رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
  • کد خبر : ۴۶۶۹۰
  • چاپ خبر : همه مراجعه کنندگان به پزشک بیمار نیستند
کارشناس شبکه بهداشت بافق:

همه مراجعه کنندگان به پزشک بیمار نیستند

  نشست بهداشتی اختلالات روانپزشکی با حضور کارشناس شبکه بهداشت بافق در جمع طلاب و اساتید خواهر شهرستان برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق، نشست بهداشتی اختلالات روانپزشکی با حضور کارشناس شبکه بهداشت شهرستان بافق در جمع طلاب و اساتید خواهر شهرستان بافق برگزار شد. در ابتدای نشست رابط شبکه بهداشت در رابطه با ثبت […]

 

نشست بهداشتی اختلالات روانپزشکی با حضور کارشناس شبکه بهداشت بافق در جمع طلاب و اساتید خواهر شهرستان برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق، نشست بهداشتی اختلالات روانپزشکی با حضور کارشناس شبکه بهداشت شهرستان بافق در جمع طلاب و اساتید خواهر شهرستان بافق برگزار شد.

در ابتدای نشست رابط شبکه بهداشت در رابطه با ثبت نام سفیران سلامت و نحوه عملکرد آنها در حوزه توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه محدثه دهستانی، کارشناس شبکه بهداشت بافق گفت: امروزه از هر 10 نفری که به پزشک مراجعه می کنند،دچار اختلال نیستند بلکه نیاز به مراجعه به روانپزشک دارند.

وی افزود: این همانند آن است که وقتی فرد بیماری به طرف مقابل خود بگوید،من فلان بیماری را دارم او نیز در خود تمام مشکلات گفته شده را احساس می کند که این خود ناشی از روان انسان است نه اینکه واقعا دارای مشکلی خاص باشد.

دهستانی در ادامه به برخی علایم اضطراب از جمله استرس،نگرانی و فکر مشغولی اشاره کرد و گفت: علائم جسمانی آن نیز لرزش، تپش قلب، تهوع و … است و برای داشتن اضطراب تنها 5 مورد از این گزینه ها کفایت می کند.

کارشناس شبکه بهداشت با بیان بیماری شایع اختلال هویت،افزود: برای این اختلال که از اواخر نوجوانی شروع می شود راهکارهایی در قالب سطوح پیشگیری اولیه و ثانویه وجود دارد. که در سطح اولیه باید با ورزش منظم، تغذیه منظم، و خواب و آموزش مهارت های لازم مواظب باشیم بیمار نشویم و در سطح ثانویه مراجعه به مشاور و روانپزشک است.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده