رفتن به بالا
  • جمعه - ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
  • کد خبر : ۲۸۸۶۸
  • چاپ خبر : “مسجد قبا بافق افتتاح شد”+ تصاویر

“مسجد قبا بافق افتتاح شد”+ تصاویر

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مسجد قبا بافق  با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان با کمک های خیری و مردمی  با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، مسئولان و مردم  محله  در آیینی افتتاح شد. به گزارش آفتاب بافق؛  امام جمعه بافق  در این آیین با بیان اینکه مسجد مقدس ترین […]

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مسجد قبا بافق  با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان با کمک های خیری و مردمی  با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، مسئولان و مردم  محله  در آیینی افتتاح شد.

به گزارش آفتاب بافق؛  امام جمعه بافق  در این آیین با بیان اینکه مسجد مقدس ترین مکان و محبوب ترین بقاع نزد پروردگار است، گفت: اهمیت و فضیلت ساخت مسجد آنچنان ارزشمند است که در روایات آمده هر کس این مکان مقدس را در زمین بنا کند، خداوند خانه ای برای او در بهشت بنا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی افزود: مساجد در طول انقلاب شکوهمند اسلامی، بویژه دوران دفاع مقدس نقش بارز و برجسته ای داشته و در برهه کنونی به عنوان بهترین پایگاه در برابر تهاجم نرم دشمن، تقویت فرهنگ دینی وجلوگیری از آسیبهای اجتماعی است.

امام جمعه  بافق بیان کرد: نامگذاری این مسجد به نام مسجد قبا اولین مسجد بنا شده در اسلام، می باشد.

رئیس هیئت امنا مسجد قبا گفت:مسجد  قبا با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان در بافق احداث شده است .

علی اصغر رحیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: مسجد قبا و مجتمع فرهنگی، قرآنی و مذهبی در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع با کمک خیری ساخته شد.

وی افزود: زمین این مسجد توسط مرحوم حاجی رحیمی بافقی وقف گردید و کلنگ آن نیز در سال ۱۲۷۷ توسط سید محمد میرعلی زاده به زمین زده شد.

رحیمی همچنین با بیان اینکه مسجد در سه طبقه به بهره برداری رسیده است تصریح کرد: این مسجد شامل محل اقامه نماز، کتابخانه، آشپزخانه، شوفاژ خانه و…‌ است.

رئیس هیئت امنا مسجد قبا خاطر نشان کرد: مجتمع فرهنگی، قرآنی و مذهبی این مسجد جهت پرکردن اوقات فراعت نوجوانان و جوانان محله در ایام فراغت و تابستان اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی کرده است.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده