رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
  • کد خبر : ۶۸۹۲۶
  • چاپ خبر : برگزاری مراسم افتتاحیه ارزیابی جایزه ملی تعالی نگهداری ایران +تصاویر

برگزاری مراسم افتتاحیه ارزیابی جایزه ملی تعالی نگهداری ایران +تصاویر

دومین دوره ارزیابی جایزه ملی تعالی نگهداری با حضور ارزیابان ،مدیران و معاونین شرکت سنگ آهن بافق در سالن کنفرانس شرکت تشکیل شد. به گزارش آفتاب بافق؛ مراسم افتتاحیه  ارزیابی جایزه ملی تعالی نگهداری ایران  صبح امروز به میزبانی شرکت سنگ آهن بافق با حضور جانشین مدیر عامل ، معاونین، مدیران ارشد و کارشناسان مربوطه […]

دومین دوره ارزیابی جایزه ملی تعالی نگهداری با حضور ارزیابان ،مدیران و معاونین شرکت سنگ آهن بافق در سالن کنفرانس شرکت تشکیل شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ مراسم افتتاحیه  ارزیابی جایزه ملی تعالی نگهداری ایران  صبح امروز به میزبانی شرکت سنگ آهن بافق با حضور جانشین مدیر عامل ، معاونین، مدیران ارشد و کارشناسان مربوطه در سالن کنفرانس آهنشهر برگزار شد.

 در ابتدای این نشست حسن حیدری پور معاون فنی شرکت و جانشین مدیریت ضمن تشکر از حضور تیم در مورد تاریخچه معدن مطالبی را بیان کرد و افزود : بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالش‌های پیش روی شرکت و مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند،بهبود عملکرد شرکت میسر نخواهد شد.

حیدری پور،معاون فنی شرکت نیز در گفتگویی کوتاه گفت: انجمن نگهداری و تعمیرات ایران به عنوان معتبرترین مرکز علمی غیرانتفاعی نگهداری در کشور است  که تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می کند.

وی با تاکید بر برنامه ریزی در حوزه تعمیرات بیان کرد: امیدوارم با ارزیابی نقاط قوت و ضعف مجموعه نگهداری شرکت بتوانیم در جهت تقویت نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف خود حرکت و تهدیدات را رصد و آنها را به فرصت ها تبدیل نمائیم، بر این اساس دومین ‌‌‌‌‌دوره جایزه ملی تعالی نگهداری ایران را مغتنم شمرده و به دنبال نقاط قوت و ضعف خود به صورت تخصصی و علمی در این زمینه هستیم.

معاون فنی شرکت با بیان اینکه  ارزیابی به مدت چهار روز از ۸دی ماه سال جاری در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق درحال برگزاری است،ادامه داد: ارزیابان انجمن 9 معیار اصلی را که براساس اظهارنامه های ارائه شده از سوی کارشناسان شرکت سنگ آهن و توسط کارگروه انجمن تعیین شده است، بررسی، تحلیل و ارزیابی می نمایند.

در این جلسه  صالحی یکی از اعضای تیم ارزیابی ؛ اقدامات و رویکردهای جاری مرکز در رابطه با جریان‌ سازی فعالیت‌های این حوزه را تشریح نمود. سپس  شکار زاده یکی از ارزیابان طرح به تشریح مفاهیم و موضوعات مرتبط با حوزه ی نگهداری و تعمیرات پرداخته و مبانی اعطای جایزه ملی تعالی نگهداری را بیان کرد. همچنین در زمینه اصول و روش های ارزیابی و انتخاب سازمان‌های برتر در برنامه جایزه ملی تعالی نگهداری ایران توضیحاتی را ارائه  نمود.

در این جلسه مدیران و معاونین شرکت سنگ آهن بافق  با بیان نقطه‌نظرات و طرح موضوعات و سوال‌های مرتبط با این حوزه، به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

گفتنی است جايزه ملي نگهداري ايران، فرآيندی است كه طي آن همه ساله به برترين سازمان های ايراني حائز شرايط در بخش های مختلف كشور كه در زمينه ايجاد، ارتقا و نهادينه سازی فرهنگ نگهداری خود فعاليت های چشمگيری را انجام داده اند، گواهينامه، تقدير نامه يا تنديس «جايزه نگهداری» با اهداف زیر اعطا می شود

– ايجاد فضاي تشويق بنگاه ها و سازمان‌ها براي انجام عمليات «خودارزيابي» و شناخت نقاط قوت و زمينه‌هاي قابل بهبود، بهبود مستمر و بهينه سازي نظام­هاي نگهداري

– ايجاد فضاي لازم براي تبادل تجربيات و دانش سازمان هاي موفق

– بسترسازي و ايجاد فضاي رقابتي توام با خلاقيت و نوآوري

– ايجاد زبان مشترك و چارچوب مفهومي در شيوه مديريت نگهداري سازمان هاي ايراني و ارائه مدل بومي

– فرهنگ سازي و ايجاد درك و آگاهي لازم از اهميت و ارزش هاي نهفته در كارآمدي نگهداري در بنگاه‏ها و سازمان ها

– توسعه فرهنگ تعالي و آموزش و ترويج مفاهيم سرآمدي نگهداري مديران و فعالان اين حوزه در سازمان هاي ايراني

– ارتقاي جايگاه حوزه نگهداري در برنامه ريزي ها و تصميم سازي هاي كلان اقتصادي و سازماني، با توجه به نقش تاثيرگذار آن در تحقق اهداف و اجراي سياست­هاي اقتصاد مقاومتي

لازم به ذکر است که معیارهای اصلی عبارتند از:

1-  رهبری

2-  راهبردها

3-  برنامه ریزی و زمان بندی

4-  توسعه منابع انسانی

5-  مدیریت منابع

6-  مدیریت گردش کار و فرآیندها

7-  بهبود قابلیت اطمینان

8-  بهبود کسب و کار

9-  نتایج عملکرد

 دو معیار «رهبری، راهبردها، در روز شنبه معیارمنابع انسانی و سایت ویزیت در روز یکشنبه وبقیه معیار ها در روزهای دوشنبه وسه شنبه ارزیابی می شودوجلسه اختتامیه راس ساعت ۱۲:۳۰ روز سه شنبه در محل سالن کنفرانس اهن شهر برگزار می شود.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده