رفتن به بالا
  • جمعه - ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
  • کد خبر : ۶۶۲۶۹
  • چاپ خبر : وحدت بین شیعه و سنی باعث ناکامی دشمنان جهان اسلام / ولایت پذیری و بصیرت شاخصه بسیج است
امام جمعه بافق:

وحدت بین شیعه و سنی باعث ناکامی دشمنان جهان اسلام / ولایت پذیری و بصیرت شاخصه بسیج است

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته وحدت مسلمانان جهان را چون خاری بر چشم آمریکا و صهیونیست دانست و با گرامیداشت هفته بسیج، مسئولیت پذیری،اخلاص،بصیرت و ولایت پذیری را از شاخصه های این نیروی مردمی عنوان کرد. به گزارش آفتاب بافق، حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی،امام جمعه شهرستان بافق […]

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته وحدت مسلمانان جهان را چون خاری بر چشم آمریکا و صهیونیست دانست و با گرامیداشت هفته بسیج، مسئولیت پذیری،اخلاص،بصیرت و ولایت پذیری را از شاخصه های این نیروی مردمی عنوان کرد.

به گزارش آفتاب بافق، حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی،امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته ابتدا ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی،با گرامیداشت هفته وحدت و تبریک پیشاپیش میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)،سخنان خود را با دو محور جایگاه حضرت محمد(ص) و هفته وحدت بیان کرد.

وی با اشاره به جایگاه والا نبی اکرم (ص) و انتخاب ایشان از سوی پروردگار به پیامبری به عنوان آخرین فرستاده خدا افزود: هر کدام از پیامبران پیشین درباره آمدن پیامبر خاتم(ص) به امت خود سفارش نمودند و این وعده خداوند برای تمامی بشر بود تا دینی کامل برگزینند.

امام جمعه بافق با اهمیت میلاد پیامبر اکرم(ص) برای اهل شیعه و سنت اظهار داشت: در تولد حضرت محمد (ص) بین شیعه و سنی اختلاف نظر است و شیعیان 12 ربیع الاول و اهل سنت 17 ربیع را به عنوان سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) می دانند و به همین امام خمینی(ره) در زمان انقلاب این ایام را هفته وحدت نامگذاری کردند.

سلیمانی با بیان وجه اشتراک بین اهل سنت و شیعه در دین و معاد گفت: امروز اهل شیعه و سنت در کنار یکدیگر همچون برادر زندگی می کنند و اتحاد بین کشورهای مسلمان و بیداری آنان به برکت هفته وحدت است.

وی وحدت مسلمانان جهان را چون خاری بر چشم آمریکا و صهیونیست و علت ناکامی آنان دانست و تصریح کرد: دشمنان با ریختن خون های مردم بیگناه و ایجاد اختلاف بین مسلمانان از طریق گروه های تکفیری و داعش تلاش کردند تا شیعیان را از بین ببرند و این اتحاد را از بین برند.

امام جمعه بافق با بیان اینکه دومین منادی،رهبری امام خامنه ای (مدظلة العالی ) است، ادامه داد: در قرآن کریم 12 آیه با موضوع دعوت به وفاق و دوستی است و برخی تلاش می کنند این اختلاف را داخل شهر و میان مردمان ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: هفته وحدت یعنی نابودی رژیم صهیونیستی،عربستان و آمریکا،باید همه با چنگ زدن به ریسمان الهی این اتحاد و وحدت را حفظ کنیم و متنفرق نشویم،چرا که این هدف دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه به حضور رئیس جمهور عراق در کشور و دیدار وی با مقام معظم رهبری و سخنان ارزشمند ایشان اشاره کرد و گفت: امام خامنه ای در این دیدار بر حفظ وحدت بین شیعه و سنی،توجه به مرجعیت شناخت دوست و دشمن، حفظ ظرفیت های نسل جوان و قدردانی از آنان برای ایستادگی در برابر استکبار تاکید کرد.

وی در خصوص بند های قرار داد بین ایران و عراق بیان داشت: همکاری با عراق در بحث های اقتصادی و تجارت، بازسازی و توسعه زیر ساختها،تعامل نظامی و امنیتی و نیز مسائل فرهنگی از جمله این موارد است.

امام جمعه بافق علت حمله تروریستی در اهواز را نفوذ خائنین از مرز عراق عنوان کرد و بر حفظ وحدت بین دو کشور تاکید کرد.

این روحانی در ادامه سخنان خود با تبریک آغاز هفته بسیج و تشکیل این نیروی مردمی به فرمان امام خمینی(ره) اظهار کرد: بسیج یعنی فرزندان این کشور هر لحظه آماده برای دفاع از کشور،حفظ نظام و انقلاب باشند.

وی با اشاره به تحولات و رشد کشور در بحث های سیاسی،اقتصادی،عمران و آبادی و غیره گفت: امروز کشور ما پس از 40 سال به چنان پیشرفت و جایگاهی رسیده است که نه تنها در منطقه بلکه در دنیا برتری یافته است.

سلیمانی بسیج را منشأ پیشرفت در کشور عنوان کرد و افزود:  حضور جوانان در عرصه های مختلف و شرکت در رزمایش با وجود هوای سرد بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه بسیج نیرویی مردمی است،اظهار داشت: بسیج یعنی مسئولیت پذیر،اخلاص،بصیرت و ولایت پذیری و امروز می بینیم که این نیروی مردمی در کشورهای همسایه نیز نقش موثری را ایفاء می کند.

امام جمعه بافق در آستانه هفته نیروی انتظامی و رحلت آیت الله اعرافی،ضمن گرامیداشت این ایام با بیان وضعیت مردم مسلمان یمن،از مردم شهید پرور شهرستان بافق خواهان کمک به آنان شد.

 

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده