رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
  • کد خبر : ۱۲۷۲۸۷
  • چاپ خبر : واکسینه کردن نیروی انسانی از معضلات اجتماعی با آموزش و کسب مهارت های لازم / توجه به سلامت جسمی و روحی و روانی نیروی انسانی برای عدم گرایش به مواد مخدر
مدیرکل اداره کار استان یزد؛

واکسینه کردن نیروی انسانی از معضلات اجتماعی با آموزش و کسب مهارت های لازم / توجه به سلامت جسمی و روحی و روانی نیروی انسانی برای عدم گرایش به مواد مخدر

فلاحتی بزرگترین آسیب امروز جامعه را اعتیاد دانست و بیان داشت: برای پیشگیری از این معضل در وهله اول باید آموزش ها را افزایش داد تا دانش مجموعه نیروی انسانی بیشتر شود و در کنار آن سایر مهارت های لازم در خانواده یا محیط کار را داشته باشند تا به سمت پیشگیری و واکسینه کردن […]

فلاحتی بزرگترین آسیب امروز جامعه را اعتیاد دانست و بیان داشت: برای پیشگیری از این معضل در وهله اول باید آموزش ها را افزایش داد تا دانش مجموعه نیروی انسانی بیشتر شود و در کنار آن سایر مهارت های لازم در خانواده یا محیط کار را داشته باشند تا به سمت پیشگیری و واکسینه کردن نیروی انسانی در جهت مقابله از این آسیب ها برویم.

به گزارش آفتاب بافق؛ به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر،همایش یاریگران زندگی در محیط های کار و تولید “عوامل خطر آفرین گرایش به مواد مخدر ” صبح امروز در سالن همایش های آهنشهر برگزار شد.

میرطاهری معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در این همایش با اشاره به مسئولیت های اجتماعی این شرکت بویژه در بحث تحکیم بنیان خانواده بیان کرد: این مجموعه سابقه ای 10 ساله در این زمینه دارد. در سال 92 مرکز مشاوره ای در شرکت سنگ آهن مرکزی راه اندازی شد و هم اکنون نیز در حال فعالیت است، با توجه به آنکه بیشترین جامعه کارگری شهرستان شاغل در این شرکت هستند وظایف ما در خصوص مسئولیت های اجتماعی مضاعف می شود. از سال گذشته با تاکید مدیرعامل شرکت سنگ آهن تغییراتی در مرکز مشاوره انجام گرفت و از اساتید زبده در سطح کشور و استان استفاده نمودیم.

وی یکی از اقدامات جدید در بحث و تحکیم بنیاد خانواده را استفاده از مشاوران بومی عنوان کرد و افزود: شرکت سنگ آهن یک گام فراتر رفته و در داخل مجموعه با توجه به اینکه جامعه کارگری بسیاری را تحت پوشش قرار می دهد، حتی در چارت سازمانی منابع انسانی جایگاهی را در خصوص مددکاری اجتماعی و روابط کار تعریف نموده و از افرادی که در این زمینه تجربه دارند،استفاده خواهیم کرد تا کمک به رفع معضلات اجتماعی شود.

میرطاهری در پایان سخنان خود از مجموعه روابط عمومی و حراست شرکت سنگ آهن مرکزی و سایر عوامل برگزار کننده این مراسم تشکر کرد و امیدوار شد این برنامه ها تداوم داشته باشد و خاطرنشان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی آمادگی همکاری با نیروی انتظامی،فرمانداری و سایر ارگان های شهرستان دخیل در این امر است.

سپس دهقان سرپرست فرمانداری بافق با بیان اینکه هر کدام از مجموعه ها دچار یک آسیب اجتماعی هستند،تصریح کرد: در هر موضوع خاصی اگر بخواهیم هزینه کنیم اما در خصوص آسیب های اجتماعی غفلت کنیم ما را غافلگیر خواهد کرد و تمام ستون های عمرانی،اقتصادی و… به یکباره فرو خواهد ریخت.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد توسط دبیر هماهنگی شورای مواد مخدر فرمانداری بافق گفت: خروجی کار باید تقویت شود. باید با همفکری و  نظراتی که توسط نخبگان و اندیشمندان شهرستان در خصوص رفع معضلات اجتماعی ارائه می شود کمک به حل مشکلات نماییم.

در ادامه فلاحتی مدیرکل اداره کار استان یزد با بیان اینکه در یک واحد تولیدی مؤلفه های بسیاری باید در کنار یکدیگر قرار گیرد تا تولید اتفاق بیفتد، مهمترین مؤلفه را منابع انسانی یک مجموعه معرفی کرد و بیان داشت: واحد هایی که توجه ویژه به منابع انسانی خود داشتند موفقیت های بیشتری بدست آورده است.

وی خطاب به مدیران مجموعه ها اظهار کرد: باید در کنار توجه به حقوق و معیشت نیروهای خود به موارد دیگری چون آسیب های اجتماعی،آموزش نیروها، کسب مهارت نرم در کنار مهارت های سخت محیط کار نیز داشت تا افراد در زندگی اجتماعی و ارتباطات خود این مهارت ها را داشته باشد.

فلاحتی بزرگترین آسیب امروز جامعه را اعتیاد دانست و بیان داشت: برای پیشگیری از این معضل در وهله اول باید آموزش ها را افزایش داد تا دانش مجموعه نیروی انسانی بیشتر شود و در کنار آن سایر مهارت های لازم در خانواده یا محیط کار را داشته باشند تا به سمت پیشگیری و واکسینه کردن نیروی انسانی در جهت مقابله از این آسیب ها برویم.

مدیرکل اداره کار استان یزد ادامه داد: مجموعه کانون های یاریگران زندگی که در محیط های کار در کنار سایر موارد مانند خانه های بهداشت کارگری و … شکل گرفته است، مجموعه این عوامل در راستای سلامت جسمی و روحی و روانی نیروی انسانی در یک واحد تولیدی کار می کنند و برگزاری اینگونه همایش ها در بحث آموزش، هدف گذاری برای رسیدن به این امر مهم و پیشگیری از این آسیب های اجتماعی شده است.

وی واحد های تولیدی در استان که به این موارد توجه کرده اند و از خانه های بهداشت کارگری، مرکز مشاوره و کانون های یاریگران زندگی برخوردار هستند و رسالت خود را در بحث آموزش ها انجام می دهند را موفق تر دانست و افزود: کارفرمایان نتیجه آن را در بحث تولید و بهره وری در واحد خود مشاهده کرده اند. بنابراین همه مسئولان،کارفرمایان و کارگران باید به این مسئله توجه کنند و در این همایش ها برای افزایش دانش خود حضور داشته باشند.

در ادامه این همایش سید محمد رضا قائم محمدی دکترای مشاوره و استاد دانشگاه پیرامون عوامل خطر آفرین گرایش به مواد مخدر سخنرانی کرد.

خبر:م.بختیاری

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده