رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
  • کد خبر : ۶۷۳۸۳
  • چاپ خبر : جلسه تعامل و همکاری ائمه جماعات و مبلغین زکات در دفتر امام جمعه بافق

جلسه تعامل و همکاری ائمه جماعات و مبلغین زکات در دفتر امام جمعه بافق

جلسه تعامل وهمکاری ائمه جماعات و مبلغین زکات با حضور رئیس اداره زکات استان یزد و ائمه جماعات و مبلغین زکات در محل دفترامام جمعه شهرستان بافق برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ درابتدای این جلسه رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با ارائه گزارشی ازعملکرد کمیته امداد و دبیرخانه شورای زکات بیان کرد: با تلاشهای […]

جلسه تعامل وهمکاری ائمه جماعات و مبلغین زکات با حضور رئیس اداره زکات استان یزد و ائمه جماعات و مبلغین زکات در محل دفترامام جمعه شهرستان بافق برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ درابتدای این جلسه رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با ارائه گزارشی ازعملکرد کمیته امداد و دبیرخانه شورای زکات بیان کرد: با تلاشهای بی وفقه ائمه جماعات،مبلغین وحمایت مسئولین شهرستان واعضای شورای زکات شهرستان توجه خاص امام جمعه و فرماندار، شهردار و دیگر مسئولین شهرستان بافق توانسته ایم  در ۸ ماهه سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تا سقف ۴۵ درصد رشد عملیاتی داشته باشیم.

وی درافزود: با تعامل وهمکاری با نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی توانسته ایم در شناسایی عمده مالکین در بحث کشاورزی و دامداری اقدامات خوبی داشته باشیم.

  درادامه محمد علی طالعی معاون فرماندار ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های انجام شده در دبیرخانه شورای زکات چه در بحث شناسایی و جذب کمک های مردمی و زکات که اقدامات خوبی شده  آن را قابل تقدیر و تشکر دانست و گفت: یکی از مشکلات ما در زمینه آموزشی کمبود فضای آموزش جهت دانش آموزان می باشد،همچنان که خیرین دربحث مسکن محرومین،ساخت یا مرمت پروژه های عام المنفعه همکاری خوبی دارند، لازم هست در زمینه احداث مدارس و فضای آموزشی از محل زکات جمع آوری شده فعالیت تا حرکت شایسته ای صورت بگیرد و فرماناری بافق نیز در این امر همکاری خواهد کرد.

درادامه بخشدار بخش مرکزی شهرستان بافق با اشاره به حرکت بسیار مفید و موثر در روستاها با تشکیل شورای مردمی زکات روستا و اقدامات خوب صورت گرفته،اعلام کرد: بخشداری آماده همکاری همه جانبه در جهت احیا و آبادانی روستاها با همفکری شورای زکات روستا می باشد.

در بخش دیگر از این جلسه شهردار بافق با اشاره به اینکه ارگانهای دولتی وغیردولتی در جهت برطرف کردن مشکلات محرومین گام ها واقدامات شایانی انجام می دهند،افزود:  شهرداری نیز با حمایت همه جانبه آماده دستگیری از نیازمندان ومحرومین دارد و در جهت برطرف کردن مشکلات نیامندان آماده خدمات رسانی می باشد.

در ادامه هریک ازائمه جماعات و مبلغین به بیان دیدگاه ها،نظرات وپیشنهادات خود در زمینه های امورخیرین و نحوه جذب وهزینه کرد زکاات از ناحیه دبیرخانه شورای زکات وکمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) پرداختند.

سپس حجه الاسلام سید ابوالفضل امام رئیس اداره زکات استان یزد ضمن تشکر از حضور پر رنگ ائمه جماعات و مبلغین زکات در شهرستان بافق اشاره کرد: یکی از شهرستان های موفق و پیشرو در بحث فرهنگ سازی و شناسایی خیرین و نیازمندان،تعاملات و همکاری پر رنگ امامان جماعات با دبیرخانه شورای زکات و کمیته امداد امام خمینی(ره) درسطح استان یزد، شهرستان بافق می باشد واین چیزی نیست جزثمره تلاش مسئولین خدمتگذار و اعضای شورای زکات شهرستان و در رأس امام جمعه و رئیس شورای زکات بافق می باشد.

وی افزود: یکی ازمهمترین برنامه های کاری دبیرخانه شورای زکات و کمیته امداد تحقق بخشی به آرمانی والای امام راحل در زمینه فقرزدایی و رفع محرومیت در جامعه می باشد  و این مساله با اهتمام جدی مبلغین در امراطلاع رسانی و شناسایی خیرین درمسجد و همچنین آگاهی داشتن از نیازمندی های محرومین در حومه مسجد امکان پذیرمی باشد. مقام معظم رهبری دراجلاس سالانه زکات درسال ۹۶ مبنی بر اینکه ما مسئولین باید از کوتاهی هایی که در  مساله مهم زکات انجام شده از درگاه خداوند متعال طلب عفو و بخشش را داشته باشیم.

درپایان این نشست رئیس شورای زکات وامام جمعه شهرستان بافق از خدمات و فعالیت های خوبی که در زمینه مساله مهم زکات انجام شده تشکر و قدردانی کرد و گفت: باتوجه به آیات قرآن کریم  خداوند می فرماید:(( یکی از مهمترین پشتوانه های که خداوند برای حکومت دولت ها قرارداده است تمکن مالی و قدرت مالی آن حکومت یا دولت می باشد)) حال اگر این پشتوانه مالی از دولت یا حکومتی ساقط شود آن دولت یا حکومت جهت اجرای برنامه های خود موفق نیست  و با پشتوانه مالی هم میتوان فقر و محرومیت را برطرف کرد و هم امکانات رفاهی را برای مردم ایجاد نمود.

وی در بخش دیگری از مطالب خود اشاره داشت: بحران اقتصادی و مشکلات معیشتی برای مردم در این عصر و زمان می طلبد با تبلیغات وسوق دادن خیرین وکسانی که توانایی مالی دارند جهت برطرف کردن مایحتاج اولیه محرومین گام های وسیع تری را برداند.

درپایان این نشست کلیپی از عملکرد و تلاشهای انجام شده درزمینه های شجره طیبه و پلاک کوبی درختان،امورمعشتی و درمان ومسکن محرومین در معرض دید بازدید کنندگان قرارگرفت .

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده