رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
  • کد خبر : ۶۶۲۳۷
  • چاپ خبر : دیدار مدیرعامل،مدیران و معاونین شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با نماینده ولی فقیه در استان

دیدار مدیرعامل،مدیران و معاونین شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با نماینده ولی فقیه در استان

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق صبح امروز به همراه جمعی از مدیران و معاونین شرکت با حضور در دفتر امام جمعه یزد با آیت الله ناصری دیدار و گفتگو کردند. به گزارش آفتاب بافق؛ مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق صبح امروز به همراه مدیر حوزه مدیر عامل،مدیر روابط عمومی،مشاور عالی  مدیر عامل،سرپرست منابع […]

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق صبح امروز به همراه جمعی از مدیران و معاونین شرکت با حضور در دفتر امام جمعه یزد با آیت الله ناصری دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش آفتاب بافق؛ مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق صبح امروز به همراه مدیر حوزه مدیر عامل،مدیر روابط عمومی،مشاور عالی  مدیر عامل،سرپرست منابع انسانی و امور اداری،مشاور مدیرعامل،مدیر عامل  HSE،مدیر امور حقوقی،سرپرست مالی و بازرگانی،معاون تولید،معاون فنی و معاون برنامه ریزی با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار مدیر عامل شرکت سنگ آهن بافق ضمن معرفی مدیران خود از حُسن توجه امام جمعه یزد تقدیر و تشکر کرد و گزارشی از عملکرد شرکت بیان نمود.

 علی اکبر رحیمی بافقی با بیان اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی از دهه 40 طی تفاهمی که رژیم طاغوت با اتحاد شوروی داشته، استخراج از معدن چغارت را در بافق برای تامین خوراک ذوب آهن اصفهان آغاز نموده است،گفت: این روند از سال 51 ادامه دارد و شرکت سنگ آهن تنها تامین کننده خوراک اصفهان بوده و در کنار آن امکانات رفاهی،شهرکی و…نیز ایجاد کرده است.

وی افزود: جمعیتی که در آن سال ها در شرکت مشغول به کار بودند، طبق آنچه در کتاب انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک آمده، یکی از کانون های مبارزاتی که در استان تحت زعامت سومین شهید محراب فعالیت داشته، شرکت سنگ آهن مرکزی بافق بوده است. هسته های متعددی در جمع کارگران وجود داشته و با هماهنگی ایشان اقدام می کردند.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن با اشاره به این مطلب که تا دهه 70 و سال های 78 شرکت سنگ آهن یک معدن چغارت بوده است و تنها سنگ را استخراج و خرد میکرده و سپس دانه بندی و به اصفهان برای تامین خوراک ذوب آهن ارسال می نموده،عنوان کرد: از سال 78 با انتخاب مرحوم دهستاتی مدیرعامل بومی شهرستان بافق برای پیشگیری از خام فروشی و ایجاد صنایع جوار معدنی رایزنی هایی از سوی ایشان انجام گرفت و اولین واحد تولید کنستانتره سنگ آهن یعنی خرد کردن و پودر کردن سنگ در بافق آغاز شد و در سال 83 با ظرفیت اسمی سه و نیم میلیون تن به بهره برداری رسید که اکنون به 5 میلیون تن تولید در سال افرایش یافته است. در این روند معدن دیگری به اسم سه چاهون که بین بافق و بهاباد واقع شده و کارهای اکتشافی آن صورت گرفته و مجوزهای لازم از دولت اخذ می شود.

وی در ادامه به تشرح وضعیت 2 معدن بافق یعنی چغارت و سه چاهون پرداخت و خاطر نشان کرد: معدن چغارت تقریبا به انتهای استخراج آن رسیده است که میزان باطله برداری آن بسیار بالا است و از سویی بحث ایمنی آن سنگین و هزینه بسیاری به خود اختصاص می دهد. ذخیره معدن سه چاهون 60 میلیون تن می باشد اما عیار آن پایین است.

 رحیمی بافقی راه حل حفظ اشتغال در بافق و مجموعه ای که بیش از 6 هزار نفر مستقیم در آن مشغول به فعالیت هستند،ورود به سرمایه گذاری دانست و ادامه داد:شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با روی آوردن به سرمایه گذاری در طرح های جوار معدنی و نیز غیرمعدنی چون چرخه فولاد، یک واحد آگلومراسیون با اشتغال 400 نفر راه اندازی کرده است.

وی افزود: در کنار آن برای تکمیل چرخه فولاد در شهرستان بافق و استان یزد در زمان مدیریت محمد جواد عسکری با منابع داخلی خود شرکت سنگ آهن سرمایه گزاری شده و یک واحد گندله سازی 5 میلیون تنی در حال احداث است و تا کنون هزینه ای بالغ بر 700 میلیارد تومان به خود اختصاص داده که به یاری خدا در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و علاوه بر آنکه سبب ایجاد اشتغالزایی خواهد شد، ارزش افزود قابل توجهی به سنگ خواهد داد.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن احداث آهنگ اسنفجی را دیگر اقدامات بعد از پروژه گندله سازی عنوان کرد و اظهار داشت: این امر با سرمایه گزاری بخش خصوصی انجام می گیرد و شرکت سنگ آهن بافق  زیر ساخت های آن را تامین می کند و حتی زمینی برای این امر اختصاص داده شده تا یک واحد آهن اسفنجی در بافق ایجاد شود.

وی یادآور شد: واحد کنستانتره 2 میلیون تنی دیگر با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث است و شرکت سنگ آهن برای تامین آب مورد نیاز با هزینه خود در حال احداث خط فاضلاب شهری شهرستان بافق می باشد که هم فاضلاب،خط انتقال، تصفیه خانه مرکزی و ذخیره آن انجام خواهد گرفت.

رحیمی بافقی با توجه به اتمام ذخایر معدنی و آنومالی هایی که در منطقه وجود دارد و نیز اقدامات اکتشافی که از دهه 40 توسط شرکت سنگ آهن صورت گرفته است،بیان کرد: شرکت سنگ آهن بافق با چادرملو بصورت مشارکتی پنجاه پنجاه کارهای آن را با تشکیل شرکتی انجام می دهد تا عملیات تفصیلی اکتشاف صورت گیرد و با استخراج صنایع جوار معدنی تامین خوراک کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تمام کارهای عمرانی از منابع خود شرکت است و با صرفه جویی هزینه و جلوگیری از هزینه های اضافی صرف توسعه به جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری با حفظ و توسعه اشتغال و قطع وابستگی در حوزه فولاد می باشد.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن بهره برداری این طرح ها را تحولی عظیم در شهرستان و استان و حوزه های اشتغال و درآمد زایی عنوان کرد وادامه داد: مسئله ای که مطرح است محدود بودن درآمد است و برای تامین آن با توجه به اینکه قطعات باید از خارج کشور وارد شود و با افزایش قیمت ارز فشار مضاعفی روی مجموعه شرکت وارد می شود،همه مدیران مجموعه با تلاشی جدی سعی نمودند منابع مورد نیاز را تامین کنند.

وی حفظ نیرو بدون هیچ گونه تعدیلی،علی رغم مشکلات اقتصادی که همه واحد های تولیدی با آن مواجه هستند را از همت مدیران مجموعه و پرسنل شرکت سنگ آهن بیان کرد و گفت: ما سقف اشتغال را حفظ کردیم و حقوق پرسنل را به موقع پرداخت نمودیم، با این رویکرد که تمام سود در شهرستان هزینه شود.

مشارکت در کارهای عام المنفعه از جمله خط انتقال آب که در دوران مدیریت مرحوم دهستانی به شهرستان بافق با هزینه سنگ آهن صورت گرفت و اکنون نیز نگهداری آن با صرف هزینه توسط شرکت انجام می شود،جاده سازی و ایجاد کنار گذر شهرستان بافق که باید وزارت راه و شهرسازی آن را تامین می نمود و حدود 14 کیلومتر دوبانده توسط شرکت سنگ آهن انجام گرفت،کمک در ساخت بیمارستان بافق و تجهیز آن،کمک در ساخت مساجد شهرستان و نیز کمک به نهاد های انقلابی دیگر بحث هایی است که شرکت سنگ آهن در آن مشارکت داشته و مدیر عامل به آن اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن شعار اصلی را تحقق منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد که همواره تلاش شده به بهترین وجه انجام گیرد و آن شعار اقتصاد مقاومتی با استفاده از توان داخلی و راضی نگه داشتن جامعه کارگری شهرستان بافق است .

سپس آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ضمن تشکر از حضور مدیرعامل شرکت سنگ آهن و هیئت همراه،تلاش در راه خدا و خدمت به مردم  را بسیار ارزشمند دانست و افزود: امروز شما گرداننده چرخه نظام اسلامی هستید و باید با برنامه ریزی و تلاش آسایش و روند زندگی مردم انجام گیرد.

وی زحمات مدیرعامل و مدیران مجموعه و پرسنل شرکت سنگ آهن بافق را ارزنده دانست و تاکید کرد: تلاش کنید با برنامه ریزی در خود کفایی و از نظر فنی در جایگاهی بالا قرار گیرید.

ناصری یکی از نقص های موجود در صنعت را که به آموزش های اولیه برمی گردد، کشف نیروهای با استعداد،پرورش آنان و استفاده از ظرفیت های داخلی بیان کرد و تصریح کرد: متاسفانه نیروها بر اساس دانش و مهارت خود فعالیت نمی کنند و باید تلاش کرد مهارت های فنی نیز به آنان آموزش داده شود. باید برنامه ریزی کرد افراد با استعداد روی کار آیند و مهارت های فنی را به آنان آموخت تا در آینده موثر باشند و به عنوان سازنده با تولید قطعات،نیاز خود را از خارج کشور قطع کنیم.

این روحانی مشکل مدیریتی و فنی تربیتی در کشور را دیگر موضوعی عنوان کرد که نسبت به انجام آن کم کاری شده و خطاب به مدیران سنگ آهن گفت: در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق 6 هزار نفر مشغول به کار هستند و می توان با استفاده از این ظرفیت،  شماری را گزینش،استعداد سنجی و معرفی کرد و سپس یک اتاق فکر ایجاد کرد تا با قدرت فکر و همفکری این افراد تولیداتی را برای خودکفایی و بی نیازی در آینده داشته باشیم و در کنار سازنده بودن، صادرات کنیم و این گونه اقتصاد مقاومتی ما حل خواهد شد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: باید کار آفرین بود و این حرکت را در مجموعه سنگ آهن شروع کنید،اگر امکانات در اختیار افراد با استعداد قرار دهید،هر چند در مرحله اول دچار شکست شوند اما سرانجام به موفقیت دست خواهند یافت.

 وی با اشاره به کلام امام خمینی(ره) که فرمودند: (( ما میتوانیم و باید کار کرد و خودکفا شد.)) یاد آور شد: ایشان در زمانی که آمریکا قطع ارتباط کردند،بیان کردند:(( اگر 10 سال این ارتباط قطع باشد، ما همه چیز خود را تولید خواهیم کرد.)) این همت را امام راحل(ره) داشتند و رهبری نیز به آن تاکید دارند، اما متاسفانه ما نسبت به آن کم کاری می کنیم.

آیت الله ناصری در پایان سخنان خود آرزوی مو فقیت و توفیق روز افزون برای مدیر عامل شرکت سنگ آهن و مدیران این مجموعه کرد و خواهان شد،همواره وظایف خود را در حمایت از انقلاب و نظام انجام دهند.

در ادامه مدیر عامل شرکت سنگ آهن اظهار داشت: رویکرد مدیران شرکت در حال حاضر توجه به مدیرپروری بوده و شرکت زمانی توسط روس ها راه اندازی شده و هم اکنون تمام معاونین حاضر در جلسه بومی شهرستان بافق می باشند و نیروهای توانمند بومی اداره شرکت را به عهده دارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیش از 6 هزار نفر در مجموعه سنگ آهن مشغول به کار می باشند و عمده اشتغال شهرستان مربوط به این شرکت می باشد و نیز رو به پایان بودن ذخایر معدنی شرکت، از امام جمعه یزد درخواست حمایت جهت واگذاری آنومالی های معدنی که توسط شرکت سنگ آهن کشف شده و هم اکنون توسط دولت استخراج می شود به شرکت سنگ آهن مرکزی بافق جهت تامین خوراک واحد های فرآوری شرکت و تکمیل چرخه تولید فولاد در شهرستان شد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده