رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
  • کد خبر : ۱۳۲۳۷۶
  • چاپ خبر : تجلیل از شهردار بافق به عنوان مروج فرهنگ پهلوانی و توسعه ورزش زورخانه ای

تجلیل از شهردار بافق به عنوان مروج فرهنگ پهلوانی و توسعه ورزش زورخانه ای

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اهدا  لوح تقدیر شال نماد مروج فرهنگ پهلوانی از شهردار بافق به خاطر ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه ای تجلیل و قدر دانی کرد. به گزارش آفتاب بافق، به مناسبت 17 شوال مصادف با  نهم اردیبهشت ماه 1403 ، آغاز هفته ترویج […]

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اهدا  لوح تقدیر شال نماد مروج فرهنگ پهلوانی از شهردار بافق به خاطر ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه ای تجلیل و قدر دانی کرد.

به گزارش آفتاب بافق، به مناسبت 17 شوال مصادف با  نهم اردیبهشت ماه 1403 ، آغاز هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای جمعی از جامعه ورزش پهلوانی استان و دوستداران و مروجان فرهنگ این ورزش باستانی، با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار کردند.

در ابتدای جلسه سرهنگ جوکار سرپرست هیات پهلوانی استان گزارشی از عملکرد این هیات ارائه کرد و مدیرکل اداره ورزش و جوانان هم از جایگاه ویژه هیات پهلوانی در استان و اقدامات ارزشمند این هیات در یک سال گذشته نام برد .

امام جمعه یزد هم دراین دیدار ضمن ابراز خرسندی و رضایت از فعالیت های هیئت پهلوانی استان و توسعه و ترویج این میراث گرانبها تأکید و همه دستگاه های اجرایی استان را جهت تحقق این مهم موظف به همکاری مساعد نمودند .

آیت الله ناصری افزود: آنچه مسلم است ثبت جهانی فرهنگ پهلوانی و آیین ورزش  زورخانه ای در سازمان  یونسکو به عنوان میراث فرهنگی، افتخاری  ماندگار محسوب می شود و هدیه فرهنگی ایرانیان به فرهنگ جهانیان است که همه باید در حفظ این فرهنگ گرانبها کوشا باشند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ پهلوانی  و ورزش زورخانه ای در تاریخ و تمدن  ایران باستان  و نیز آموزه های دینی ما  ایرانیان ریشه دارد ، ،بنابراین ترویج  فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر از ان اشاعه این ورزش در فرهنگ عمومی جامعه که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله به ویژه مولا علی (ع) همراه است ، وظیفه ملی و  اخلاقی ما به شمار می آید.

در این مراسم، از طرف جامعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان شال ترمه مروج فرهنگ پهلوانی به آیت الله ناصری اهدا و  سپس از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد از مهندس نوروز زاده شهردار بافق به خاطر حمایت های همه جانبه‌ از توسعه و ترویج فرهنگ ورزش کهن زورخانه ای، تجلیل شد.

این دیدار با حضور زهیر حاجی حسینی مدیر کل اداره ورزش و معاونین ، سرهنگ جوکار سرپرست هیئت پهلوانی و اعضای هیئت رئیسه، مهندس سیفی  رئیس شورای اسلامی شهر و دیگر اعضای شورای شهر ، مهندس اکرمی شهردار ابرکوه ، دکتر شبانی معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش ، مهندس ربانی معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد،  کهن کسوتان ، مدیران زورخانه ای ، مرشدان و ورزشکاران و دوستداران ورزش پهلوانی برگزار شد.

درپایان این جلسه  از برخی کهن کسوتان ، مرشدان و مدیران فعال عرصه ورزش زورخانه ای استان یزد هم تجلیل شد.

منبع: روابط عمومی شهردار بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده