رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
  • کد خبر : ۴۰۸۶۲
  • چاپ خبر : سعی کردم آنگونه باشم که با نگاه به گذشته و حال من سبب امیدواری شوم
رئیس جامعه معلولین بافق:

سعی کردم آنگونه باشم که با نگاه به گذشته و حال من سبب امیدواری شوم

به گزارش آفتاب بافق، به مناسبت روز جهانی معلولین،آفتاب بافق گفتگویی ویژه با ابوالفضل شاهپورزاده،دلسوزترین و فعال ترین معلول موفق بافقی نموده است،فردی که به گفته خودش تلاش کرده آن گونه عمل کند تا دیگر معلولان با نگاه به گذشته و حال وی به آینده شان امیدوار باشند،و بدانند معلولیت،محدودیت نیست. بدون شک تلاش این […]

به گزارش آفتاب بافق، به مناسبت روز جهانی معلولین،آفتاب بافق گفتگویی ویژه با ابوالفضل شاهپورزاده،دلسوزترین و فعال ترین معلول موفق بافقی نموده است،فردی که به گفته خودش تلاش کرده آن گونه عمل کند تا دیگر معلولان با نگاه به گذشته و حال وی به آینده شان امیدوار باشند،و بدانند معلولیت،محدودیت نیست. بدون شک تلاش این فرد موفق در راه اندازی جامعه معلولین بافق گواه این مطلب است.در ادامه شما خوانندگان عزیز را دعوت به خواندن این مصاحبه دلنشین می کنیم.

آفتاب: لطفا خودتان را معرفی نمایید؟

ابوالفضل شاهپورزاده هستم متولد 18 اسفند 1349 که درسن 1 سالگی به دلیل ابتلاء به فلج اطفال دچار معلولیت جسمی حرکتی شدید شدم،اما تربیت من در یک خانواده مذهبی باعث شد بیاموزم که اگر روزگار دری را به رویت بست ،خدا ز رحمت برای تو در دیگر می گشاید و با معلولیت و مشکلات روحی و جسمی و محدودیت آن کنار بیایم و وارد اجتماع شوم.

آفتاب: در چه سالی ازدواج کردید؟

دراذرماه 1371 ازدواج نمودم که حاصل آن یک دختر و یک پسر است. شرایط روزگار طوری رقم خورد که دخترم که الان24 سال دارد مبتلا به میکروسفال شده که نوعی مشکل ذهنی است. ابتدا تصور می شد به خاطر معلولیت من،فرزندم به این بیماری مبتلا شده است،اما طی ازمایش هایی که در بیمارستان شهرک غرب تهران انجام گرفت، آن را غیرژنتیک و غیر مرتبط با معلولیت من عنوان کردند.

آفتاب: آیا معلولیت شما تاثیر برروی فرزندانتان داشته است؟

به جرأت می توانم بگویم معلولیت من کوچک ترین تاثیر منفی بر روی فرزندانم از لحاظ روحی  و عاطفی نداشته است، زیرا به عینه شاهد هستند که پدرشان از یک فرد سالم هم مؤثرتر و فعال تر است. البته تمامی این زندگی را مدیون همسرم هستم که دراین مسیر مرا یاری می نماید. طبیعتاً ایشان درمقایسه با افرادی که همسر سالم دارند، زحمات بیشتری را متحمل می شود.

آفتاب: بخشی از فعالیت های اجتماعی خود را برای ما عنوان کنید؟

از همان دوران کودکی در فعالیت های فرهنگی هنری حضوری فعال داشتم. 7 سال به عنوان مؤذن و اقامه گوی مسجد صاحب الزمان (عج)مبارکه،سالیان متمادی تحت عنوان مروج اجتماعی افتخاری جهادسازندگی (جهادکشاورزی فعلی ) در مبارکه با تاسیس خانه ترویج مبارکه،تجهیز و راه اندازی کتابخانه المهدی،تشکیل گروه سرود و تئاتر روستایی و شرکت مستمر در جشنواره های جهادی، فعالیت های قرانی من از کودکی تا الان ادامه دارد و افتخاراتی چون رتبه های اول تا سوم اذان و رتبه های اول تا سوم تلاوت قران در بین قاریان قران بافق را در پرونده قرانی دارم.

ازسال 1381 هم با راه اندازی جامعه معلولین بافق فعالیت های خود را دراین موسسه خیریه جامعیت بخشیده و تقریبا شب و روزم شده خدمت به این قشر از عزیزان که در ادامه به ان خواهم پرداخت.

آفتاب: در حال حاضر شغل شما چیست؟

کارمند رسمی شرکت سنگ اهن مرکزی با 25 سال سابقه کار هستم،اما با توجه به توسعه روزافزون جامعه معلولین بافق و نیاز به حضور مستمر در این مؤسسه با موافقت مدیرعامل شرکت سنگ آهن و همیاری دکتر میرزایی،مهندس میرزایی و دکتر وحید بصورت مأمور دراین تشکل فعالیت دارم، بر خود لازم می دانم از این عزیزان که زمینه خدمت مستمر این حقیر را فراهم آورده تشکر نمایم.

آفتاب:چه چیزی باعث شد جامعه معلولین را راه ندازی کنید؟

قطعا اگر من و امثال من که معلولیت را تجربه کردیم و با مشکلات و محدودیت هایش اشنایی کامل داریم وارد حوزه خدمت رسانی به این عزیزان نشویم،دیگر از سایرین نباید انتظاری داشت.ضمن این که چون ما در مسیر معلولیت هستیم،کلام و صحبت های ما نقش ارامش بخشی بیشتری برای خانواده های معلولین دارد.

آفتاب:چند سال است که جامعه معلولین راه اندازی شده و چه خدماتی توسط آن انجام گرفته است؟

15 سال هست موسسه خیریه جامعه معلولین بافق ایجاد شده،که ماحصل این تلاش ها :

– جذب و بکارگیری25 نفر نیروی سالم و معلول دراین موسسه

– شناسایی و پرونده سازی برای 730 معلول در سطح شهرستان و انجام خدمات مددکاری

– راه اندازی مرکز حرفه اموزی پسران توانا  که 26 مددجوی ذهنی دراین مرکز اموزش ها و مهارت های اجتماعی را توسط 3 مربی، 1 روانشناس، 1کاردرمان، 1 مسئول فنی و 1 تدارکات خواهند دید.

– راه اندازی مرکز مراقبت توانبخشی در منزل که طی ان 13 نفر تحت عنوان مراقب،با حضور هفته ای 6 ساعت در خانه هر معلول به 40 مددجو خدمات توانبخشی ارائه می نمایند

راه اندازی موسسه خیریه اشتغال معلولین بافق ( در شرف تاسیس)

راه اندازی کارگاه حمایتی چند منظوره دستان پرتوان ( در شرف تاسیس)

و بسیاری از موارد دیگر…

آفتاب: توقع شما از مسئولین چیست؟

خدا را شکر جامعه معلولین بافق روز به روز با پشتیبانی مسئولین و معلولین در حال توسعه است و تبدیل به بهزیستی دیگری هم سو با مؤسسه بهزیستی شهرستان و اهداف ان است. انتظارم از مسئولین این هست که بیشتر از گذشته ما را در رسیدن به اهداف یاری کنند.

آفتاب: کلام آخر؟

از امام جمعه محترم،فرماندار،مدیرعامل سنگ آهن،نماینده مجلس،رئیس اداره بهزیستی شهرستان،رئیس آموزش و پرورش و سایر مسئولان برای همکاری و تعامل با جامعه معلولین تشکر می نمایم.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده