رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
  • کد خبر : ۵۲۴۵۲
  • چاپ خبر : امکان و استمرار استخراج از معادن سنگ آهن بافق به ویژه معدن چغارت تا 2 نسل آینده امکان پذیر است
رئیس دانشکده معدن کلاوستهال آلمان:

امکان و استمرار استخراج از معادن سنگ آهن بافق به ویژه معدن چغارت تا 2 نسل آینده امکان پذیر است

به گزارش آفتاب بافق؛طی دعوت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از پروفسور تودشکی،رئیس دانشکده معدن دانشگاه صنعتی کلاوستهال آلمان و عضو مجمع بین المللی اساتید معدنی دنیا و همچنین عضو مجمع تحقیقات و نوآوری کشور آلمان برای بازدید از معادن چغارت بافق و بیان دیدگاه و تجربیات خود، آفتاب بافق در گفتگویی اختصاصی نظرات وی […]

به گزارش آفتاب بافق؛طی دعوت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از پروفسور تودشکی،رئیس دانشکده معدن دانشگاه صنعتی کلاوستهال آلمان و عضو مجمع بین المللی اساتید معدنی دنیا و همچنین عضو مجمع تحقیقات و نوآوری کشور آلمان برای بازدید از معادن چغارت بافق و بیان دیدگاه و تجربیات خود، آفتاب بافق در گفتگویی اختصاصی نظرات وی را در خصوص چگونگی حفظ این معادن به ویژه برای نسل های آینده جویا شد که در ادامه شما همراهان و خوانندگان را دعوت به این مصاحبه می کنیم.

آفتاب بافق/ دلیل حضور خود را در ایران برای ما بیان کنید ؟

 بدون شک دلیل اصلی آن چیزی به جز عشق به کشور و سرزمین مادری نخواهد بود.اما از آنجا که علاقه بسیاری به علم معدن و معدنکاری دارم،هدف من در این سفر برگزاری نشست های مختلف و گفتگو با مدیران مجموعه های متفاوت از جمله مهندس محمد جواد عسکری مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق است.

آفتاب بافق/ این نشست ها با چه هدفی انجام می گیرد؟

با هدف بررسی و امکان سنجی، بهینه سازی فنی و اقتصادی معادن ایران بویژه معادن سنگ آهن مرکزی و مجموعه چغارت و همچنین بهینه سازی استخراج زغال سنگ از معادنی که در محدوده کرمان واقع شده است،انجام می گیرد.امیدواریم با تجربیات و امکانات موجود بتوانیم در راستای اهداف شرکت معادن ایران را با استمرار در استخراج و کارآفرینی برای نسل های آینده توسعه دهیم تا نوید بخش خودکفایی کامل در ایران باشیم..

آفتاب بافق/ به عنوان شخصیت برجسته علمی در زمینه معادن،جایگاه سنگ آهن مرکزی بافق را در بین معادن دنیا چگونه ارزیابی می نمایید؟

در ابتدا باید یادآور شد که معدن و معدنکاری سابقه بسیار دیرینه ای دارد و تجربیات بسیار غنی در این زمینه کسب شده و ایران از رتبه بالایی در بخش استخراج مواد معدنی برخوردار است.تجارب معدنی و حضور مهندسان تجارب مفیدی را از زمان های گذشته تا به امروز برای کشور به ارمغان آورده است. اگر بخواهیم نتایج بازدید از معادن منطقه بافق به ویژه مجموعه چغارت را با سیستم بین المللی مقایسه کنیم، در حقیقت می توان گفت که ما شاهد وجود یکی از بزرگترین و مجهزترین معادن سنگ آهن دنیا در اینجا هستیم که از نظر وسعت و عمق،شرایط معدن کاری،ابزار و ماشین آلات آن از رتبه بسیار بالا و در سطح استانداردهای جهانی برخوردار است.

آفتاب بافق / امروز دغدغه همه کارگران و مردم بافق این است که اگر زمانی معدن سنگ آهن چغارت به اتمام برسد، ما باید چه انجام دهیم تا این منابع ارزشمند حفظ شود و یا به منابع معدنی بهتری دست پیدا کنیم؟

کلیه مدیران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در راستای تحقق این موضوع در تلاش هستند. یکی از موارد بررسی شده ما در این نشست، اکتشاف توده های پنهان جهت افزایش ذخیره استخراجی و نیز بازیافت سنگ آهن از باطله های قدیمی بود که موجب افزایش تولید می شود. در حال حاضر بر اساس مدیریت منابع موجود، امکان و استمرار استخراج از معادن سنگ آهن بافق به ویژه چغارت تا 2 نسل آینده امکان پذیر است و جای هیچ گونه نگرانی نیست. بدون تردید با مدیریت صحیح امروز نسل آینده می تواند با تلاش و جدیت در کار و افزایش دانش علمی از این منابع و سرمایه های خدادادی بهره کامل را ببرد.

آفتاب بافق/ به عنوان رئیس دانشکده معدنی کلاوستهال آلمان و فرد برجسته علمی در دنیا،عملکرد مدیر عامل شرکت سنگ آهن را پس از بازدید معادن بافق به ویژه چغارت چگونه دیدید؟

عملکرد بسیار خوب مهندس محمد جواد عسکری بسیار مرا متعجب کرد. ایشان از نگرش وسیعی در امور معدنی برخوردار هستند. در گفتگویی که با وی داشتم مسائل و اهدافی را بیان کردند که بسیار عمیق و قابل ستایش بود و مرا تحت تاثیر قرار داد که چنین مدیری جامع نگر هستند که در تمامی حوزه ها اطلاعات کامل دارند. بسیار خشنودم که شخصیتی چون ایشان مدیریت این مجموعه بسیار حساس و بزرگ را  برعهده گرفتند. برای وی و همکارانشان آرزوی موفقیت،سعادت و سلامتی دارم.

آفتاب بافق/ ضمن تشکر از فرصتی که در اختیار آفتاب بافق قرار دارید،هر گونه سخنی را که تمایل دارید به عنوان کلام آخر بفرمائید؟

 در پایان می خواهم نه تنها از مهندس محمد جواد عسکری،بلکه از تمامی مدیران شرکت سنگ آهن مرکزی به ویژه مردم خوب و خونگرم بافق تشکر کنم.حضور در این شهر لحظات زیبایی را در ذهن من ثبت نمود که هر کجا باشم با یادآوری آن شیرینی لحظات را برایم زنده خواهد کرد.

آنچه در این نشست ها بدان دست یافتیم این است که طبق تحقیقات اکتشافی و نظر سنجی ها به لحاظ علمی و فنی، تا 50 سال آینده به صورت تضمینی هیچ گونه مشکلی جهت تامین و استخراج سنگ آهن از محدوده چغارت نخواهیم داشت و 2 نسل آینده ما نیز می توانند با اطمینان کامل از این سرمایه و  نعمت خدادادی بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده