رفتن به بالا
  • شنبه - ۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
  • کد خبر : ۴۹۹۱۵
  • چاپ خبر : برگزاری جشنواره نوروزی با حضور ایل قشقایی در پارک آبشار بافق
گزارش تصویری:

برگزاری جشنواره نوروزی با حضور ایل قشقایی در پارک آبشار بافق

جشنواره نوروزی در سومین سال برگزاری به همت شهرداری و شورای اسلامی بافق،میزبان ایل قشقایی از استان فارس در تفرجگاه پارک آبشار است. به گزارش آفتاب بافق،رئیس شورای اسلامی و نایب رئیس به همراه شهردار بافق شب گذشته با حضور در پارک آبشار از محل استقرار ایل قشقایی استان فارس و برنامه های آنان و […]

جشنواره نوروزی در سومین سال برگزاری به همت شهرداری و شورای اسلامی بافق،میزبان ایل قشقایی از استان فارس در تفرجگاه پارک آبشار است.

به گزارش آفتاب بافق،رئیس شورای اسلامی و نایب رئیس به همراه شهردار بافق شب گذشته با حضور در پارک آبشار از محل استقرار ایل قشقایی استان فارس و برنامه های آنان و نیز اجرای مسابقات خانوادگی دیدن کردند.

سید محمد باقی زاده رئیس شورای اسلامی شهر بافق در گفتگو با خبرنگار آفتاب ضمن تبریک سال نو پیرامون این جشنواره گفت: جشنواره نوروزی با همت شهرداری در سومین سال برگزاری با برنامه های متنوع تر و شاد تر نسبت به سال گذشته در پارک آبشار بافق در حال برگزاری است که امیدواریم مورد رضایت مردم قرار گیرد.

وی افزود: حضور ایل قشقایی از استان فارس بصورت یک خانواده منسجم در این تفرجگاه با در اختیار گذاشتن مجموعه 1000 متری از جمله برنامه های جشنواره است که آنان زندگی روزمره خود را از بعدازظهر تا پاسی از شب به نمایش می گذارند و کلیه عموم می توانند سبک زندگی ساده و دل انگیز آنان را مشاهده نمایند.

باقی زاده برگزاری مسابقات خانوادگی در کنار برنامه های مختلف فرهنگی و شاد را از دیگر برنامه ها عنوان کرد که توسط جمعی از  طلاب  و جوانان متدین بافقی اجرا می شود.

رئیس شورای شهر بافق در پایان سخنان خود ضمن دعوت از همشهریان و مسافرین نوروزی برای حضور در این مجموعه بزرگ و دیدنی که همت و تلاش شوراهای قبل را داشته و امروز به ثمر نشسته است،خواهان شد: انتظار داریم صاحب نظران،نخبگان و مردم متدین بافق ضمن بازدید، نقطه نظرات خود را به ما ا انعکاس دهند تا برای سال های اینده برنامه های منسجم تری در شأن آنان ارائه دهیم.

همچنین در این جشنواره نوروز زاده،شهردار بافق در گفتگویی کوتاه یکی از اهداف دعوت از ایل قشقایی طایفه 6 بلوکی  به بافق را رفاقت فرهنگی بین اقوام ایرانی عنوان کرد که با حضورشان سبب شادی و نشاط و آشنایی مردم با دیگر آداب و رسوم موجود در کشور می شود.

وی افزود: نوروزگاه آبشار بافق که بر مبنا حضور خانواده ها است با برگزاری مسابقات خانوادگی،جنگ های شبانه،معرفی آداب و رسوم و جاذبه های شهرستان انجام می شود که در کنار آن معرفی و حضور ایل قشقایی از استان فارس نیز قرار دارد.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده