رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
  • کد خبر : ۵۰۸۳۳
  • چاپ خبر : معارف دین باید به زبان روز و در قالبی جذاب برای آحاد جامعه ارائه شود / رضایت و خشنوی خدا در رضایت مادران نهفته است
حجة الاسلام و المسلمین نقویان:

معارف دین باید به زبان روز و در قالبی جذاب برای آحاد جامعه ارائه شود / رضایت و خشنوی خدا در رضایت مادران نهفته است

حجة الاسلام و المسلمین نقویان در مراسم سومین روز درگذشت و ترحیم مادران آسمانی 2 مدیر عامل بافقی گفت: باید حرمت مادران را نزدیک به حرمت و رضایت حق تعالی نگه داشت و رضا و خشنودی پروردگار سبحان را در رضا و خشنودی مادران جست و جو کرد. به گزارش آفتاب بافق،مراسم سومین روز درگذشت […]

حجة الاسلام و المسلمین نقویان در مراسم سومین روز درگذشت و ترحیم مادران آسمانی 2 مدیر عامل بافقی گفت: باید حرمت مادران را نزدیک به حرمت و رضایت حق تعالی نگه داشت و رضا و خشنودی پروردگار سبحان را در رضا و خشنودی مادران جست و جو کرد.

به گزارش آفتاب بافق،مراسم سومین روز درگذشت والده ماجده مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد؛مهندس محمد جواد عسکری و مدیر عامل شرکت معدنچیان؛حسین ندافیان عصر دیروز  با حضور جمعی از مسئولین و مردم شهید پرور در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجة الاسلام و المسلمین نقویان سخنران مراسم به مسئله اهمیت قرآن؛ کتاب آسمانی و کم توجهی به آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه در عصر حاضر کم کم قرآن به فراموشی سپرده شده است و تنها بر سر قبرها از آن استفاده می شود.

وی با بیان اینکه معارف دین باید به زبان روز و در قالبی جذاب برای آحاد جامعه ارائه شود،افزود: همان گونه که مردم بدنبال به روز کردن وسایل منزل یا ماشین خود هستند،دین هم باید بروز و در قالبی جذاب برای مردم و جامعه تبیین شود.

نقویان با اشاره به آیات قرآن کریم درباره مرگ و کلام خداوند که می فرماید((هر نَفسى چشنده مرگ است، پس از آن به سوى ما برمى گرديد.)) خاطر نشان کرد: اگر کسی با بد زندگی کردن خود را در معرض مرگ زودرس قراردهد باید در پیشگاه خداوند متعال جوابگو باشد.

وی عمل به شیوه درست زندگی را وظیفه همه انسان ها دانست و تصریح کرد: قرآن می فرماید((مرگ چون غذا است و مزه آن را خواهید چشید.)) و هیچ کس جز خداوند متعال نمی داند که طعم مرگ چگونه است.هر چه ما در این دنیا انجام دهیم در قیامت نتیجه آن را چون محصول کاشته شده برداشت خواهیم کرد.

نقویان در پایان سخنان خود با بیان اهمیت جایگاه مادر و حفظ شان و مقام مادر تاکید کرد و افزود: حقوق مادران را نمی توان شمرد و نمی توان به حق ادا کرد. یک شب مادر نسبت به فرزندش از سال ها عمر پدر متعهد ارزنده تر است. تجسم عطوفت و رحمت در دیدگان نورانی مادر، بارقه رحمت و عطوفت رب العالمین است. خداوند تبارک و تعالی قلب وجان مادران را با نور رحمت ربوبیّت خود آمیخته، به گونه ای که وصف آن را کسی نمی تواند بکند.

 وی با یاد آوری این حدیث که بهشت زیر قدم های مادران است،افزود:این یک حقیقت است و اینکه با این تعبیر لطیف آمده است، برای بزرگی عظمت آن و هوشیاری به فرزندان است که سعادت و جنت را در زیر قدم آنان و خاک پای مبارک آنان جست وجو کنید و حرمت آنان را نزدیک حرمت حق تعالی نگه دارید و رضا و خشنودی پروردگار سبحان را در رضا و خشنودی مادران بیابید.

عکس:م. تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده