رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
  • کد خبر : ۴۹۸۵۰
  • چاپ خبر : لیلة الرغائب شب عطا و بخشش فراوان است
حجة الاسلام رحیمی پور:

لیلة الرغائب شب عطا و بخشش فراوان است

حجة الاسلام رحیمی پور گفت: لیلة الرغائب یعنی شبی که میل و توجه به عبادت و بندگی در آن فراوان است و بندگان خوب و شایسته خداوند در این شب علاقه زیادی به ارتباط و انس با معبود خویش دارند؛ در این شب عطا و بخشش خداوند فراوان است. به  گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام رحیمی […]

حجة الاسلام رحیمی پور گفت: لیلة الرغائب یعنی شبی که میل و توجه به عبادت و بندگی در آن فراوان است و بندگان خوب و شایسته خداوند در این شب علاقه زیادی به ارتباط و انس با معبود خویش دارند؛ در این شب عطا و بخشش خداوند فراوان است.

به  گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام رحیمی پور در گفتگو با خبرنگار آفتاب بافق پیرامون فلسفه ” لیلة الرغائب ” گفت: علت این که شب جمعه اول ماه رجب را لیلة الرغائب نامیده‌اند این است که این شب از اهمیت زیادی برخوردار است و برای آن شب، اعمالی ذکر شده است که هر کس آن‌ها را به جا بیاورد ان شاء الله حاجت‌های او برآورده خواهد شد و این شب از شب‌های معدودی است که از چنین فضیلت خاصی برخوردار است.

وی افزود: لیلة الرغائب یعنی شبی که میل و توجه به عبادت و بندگی در آن فراوان است و بندگان خوب و شایسته خداوند در این شب علاقه زیادی به ارتباط و انس با معبود خویش دارند؛ در این شب عطا و بخشش خداوند فراوان است.

رحیمی پور حضور در کنار قبور درگذشتگان را سنتی حسنه دانست و افزود: حضور در قبرستان ها و یاد اموات به ویژه مقبره شهدا آن هم به قصد غربت خود انسان ساز است،چرا که یادآور مرگ و آخرت است.

وی با اشاره به اعمال و فضائل این شب خاطر نشان کرد: از دیگر فضیلت های ماه رجب مناسبت هایی است که در آن واقع شده یعنی میلاد مولود کعبه،اعتکاف برای خدا و روزه ‏داری که در آموزه‏ های دینی بر آن تأکید و سفارش شده است.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده