رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
  • کد خبر : ۶۶۵۱۴
  • چاپ خبر : 5 صدم درصد از اعتبارات استانی به حوزه بانوان تخصیص می‌یابد

5 صدم درصد از اعتبارات استانی به حوزه بانوان تخصیص می‌یابد

 مدیرکل بانوان و خانواده استان در جلسه کارگروه تخصصی بانوان شهرستان بافق با بیان فعالیت های گسترده حوزه بانوان، گفت: با توجه به توانمندی و نقش اثرگذار بانوان در پذیرش مسئولیت های مختلف،که علاوه بر کانون خانواده می‌تواند در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی چشمگیر باشد،مصوب شد  پنج صدم درصد اعتبارات استانی به حوزه فعالیت […]

 مدیرکل بانوان و خانواده استان در جلسه کارگروه تخصصی بانوان شهرستان بافق با بیان فعالیت های گسترده حوزه بانوان، گفت: با توجه به توانمندی و نقش اثرگذار بانوان در پذیرش مسئولیت های مختلف،که علاوه بر کانون خانواده می‌تواند در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی چشمگیر باشد،مصوب شد  پنج صدم درصد اعتبارات استانی به حوزه فعالیت بانوان اختصاص یابد.

به گزارش آفتاب بافق؛ جلسه کارگروه تخصصی بانوان شهرستان بافق روز گذشته با حضور دانشی مدیرکل بانوان و خانواده استان،فرماندار و معاون وی،بخشدار،رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،رئیس اداره آموزش و پرورش و جمعی دیگر از بانوان شهرستان در سالن شیخ محمد تقی فرمانداری بافق برگزار شد.

 در این نشست مدیرکل بانوان و خانواده استان با اشاره به اینکه فعالیت  بانوان در عرصه های مختلف سرمایه اجتماعی محسوب می شود و نمی توان این مشارکت را نادیده گرفت،گفت: باید در جهت اعتماد بخش های مختلف جامعه را به سمت این ظرفیت پایه ای و توسعه گر با گام های هدفمند و ریشه ای سوق داد.

 وی با تاکید بر فعالیتهای سازمانهای غیردولتی افزود: سازمان‌های غیردولتی بانوان بازوان توانمند دولت است که می تواند جوابگوی بسیاری از نیازها باشد. باید از ظرفیت بانوان برای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی استفاده کرد..

دانشی در پایان سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه زنان ، خطاب به بانوان حاضر در جلسه اظهار داشت: بدون همکاری و هم افزایی میان دستگاهی ، مسائل و مشکلات این حوزه حل نخواهد شد،باید تعامل و همکاری بین دستگاه ها و سمن ها را افزایش دهید.

 فرماندار بافق نیز در این نشست، با بیان توانمندی بانوان شهرستان گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید شاهد ارتقاء جایگاه بانوان دربسترهای مختلف هستیم که در شهرستان بافق نیز پیگیری مطلوب برای بهره مندی بیشتراز ظرفیت های بانوان انجام شده و این خود نکته مثبتی در غلبه بر مشکلات جامعه خواهد بود.

محمد زاده رحمانی با اشاره به تقویت جایگاه مدیران زن افزود : در شهرستان بافق با توجه به بسترسازی برای انتصاب بانوان توانمند در پستهای مدیریتی، در آینده ای نه چندان دور 2 نفر از بانوان با هدف کاهش کاستی هایی که تاکنون مشاهده می شده ، به ریاست ادارات منصوب خواهند شد .

تعیین اولویت ها و تشکیل کارگروه های تخصصی و هم اندیشی بانوان در مباحث مختلف ، استفاده از ظرفیت ها و توانمندی بانوان شهرستان ، ارتقا خودباوری و اعتماد به نفس در بانوان و تقویت جایگاه آنان از دیگر موضوعات مورد بحث این جلسه بود.

 بازدید از صندوق خرد کلان زنان روستایی،شرکت صنایع دستی پیش بافان، کارگاه اشتغالزایی شکرانه و کانون فرهنگی اجتماعی بانوان و موسسه بانوان نیکوکار از جمله سازمان های مردم نهاد فعال در بحث بانوان است که در پایان برنامه های سفر یک روزه مدیر کل امور زنان و خانواده استان به شهرستان بافق انجام گرفت.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده