رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
  • کد خبر : ۲۵۹۲۴
  • چاپ خبر : برگزاری نوروزگاه بافق در میدان تاریخی خان

برگزاری نوروزگاه بافق در میدان تاریخی خان

به همت شرکت تعاونی “پیش بافان سپهر ایساتیس” و با حضور دکتر نامور مطلق، معاون صنایع دستی کشور و مدیر کل میراث فرهنگی استان،  فرماندار و جمعی از مسولین استانی و شهرستانی، نوروزگاه بافق همراه با برنامه های جذاب و ساخت صنایع دستی در میدان تاریخی خان برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ برگزاری این […]

به همت شرکت تعاونی “پیش بافان سپهر ایساتیس” و با حضور دکتر نامور مطلق، معاون صنایع دستی کشور و مدیر کل میراث فرهنگی استان،  فرماندار و جمعی از مسولین استانی و شهرستانی، نوروزگاه بافق همراه با برنامه های جذاب و ساخت صنایع دستی در میدان تاریخی خان برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ برگزاری این مراسم، عصر پنجم فروردین ماه، با بازدید از غرفه های صنایع دستی و توانمندی های شهرستان بافق شروع شده است.

در این بازدیدها، نحوه بافت پادری و بادبزن و کار روی مس و سفال و خلاقیت های جامعه معلولین بافق به طور زنده به نمایش گذاشته می شد که این امر مورد تحسین و توجه دکتر نامور مطلق قرار گرفت تا جایی که وی شخصا بادوربین عکس می گرفت.

پخش کلیپی کوتاه از “حضرت آیت الله شیخ محمدتقی بافقی” به همت این کانون از دیگر برنامه ها بود؛ و دکتر نامور مطلق در برابر هدایایی که پس از پخش کلیپ قرار بود به ایشان اهداء شود، گفت: این هدایا لازم نیست  و درسی که از ایت الله شیخ محمد تقی بافقی در این کلیپ در خصوص امر به معروف و تهی از منکر گرفتم والاترین عیدی وهدیه بود.

پس از توزیع دل خرما، برنامه نقالی خوانی جهت معرفی وحشی بافقی توسط گروه دوستداران وحشی بافقی اجرا شد که با توضیح فرماندار در خصوص انجام اقدامات اولیه انتقال نمادین آرامگاه وحشی بافقی به بافق مورد توجه قرار گرفت.

توزیع آش و دوغ محلی و سیرو و قطاب محلی از دیگر برنامه های نوروزگاه بافق در میدان خان بود.

مدیر عامل شرکت تعاونی “پیش بافان سپهر ایساتیس” در غرفه هایی که جهت نمایش فعالیت های این شرکت از سال گذشته تاکنون انجام شده بود خاطر نشان کرد: در صورت همکاری مسئولان، این برنامه را در سال های آتی پرشورتر برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است، قبل از شروع برنامه، خانم دانش مدیر کل میراث فرهنگی استان نیز بطور سرزده از نمایشگاه بازدید کرده  بود .

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده