رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
  • کد خبر : ۱۲۶۰۲۴
  • چاپ خبر : یانیه شوراهای اسلامی کار شرکت سنگ‌ آهن مرکزی ایران بافق

یانیه شوراهای اسلامی کار شرکت سنگ‌ آهن مرکزی ایران بافق

آفتاب بافق؛ به نام خدا سالیان سال شهری بنام بافق و کوهی از آهن بنام چغارت، فقط خوراک کوره بلند اصفهان و فولاد کشور را تامین می‌کرد و مدیران غیر بومی وقت اصلا به فکر سرمایه گذاری و تأسیس کارخانه های جوار معدنی و تکمیل چرخه فولاد نبودند. این کوه الان به گودالی ژرف تبدیل […]

آفتاب بافق؛

به نام خدا

سالیان سال شهری بنام بافق و کوهی از آهن بنام چغارت، فقط خوراک کوره بلند اصفهان و فولاد کشور را تامین می‌کرد و مدیران غیر بومی وقت اصلا به فکر سرمایه گذاری و تأسیس کارخانه های جوار معدنی و تکمیل چرخه فولاد نبودند.

این کوه الان به گودالی ژرف تبدیل شده و مردمان این شهر با جمعیت بالای ۵۵ هزار نفر به دنبال یک کیلو سنگ‌ آهن هستند در حالیکه ۳۵ آنومالی با ذخیره بالغ بر ۱/۷ میلیارد تن با صورتجلسه ای جعلی در سال ۸۵ از بدنه این شرکت جدا شده و به شرکت ایمیدرو تقدیم گردیده است.

الان جلوی چشمان این مردم، سنگ این آنومالی ها به اصفهان، کرمان و شرکت های فولادی دیگر فروخته می‌شود و سهم این مردم انواع و اقسام سرطان ها و بیماری های صعب العلاج می باشد و از تنها بنگاه اقتصادی این شهر فقط گودالی عمیق بجا مانده که ناقوس مرگ آن نیز به صدا درآمده است.

مردمان سختکوش این شهر و کارگران عزیز سنگ آهن مرکزی بافق در حسرت تامین خوراک کارخانه اگلومراسیون، کارخانه کنسانتره و کارخانه گندله مانده اند و در حال حاضر با کمبود خوراک دو کارخانه بزرگ خردایش و آگلومراسیون تعطیل می باشد و اگر مسئله خوراک حل نشود کارخانه کنسانتره و گندله نیز تعطیل و تعداد ۷۰۰۰ نفر نیروی انسانی بلاتکلیف خواهند ماند

در سالی که رهبر معظم انقلاب بنام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری نمودند مهار تورم که بدست توانای مسئولین امر باید پیگیری و به تبع آن عملی شود ولی رشد تولید بدست توانای کارگران این مرز و بوم عملی و شدنی است و با کمی همت و تلاش شعار رهبر کبیر انقلاب جامه عمل خواهد پوشید.

متاسفانه معادن ۱۴ و ۱۴a چاهگز که متعلق به بافق و در حوزه آبریز بافق قرار گرفته در هاله ای از ابهام قرار دارد. معدن شیطور هم که بلاتکلیف رها شده است. خط مرزی بافق و بهاباد هنوز مشخص نشده‌‌ و آهن آنومالی D8 در عمق حدود ۴۵۰ متری قرار دارد و باید چندین سال باطله برداری و هزینه شود تا به بهره برداری کامل برسد.

چند روز پیش استاندار دولت انقلابی در دیدار مردمی با فرهیختگان شهر بافق قول هایی در خصوص اینکه خوراک چاه گز متعلق به بافق هست و اجازه خروج آنرا از بافق نمیدهند را در جلسه دادند که بایستی مسئولین پیگیر این امر مهم باشند تا هر چه سریعتر ابلاغیه آن صادر شود

در این جلسه اعضای شورای اسلامی کار سنگ آهن حضور داشتند و امیر حسین کارگران به عنوان نماینده این شورا در این جلسه و به عنوان نماینده ۷۰۰۰ کارگر این شرکت دغدغه مهم این مردم را که بالای ۹۰ درصد به رئیس جمهور انقلابی رای داده اند؛ بگوش استاندار دولت انقلابی رساند.

آقای مهندس دهقان به عنوان سرپرست فرمانداری بافق متاسفانه وقتی چند دقیقه‌ای به نماینده کارگران شرکت جهت سخنرانی نداده بودند که با اصرار اعضای شورای اسلامی کار شرکت، مشکلات و معضلات شرکت سنگ‌آهن به هر طریق ممکن بگوش استاندار دولت مردمی و انقلابی رسانده شد.

اینک که به گفته رییس شورای اسلامی شهر به استناد پروانه بهره‌برداری معادن که وزارت صمت قبلا صادر کرده است و معادن چاهگز ۱۴ و ۱۴a در محدوده بافق می‌باشد و همچنین معدن ۱۷c در محدوده بهاباد هست، از مسئولین مربوطه تقاضامندیم هرچه زودتر طبق قانون و مدارک مستند موجود نسبت به واگذاری چاهگز بافقی (۱۴ و ۱۴a) به شهرستان بافق و سنگ آهن مرکزی اقدامات لازم را مبذول فرمایند تا جامعه کارگری بافق و مردمان شریف شهرستان دغدغه ای بابت تامین خوراک این شرکت نداشته باشند و با فراغ بال به شعار سال رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانند.

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

شورای اسلامی کار شرکت سنگ‌آهن مرکزی


ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده