رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
  • کد خبر : ۶۸۶۶۰
  • چاپ خبر : اختتامیه بازی های بومی محلی مادران و دختران روستاهای بخش مرکزی بافق +تصاویر

اختتامیه بازی های بومی محلی مادران و دختران روستاهای بخش مرکزی بافق +تصاویر

مراسم اختتامیه بازی های بومی محلی مادران و دختران روستاهای بخش مرکزی بافق امشب در سالن آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ آیین اختتامیه بازی های بومی محلی مادران و دختران روستاهای بخش مرکزی بافق امشب با حضور وکیلی نایب رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری استان،طالعی معاون فرماندار،پورامینی بخشدار بخش […]

مراسم اختتامیه بازی های بومی محلی مادران و دختران روستاهای بخش مرکزی بافق امشب در سالن آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ آیین اختتامیه بازی های بومی محلی مادران و دختران روستاهای بخش مرکزی بافق امشب با حضور وکیلی نایب رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری استان،طالعی معاون فرماندار،پورامینی بخشدار بخش مرکزی و مسئولان و دهیاران روستاهای بافق در سالن آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای فاطمه تقی زاده مجری توانمند و جوان شهرستان برگزار شد، ورزشکاران زورخانه حوض رحیم بافق به اجرای آئين های پهلوانی و زورخانه ای پرداختند.

سپس بخشدار بخش مرکزی بافق با بیان اینکه این مسابقات با هدف ترویج ورزش و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در در بین زنان روستایی برگزار شده است،افزود: این مسابقات در 5 رشته دال پلان، زو، لِی لِی، دارت و داژبال در روستای مبارکه برگزار شد.

وی افزود: در رشته دژبال 20 تیم حضور داشتند که 13 تیم از مبارکه،3 تیم دولت آباد و دهیاری کوشک،هرسیک اولیا، قطرم و شرکت تعاونی دهیاری شرکت کردند.همچنین 14 تیم در رشته زو با یکدیگر به رقابت پرداختند.

پورامینی خاطر نشان کرد: بیش از 150 بانوی روستایی در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

در ادامه نایب رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری استان هدف از برگزاری این مسابقات را ورزش بین مادران و دختران 8 روستای شهرستان عنوان کرد و افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مرکز استان معرفی می شوند و منتخبین به کشور اعزام خواهند شد.

وکیلی مشکل اساسی در بین مادران را کم تحرکی عنوان کرد و امیدوار شد برگزاری این مسابقات سبب تشویق آنان به ورزش و افزایش سطح سلامت و نشاط آنان شود.

شایان ذکر است، در حاشیه این مراسم جشنواره پخت غذاهای بومی و محلی شهرستان بافق برگزار شد که در پایان حجیه معصومه متولی به عنوان نفر اول پخت پلوتوکی، سمیرا زریگانی نفر دوم پخت کله جوش و سمانه سادات میرعلمی  نفر سوم کماچ گوشت انتخاب شدند.

 

همچنین طی حکمی از سوی بخشدار مرکزی شهرستان بافق، سید منصور میرعلمی و محمود تقی زاده به ترتیب به عنوان نائب رئیس مردان و رئیس روابط عمومی هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی معرفی شدند.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده