رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
  • کد خبر : ۶۳۴۹۹
  • چاپ خبر : با پیشرفت جامعه و فناوری اطلاعات از ارزش پست کاسته نخواهد شد
فرماندار بافق:

با پیشرفت جامعه و فناوری اطلاعات از ارزش پست کاسته نخواهد شد

محمد زاده رحمانی اداره پست را یکی از پرمشغله ترین ادارات به جهت انتقال ارتباطات دانست و گفت: در گذشته احساس می کردم هر چه کشورها پیشرفت کنند و با وجود تکنولوژی و فناوری اطلاعات کاربرد اداره پست کمتر شود اما زمانی که متوجه خدمات متنوع پست در کشورهای پیشرفته چون آمریکا شدم که سرانه […]

محمد زاده رحمانی اداره پست را یکی از پرمشغله ترین ادارات به جهت انتقال ارتباطات دانست و گفت: در گذشته احساس می کردم هر چه کشورها پیشرفت کنند و با وجود تکنولوژی و فناوری اطلاعات کاربرد اداره پست کمتر شود اما زمانی که متوجه خدمات متنوع پست در کشورهای پیشرفته چون آمریکا شدم که سرانه استفاده از آن 18 برابر ایرانیان است،نشان داد که با پیشرفت جامعه از ارزش پست کاسته نمی شود.

به گزارش آفتاب بافق؛ محمد زاده رحمانی فرماندار بافق صبح امروز به مناسبت روز جهانی پست با حضور در اداره پست شهرستان ضمن تبریک این روز و بازدید از بخش های داخلی با پرسنل زحمتکش این اداره دیدار و گفتگو کرد. .

در ابتدا وحید کریمی فرد رئیس اداره پست شهرستان ضمن تشکر از حضور فرماندار بافق و اعضای همراه به شرح مختصری از اقدامات انجام گرفته در این اداره پرداخت و گفت: اداره پست شهرستان بافق دارای 7 نیرو می باشد که بصورت مستقیم قرارداد و مشغول به کار هستند، 13 دفتر ای سی تی روستایی با اداره پست همکاری می کنند،7 پیمانکار خطوط برای ارسال نامه و توزیع روستایی نیز فعال هستند که این یکی از وظایف ما برای توجه ویژه به این بخش به جهت جلوگیری از تردد افراد به شهر و کاهش هزینه است،همچنین دفتر پیشخوان خانم منصوریان واقع در میدان چهارده معصوم(ع) همانند اداره پست برای ارسال مرسولات در خدمت مردم و شهروندان می باشد.

وی یکی از دستاوردها ی مهم شرکت ملی پست را سامانه همراه نامه رسان عنوان کرد و افزود: پیش از این مرسوله ای که تحویل گیرنده داده شود باید در دفتر نامه رسان ثبت و بایگانی می شد که این امر هزینه هایی نیز داشت،اما با در اختیار قرار گرفتن این سامانه مرسولات ثبتی وارد سیستم شده و موقع تحویل تنها از گیرنده امضاء گرفته می شود که در سامانه نیز قابل پیگیری می باشد.

کریمی فرد خاطر نشان کرد: از زمانی که فرستنده وارد اداره پست می شود، می تواند با ورود به سامانه پیگیر مرسوله خود باشد و این برای مرسولات شهرستان ها که چندین مقصد را طی می کنند،بصورت دقیق زمان و تاریخ جا به جایی ثبت می شود  و اگر به هر دلیلی مرسوله توزیع نشود فرستنده با مراجعه به سامانه علت آن را خواهد فهمید.

رئیس اداره پست بافق یکی دیگر از کارهای مهمی که در شهرستان انجام می شود را  شناسایی اماکن بدون کد پستی عنوان کرد و بیان کرد: این امر با همکاری شهرداری بافق صورت می گیرد، پیش از این افرادی که به اداره پست مراجعه می کردند و فاقد کد پستی بودند، اسامی آنان یادداشت و با مرکز استان هماهنگ می شد و طی یک هفته برای آنان کد پستی ایجاد می کردند. اکنون چند ماه است که این امر در خود شهرستان انجام می گیرد و افرادی که به اداره پست مراجعه می کنند در 15 دقیقه کد پستی برای آنان اخذ می شود.

وی با بیان اینکه تلاش می شود پلاک کد پستی برای خانه هایی در حال ساخت چاپ شود،گفت: در ماه 100 الی 120 پلاک کد پستی چاپ می شود که در طول سال آمار بالای یک هزار پلاک است و این امر در مدت چند سال آغاز شده تا دیگر امکان فاقد پلاک نداشته باشیم.

کریمی فرد در ادامه افزود: اداره کد گذاری استان جلسه ای با شهردار بافق برای اماکن فاقد نام و نصب تابلوهای شهری در شهرستان برگزار کرد و خوشبختانه بافق در نامگذاری معابر و کوچه ها رتبه اول استان را دارد و مقرر شد پس از نصب تابلو ها عملیات به هنگام سازی اداره پست شروع شود.

رئیس اداره پست شهرستان بافق چاپ تمبر شخصی را دیگر دستاورد اداره پست عنوان کرد و اظهار داشت: در گذشته این امر تنها در تهران انجام می شد و اکنون در هر استان نیز صورت می گیرد،ما میتوانیم از چهره های شاخص و مشاهیر شهرستان رونمایی طرح کنیم که خوشبختانه در گذشته با هزینه 10 میلیون تومان انجام می گرفت و اکنون به یک میلیون تومان کاهش یافته است.

در ادامه فرماندار بافق در سخنانی کوتاه اداره پست را یکی از پرمشغله ترین ادارات به جهت انتقال ارتباطات دانست و گفت: در گذشته احساس می کردم هر چه کشورها پیشرفت کنند و با وجود تکنولوژی و فناوری اطلاعات کاربرد اداره پست کمتر شود اما زمانی که متوجه خدمات متنوع پست در کشورهای پیشرفته چون آمریکا شدم که سرانه استفاده از آن 18 برابر ایرانیان است،نشان داد که با پیشرفت جامعه از ارزش پست کاسته نمی شود.

وی با اشاره به راه های تبادل اطلاعات و برقراری ارتباط  در 400 سال گذشته همچون ایجاد آتش و دود و بعد استفاده از چاپار و احداث چاپار خانه ها، ایرانیان را بنیانگذار این امر دانست.

زاده رحمانی در پایان سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای پرسنل خدوم اداره پست اظهار امیدواری کرد تا در آینده شاهد  افزایش کاربری این مجموعه در کشور باشیم.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده