رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
  • کد خبر : ۱۳۲۲۴۹
  • چاپ خبر : برگزاری جلسه هم اندیشی در خصوص مسائل مرتبط با جامعه کار و تلاش شهرستان بافق

برگزاری جلسه هم اندیشی در خصوص مسائل مرتبط با جامعه کار و تلاش شهرستان بافق

به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر جلسه هم اندیشی در خصوص مسائل مرتبط با جامعه کار و تلاش شهرستان بافق با حضور تفکری معاون سیاسی امنیتی فرماندار،  محمدی و  زینل پور مدیر ان روابط کار و اجتماعی اداره کل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی ، نوری شادکام رئیس اداره  و اعضای مراجع حل اختلاف […]

به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر جلسه هم اندیشی در خصوص مسائل مرتبط با جامعه کار و تلاش شهرستان بافق با حضور تفکری معاون سیاسی امنیتی فرماندار،  محمدی و  زینل پور مدیر ان روابط کار و اجتماعی اداره کل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی ، نوری شادکام رئیس اداره  و اعضای مراجع حل اختلاف کار  در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ نوری شادکام رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در این جلسه ضمن  تبریک هفته کار و کارگر به جامعه کار و تلاش شهرستان به بیان برخی از مسائل حوزه کارگری ، کارفرمائی شهرستان پرداخت  و گفت: در دعاوی کارگری و کارفرمائی در وهله اول  ایجاد تفاهم و سازش  بین طرفین  دنبال میشود و در صورت عدم  توافق موضوع در مراجع رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: میانگین مدت  زمان رسیدگی در هیات تشخیص شهرستان  بین ۱۲  تا ۱۵ روز است که نسبت  به میانگین مدت زمان کشوری که ۳۰ روز  هست بسیار مطلوب میباشد.

 در این جلسه  تفکری معاون سیاسی، امنیتی فرماندار نیز ضمن بیان اهمیت کار مراجع  حل اختلاف گفت: مراجع حل اختلاف اعم از نمایندگان کارگران و کارفرمایان  و دولت با حساسیت مضاعف  مطالبات کارگر، کارفرما را مورد بررسی و نسبت به صدور رای قانونی اقدام می نمایند.

 در ادامه محمدی مدیر روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی صمن تاکید بر اهمیت و مراقبت و پرداخت به موقع حقوق کارگران بیان کرد: کار مراجع حل اختلاف در تنظیم روابط کار بین کارگر و کارفرما  شبه قضائی و باید با دقت پرونده ها مورد رسیدگی  قرار گیرد.

زینل پور مدیر اجتماعی اداره کل نیزدر این جلسه در خصوص اهمیت انجام فعالیت های فرهنگی اجتماعی و  ورزشی در کارگاهها مطالبی را ارائه و افزود : هر قدر که فعالیت های فرابخشی در کارگاهها  پر رنگ تر باشد تعلق و دلبستگی کارگران به محیط کار بیشتر و این موضوع می تواند به پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی  و ارتقای بهره وری در جامعه کار و تلاش  کمک  نماید.

 در پایان با اهداء شاخه گل و لوح تقدیر از زحمات اعضای مراجع  حل اختلاف شهرستان  تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده