رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
  • کد خبر : ۴۳۹۸۲
  • چاپ خبر : پیگیری و مکاتبات امام جمعه بافق  با مسئولان استانی و کشور برای اتمام جاده بافق – یزد
گزارش تصویری:

پیگیری و مکاتبات امام جمعه بافق با مسئولان استانی و کشور برای اتمام جاده بافق – یزد

حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی با بیان موضوع جاده بافق- یزد و تاکید بر تکمیل هر چه زودتر آن تا پایان سال جاری،خاطر نشان کرد: چندین مکاتبه با مسئولان از جمله شهیدی نماینده رهبری، استاندار یزد و دیگر مقامات جهت تامین اعتبارات و تسریع روند تکمیل کار این جاده تا پایان سال جاری نمودم که […]

حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی با بیان موضوع جاده بافق- یزد و تاکید بر تکمیل هر چه زودتر آن تا پایان سال جاری،خاطر نشان کرد: چندین مکاتبه با مسئولان از جمله شهیدی نماینده رهبری، استاندار یزد و دیگر مقامات جهت تامین اعتبارات و تسریع روند تکمیل کار این جاده تا پایان سال جاری نمودم که امیدوارم هر چه زودتر به سرانجام رسد.

به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام و المسلیمن سلیمانی،امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول این هفته نماز جمعه،ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی،پیرامون مسائل تحکیم بنیان خانواده به موضوع چالش های زندگی به ویژه فخر فروشی پرداخت.

وی گفت: زن و مرد در حین و بعد ازدواج  از نظر مال و ثروت نباید به یکدیگر فخر بورزند. ازدواج باید بر پایه های عقلانی باشد،نه بر اساس مادیات و به رخ کشیدن دارایی،چرا که سبب نفاق و جدایی می گردد.

امام جمعه بافق با بیان ملاک های ازدواج در انتخاب همسر گفت: انتخاب همسر باید براساس سن،اخلاق،جمال،ثروت و اصالت باید مورد بررسی قرار گیرد،تحقیق و پرس و جو درباره خانواده دختر و پسر اهمیت ویژه ای دارد،چرا که مهم ترین تصمیم زندگی هر فرد تشکیل خانواده است.

وی با اشاره به آیات و روایات از کلام امامان معصوم (ع) افزود:حضرت علی (ع) می فرماید: (( دوچیز پایه های زندگی را متزلزل می کند، یک ترس از فروپاشی زندگی و تلاش به جمع ثروت برای دوران پیری و دیگری فخر فروشی است که سبب هلاکت انسان می شود.))

همچنین امیرالمومنین(ع) درباره فخر فروشی می فرماید: (( برای چه فخرفروشی می کنید در حالی که از نطفه ای گندیده به وجود آمده اید و اگر بمیرید مردار گندیده ای می شوید. چرا فخرفروشی کنید در حالی که رزاق و مالک خداست،اگر فخر فروش توانمند است، جلوی مرگ را بگیرید.))

امام جمعه بافق در خطبه دوم خود با اشاره به تغییرات رخ داده شورای سیاسگذاری ائمه جمعه و تبریک انتصاب حجت السلام حاج اکبری از سوی امام خامنه ای گفت: شهید طالقانی اولین شخصیتی بودند که نماز جمعه را در کشور برپا نمود،اما امروز در 900  نقطه از کشور نماز جمعه اقامه می شود.

وی با بیان وظایف ائمه جمعه افزود: امام جمعه کار اجرای نمی کند و در سایه وحدت و همدلی مسئولین است. ارشاد و دعوت به وحدت وظیفه امام جمعه است.

سلیمانی نماز جمعه را محلی برای دعوت مردم به جبهه های حق علیه باطل و هدایت آنان برای بیداری و حضور در رویدادهای مهمی چون راهپیمایی و انتخابات عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران و دیدار مسئولان با فرهنگ های متعدد با رهبر معظم انقلاب گفت: در ان جلسه امام خامنه ای چند توصیه مهم به حاضرین جلسه کردند و به آنان سفارش کردند تا هر جا هستند به فکر مردم مسلمان باشند و با انجام وظایف خود نگذارند دشمنان آنان را به حاشیه کشد.

حجة الاسلام سلیمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به مسئله مهم جنگ نرم و اقدامات دشمنان غرب در این راستا خواهان هوشیاری همگان در مقابل نقشه های آنان شد و افزود: امروز تبلیغات جهان در اختیار صهیونست است،باید مراقب بود و دانست که آنان نسبت انچه به نفع اسلام است بی تفاوت هستند.

وی با اشاره به جنایت های آمریکا علیه کشورهای اسلامی گفت: کشور های غرب وحشیانه ترین جنایات را علیه مردم بی گناه کشورهای اسلامی انجام دادند،عربستان کشور دست نشانده آمریکا که به دستور آنان مردم یمن را به خاک و خون کشیدند.امروز باید توجه به مسائل فلسطین در الویت امر باشد.

امام جمعه بافق با تاکید بر اینکه باید در مقابل دشمنان ایستادگی کرد،خطاب به کشورهای اسلامی گفت: نمایندگان کشورهای اسلامی باید رشد علمی داشته باشند،باید همانند ایران که با ایستادگی در مقابلش دشمنان به خودکفایی در عرصه های مختلف دست یافتند و سر فرود نیاورد،در برابر آنان مقابله کنند.

.

سلیمانی همچنین با تسلیت حادثه تلخ آتش سوزی کشتی سانچی در آبهای چین افزود: متاسفانه شدت آتش سوزی به اندازه ای بود که نزدیک شدن به کشتی امکان پذیر نبود. وزیر کار مسئله را پیگیری کرد،عده ای چین را مقصر دانستند که در این امر کوتاهی کرده،اما با پیدا شدن جعبه سیاه گفته شد یک ماه طول می کشد تا علت مشخص شود.

وی با اشاره به در استانه قرار گرفتن ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار تلاش های انان را ارج نهاد و گفت: از 24 تا 30 بهمن هفته شورا اموزش و پرورش است، در شهر ما 10 هزار و 500 دانش اموز مشغول تحصیل هستند که باید مشکلات مربوط به آموزش آنان  در جلسات پیگیری و رفع شود.

امام جمعه بافق همچنین درگذشت بانوی تلاشگر فرهنگی،مرحومه زهرا جمعه زاده بافقی را به خانواده محترم وی تسلیت گفت.

سلیمانی با بیان موضوع جاده بافق- یزد وتاکید بر تکمیل هر چه زودتر آن تا پایان سال جاری،خاطر نشان کرد: چندین مکاتبه با مسئولان از جمله شهیدی نماینده رهبری، استاندار یزد و دیگر مقامات جهت تامین اعتبارات و تسریع روند تکمیل کار این جاده تا پایان سال جاری نمودم که امیدوارم هر چه زودتر به سرانجام رسد.

عکس: محمود تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده