رفتن به بالا
  • جمعه - ۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
  • کد خبر : ۶۸۷۵۰
  • چاپ خبر : 9 دی روز تجلی دست قدرت الهی در شکست فتنه آمریکایی صهیونیستی
خطیب نماز جمعه بافق:

9 دی روز تجلی دست قدرت الهی در شکست فتنه آمریکایی صهیونیستی

حجت الاسلام و المسلمین حقیقت با اشاره به سالروز 9 دی که به نام روز بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری شده است،بیان کرد: فتنه 88 زهری در کام مردم بود اما دست قدرت الهی،هوشیاری رهبر فرزانه و بصیرت مردم سبب شکست این فتنه آمریکایی صهیونیستی شد. به گزارش آفتاب بافق، حجت الاسلام و المسلمین […]

حجت الاسلام و المسلمین حقیقت با اشاره به سالروز 9 دی که به نام روز بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری شده است،بیان کرد: فتنه 88 زهری در کام مردم بود اما دست قدرت الهی،هوشیاری رهبر فرزانه و بصیرت مردم سبب شکست این فتنه آمریکایی صهیونیستی شد.

به گزارش آفتاب بافق، حجت الاسلام و المسلمین حقیقت،خطیب موقت نماز جمعه شهرستان بافق در خطبه اول،با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: تقوی چون قلعه ای مستحکم در برابر عذاب الهی است و سبب نجات انسان خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع انجام گناه و آثار آن در دنیا و آخرت بیان کرد: گناه عقوبت دنیا و آخرت را دارد و بر روح و روان انسان تاثیر می گذارد.

حقیقت با اشاره به کلام حضرت علی(ع) که می فرماید:(( گناه زمانی بزرگ است که انسان آن را تکرار نکند.)) افزود:  اگر گناهی چون دروغگویی،بداخلاقی و… تکرار شد،آن بزرگ خواهد شد،چرا که میل به تکرار گناه سبب تقویت آن می شود.

وی با تاکید بر اینکه انجام اعمال نیک و تکرار آن موجب عادت می شود،بیان کرد: تکرار و عادت در کار خیر، سبب نهادینه شدن آن عمل می شود.

این عالم روحانی از جمله آثار گناه را ترک دشوار آن،قرار گرفتن انسان در راه منافقان دانست و اظهار کرد: گناه قلوب و دل های انسان را بیمار می کند و تکرار گناه باعث تشدید مریضی می شود.

حقیقت تکرار گناه در حین ثواب را اثر دیگر گناه عنوان کرد و گفت: فردی گناه می کند و از سویی نماز می خواند، این عمل وی نشان از ریاکاری است.

خطیب موقت نماز جمعه در ادامه با بیان اینکه مال دنیا نیز انسان را به گناه می کشد،خاطر نشان کرد:  اندوخته کردن مال دنیا و تزریق قطره چکانی با سود چند برابر به جامعه گناه بزرگی است.

حجت الاسلام و المسلمین حقیقت در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مناسبت های جاری و پیش رو،سالروز شهادت آیت الله غفاری در سال 53 را گرامی داشت و گفت: ایشان یکی از طرفداران امام راحل(ره) بود و همیشه اظهار می کرد، اهانت به امام خمینی(ره) کفر می باشد و دشمن ایشان نیز کافر است.

وی با اشاره به سالروز 9 دی که به نام روز بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری شده است،بیان کرد: فتنه 88 زهری در کام مردم بود اما حماسه ای که در روز 9 دی انجام گرفت،کام مردم را شیرین کرد.

حقیقت افزود: جریان فتنه سال 88 به برکت امام حسین(ع) خنثی شد. عده ای با نماد سبز علوی به مقابله با عزاداران حسینی در روز عاشورا آمدند و مدت 6 ماه شهرهای بزرگ در خیانت آنان می سوخت.

وی هوشیاری رهبر فرزانه و بیداری مردم را سبب خنثه شدن تمام فتنه ها عنوان کرد و گفت: آیت الله حسن زاده آملی فرمود:(( گوشتان در مقابل دهان مقام رهبری باشد، که ایشان متصل به امام زمان(عج) می باشد.

این عالم روحانی با اشاره به سه گام رهبر معظم انقلاب اسلامی برای خنثی نمودن فتنه 88 اظهار کرد: 1- مدارا و جذب سران فتنه و جذب حداکثری آنان با مذاکره و پیامها 2- ایستادگی در برابر حقوق مردم و رأی دهندگان 3- بصیرت بخشی و اغناگری جهت روشن کردن افرادی که در گرد وغبار فتنه به دنبال آشوبگران بودند.

حقیقت 9 دی را روز تجلی دست قدرت الهی در شکست فتنه آمریکایی صهیونیستی دانست.

وی در ادامه رحلت عالم ربانی آیت الله شاهرودی را تسلیت عرض نمود و با بیان شخصیت ایشان از کلام معظم رهبری و خدمات این مرحوم گفت: وی استاد بزرگ و کار آمد، برادر 3 شهید،عضو شورای نگهبان،رئیس تشخیص مصلحت نظام و رئیس قوه قضاییه و عهدار دیگر مسئولیت ها در طول حیات خود بود که خالصانه در جهت رضای پروردگار و خدمت به مردم عمل کرد.

خطیب نماز جمعه بافق در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم از 12 تا 24 آذر ماه،آن را هشدار و پیامی برای آمریکا و کشورهای عربی دانست.

وی در خصوص خروج نیروهای آمریکا از سوریه،مهمترین علت شکست این دولت را سیاست های داخلی آمریکا بیان کرد و یادآور شد: شکست های سیاسی منطقه ای آمریکا و افول و زوال آن موضوعاتی است که  توسط رهبری پیش بینی شده بود.

عکس: م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده