رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
  • کد خبر : ۵۲۴۱۱
  • چاپ خبر : بازدید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد از تیم بازرسی صنوف غذایی و بهداشتی بافق

بازدید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد از تیم بازرسی صنوف غذایی و بهداشتی بافق

تیم بازرسی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد از واحدهای مختلف صنفی بافق  بازدید کرده و نتایج این  بازدید را در شورای فرعی بهداشت ارائه نمودند. به گزارش آفتاب بافق؛ تیم بازرسی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد به سرپرستی دکتر مصدق از واحدهای مختلف صنفی بافق شامل فروشگاه های لبنیات […]

تیم بازرسی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد از واحدهای مختلف صنفی بافق  بازدید کرده و نتایج این  بازدید را در شورای فرعی بهداشت ارائه نمودند.

به گزارش آفتاب بافق؛ تیم بازرسی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد به سرپرستی دکتر مصدق از واحدهای مختلف صنفی بافق شامل فروشگاه های لبنیات ؛  داروخانه ها و تولیدکنندگان شیرینی و مراکز بسته بندی حبوبات بازدید کرده و نتایج این  بازدید را در شورای فرعی بهداشت ارائه نمودند.

 این بازدید باهماهنگی مدیریت دارو و غذا و با هدف پایش وضعیت بهداشتی صنوف مختلف و رویکرد تشویق و تنبیه واحدهای یادشده صورت گرفت و به یکی از واحدها به دلیل عدم رعایت شاخص های بهداشتی  تذکر داده و پلمپ گردید. همچنین  به واحدهای تولیدی که فاقد کد بهره برداری بهداشتی هستند ضمن راهنمایی فرصت یک ماهه داده شد تا مراحل قانونی کسب مجوز را طی نمایند.

در جریان این بازدید اقلامی که فاقد تاریخ مصرف بوده و یا بسته بندی آنها غیراستاندارد و تاریخ مصرف آنها گذشته بودند جمع آوری و معدوم گردید.

 مصدق عمده تخلفات اصناف بافق را تداخل صنفی ؛ عدم رعایت استانداردهای بهداشتی ؛ بسته بندی نامناسب و عرضه فله ای بعضی از اقلام خوراکی ذکر کرد و گفت : مهمترین مشکل داروخانه ها میز چیدمان نامناسب داروها و عرضه بعضی از اقلام دارویی ممنوعه است.

وی در خصوص صنف عرضه کننده اقلام آرایشی نیز گفت : در این صنف تخلفاتی وجود داشت که به آنها تذکر لازم داده شد.

مصدق مهمترین مشکل اصناف بافق را عدم آموزش کافی  در رسته فعالیت خود دانست و یاداور شد: برای مصرف کنندگان هم لازم است برای حفظ حقوق خود آموزش و اطلاعات لازم را کسب نمایند،مثلا اگر بدانند هنگام خرید از دستگاه کارتخوان فاکتور دریافت نمایند در زمینه قیمت متضرر نمی شوند یا بادقت در تاریخ تولید و انقضای کالا و شماره پروانه بهره برداری از خرید جنس نامرغوب پرهیز می کنند.

گفتنی است فعالیت تیم بازرسی دانشگاه علوم پزشکی یزد حداقل در پنج سال گذشته در این سطح و ابعاد شهرستان بافق بی سابقه بوده است که از تمامی مراکز عرضه در صنوف مختلف بازید بعمل آورده اند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده