رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
  • کد خبر : ۵۵۶۴۲
  • چاپ خبر : عاشقانی که با شکیبایی و مهربانی سفره فقرا و نیازمندان شهر را رنگین می کنند
گزارش تصویری:

عاشقانی که با شکیبایی و مهربانی سفره فقرا و نیازمندان شهر را رنگین می کنند

یکی از سنت‌های حسنه در ایام ماه مبارک رمضان که در بین مؤمنان رواج دارد، آیین معنوی افطاری و اطعام  دادن بخصوص به ایتام نیازمند است که موجب انس و الفت، انفاق و ترویج خوبی‌ها و ایجاد شادی و طراوت روزه‌داران می‌شود. به گزارش آفتاب بافق،نزدیک های وقت سحر امروز در گذر از کوچه های […]

یکی از سنت‌های حسنه در ایام ماه مبارک رمضان که در بین مؤمنان رواج دارد، آیین معنوی افطاری و اطعام  دادن بخصوص به ایتام نیازمند است که موجب انس و الفت، انفاق و ترویج خوبی‌ها و ایجاد شادی و طراوت روزه‌داران می‌شود.

به گزارش آفتاب بافق،نزدیک های وقت سحر امروز در گذر از کوچه های خلوت شهر نگاهمان به رفت آمد رهگذران به یک مسیر مشخص در یکی از محله ها افتاد،درحالی که هرکدام از آنان بسته هایی را در دست داشتند.همچون دیگران پا در آن مسیر نهادیم،در آن تاریکی کوچه پنجره ای باز و روشن و رهگذرانی که به آن سمت می رفتند و بسته ای که حال از عطر آن می شد فهمید طعام است،تحویل می گرفتند.

ما نیز چون بقیه به آنجا رفتیم.سلام ما مساوی بود با خوش رویی عاشقانی که با شکیبایی و مهربانی برای کمک به دستهای تهی، شبی را تا سحر برای پخت غذا و توزیع آن میان فقرای شهر نجوا کنان بیدار بودند.

آنجا خانه عشق یعنی حسینیه بیت الرقیه(س) شهرستان بافق بود. داخل رفتیم تا با مسئول این امر و جمع حاضر گفتگویی کنیم.

حجةالاسلام بلبلی نیا اینگونه برای ما می گوید: 15 سال است که حسینیه بیت الرقیه(س) شهرستان بافق در ماه مبارک رمضان فقرا و نیازمندان را مهمان سفره های بی ریای خود می کند  و با طبخ غذا در قالب سحری و افطاری آن را در اختیار نیازمندان قرار می دهند.

وی با بیان اینکه در اکثر سحرهای ماه مبارک رمضان امسال با سه بار پخت و آماده کردن سحری تمام فقرای شهر اطعام می شوند افزود: در این ماه ضیافت الهی برای 3300 نفر غذا طبخ شد و در سحر امروز برای 1100 نفر این امر انجام گرفته است.اغلب دست اندرکاران بصورت افتخاری و بدون هیچ چشم داشتی در این امرخداپسندانه و برای عشق و ارادت به بانوی سه ساله حضرت رقیه(س) مشارکت کرده اند.

اما انچه که در این شب متفاوت تر بود، ژتون تبرکی بود که در دستان روزه داران دیده می شد،وقتی درباره آن سوال کردیم،پاسخ داد: در 14 خرداد سال 68  بزرگترین اتفاق تاریخ کشور رقم خورد، هم رحلت امام راحل(ره) وهم بی سابقه ترین جریان خبرگان رهبری یعنی انتخاب امام خامنه ای به امامت و رهبر جهان اسلام،مسئله ولایت و ولی فقیه خط قرمزی برای مردم کشور ما محسوب می شود و این همان منظوری است که در این ژتون ها آورده شده تا مردم به این نیت غذایی به عنوان سحری در دستانشان قرار گیرد و خدا را برای این نعمت بزرگ شاکر باشند.

وی در پایان سخنان خود خواهان شد: باید این ایام را هر کسی در هر وسعی که خدا برای انان قرار داده گرامی بدارد و در راستای خدمت به اهل بیت(ع) و بزرگداشت نام و یاد آنان در هر شکل منظور قدم بردارد.چرا که پاسداشت مقام اهل بیت(ع) و فرزندان آنان و مضامین دینی،معرفت هایی است که در دین مقدس اسلام وارد شده است.

بلبلی نیا در خصوص اهمیت نقش ولایت فقیه تصریح کرد: ما با ولایت زنده هستیم، بزرگی فرمود:” ما مرده بودیم و امام آمد و ما را زنده کرد” مقام معظم رهبری چون رهبر کبیر انقلاب در راستای اهداف ایشان قدم بر می دارند. باید همگان اهتمام به این موضوع مهم 14 خرداد که از سویی دل ها را داغداز و چشم ها گریان و از سوی دیگر با انتخاب امام خامنه ای(مدظلة العالی) به عنوان رهبر جهان اسلام شادمان کرد،توجه کنیم.

عکس:م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده