رفتن به بالا
  • شنبه - ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
  • کد خبر : ۷۰۵۳۲
  • چاپ خبر : دیدار مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق

دیدار مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و هئیت همراه صبح امروز با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق دیدار وگفتگو کردند. به گزارش آفتاب بافق؛ محمد حسن ریاحی مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به همراه سید حسین سالاری قائم مقام ، سید امیر میر وکیلی مدیر حراست، جمال […]

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و هئیت همراه صبح امروز با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق دیدار وگفتگو کردند.

به گزارش آفتاب بافق؛ محمد حسن ریاحی مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به همراه سید حسین سالاری قائم مقام ، سید امیر میر وکیلی مدیر حراست، جمال تقی نژاد رئیس مجموعه ورزشی رفاهی اداره کل و علی اصغر نوری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صدیقه دهقان جانشین وی در اداره بافق و ابوذر حبیبی کارشناس با مدیر عامل شرکت سنگ آهن در محل دفتر وی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار سیدعلی رضا میر طاهری سرپرست منابع انسانی و امور اجتماعی، رؤسای شوراهای اسلامی کارگران شرکت سنگ آهن و معدنچیان، کلوت، شهداب، جهاد نصر نیز حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار مدیر کل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ضمن تبریک انتصاب علی اکبر رحیمی بافقی به سمت مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: در استان یزد شرکت های تولید کننده و مولدان پرشماری وجود دارد که از مهمترین آن می توان به شرکت سنگ آهن بافق اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هدف ما حرکت در راستای توسعه می باشد،یادآور شد:  شهرستان بافق از این قاعده جدا نیست و در شرایط کنونی کشور باید با دقت در حوزه منابع  انسانی و مصرف و نگاه خِرد جمعی کارها انجام گیرد.

ریاحی با تاکید بر اینکه ما حرکت دهنده چرخ های توسعه کشور هستیم ،تصریح کرد: نباید گذاشت این مجموعه ها دچار چالش و آسیب شود و مورد سوء استفاده معاندین قرار گیرد.

 مدیر کل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اظهار خرسندی از تشکیل شورای اسلامی کار در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق،اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ شرکت سنگ آهن و جامعه کارگری 6 هزار نفری بافق، شورای اسلامی کار با حضور مدیرعامل بومی و کاردان تشکیل شد و با این کار به ساختار اصلی خود دست یافت که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به نقش مهم شورای اسلامی کار،تصریح کرد: امروز شورای اسلامی کار باعث می شود تا هرگونه تنش و اختلاف از مجموعه دور باشد و نگذارد مشکلی به اقتصاد کشور وارد شود.

ریاحی عملکرد اداره متبوعه خود را بر سه محور بازرسی های کار برای افزایش ضریب ایمنی در مجموعه کار،رعایت موارد ایمنی و پایین آوردن حداقل حادثه در مجموعه سلامت کارگر و سلامت محیط کار  عنوان کرد و یادآور شد: در حوزه ما تلاش می شود سلامت جسم و روان و محیط کار با ایجاد فضایی با نشاط و کارفرمایانی قابل فراهم شود.

وی افزود: در همین راستا با توجه به توان و بحران اقتصادی کشور سعی شده تا با حمایت شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و ایجاد مجموعه های فرهنگی و ورزشی این امر اتفاق بیفتد.

در ادامه مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق ضمن خوش آمد گویی و تبریک فرارسیدن چهملین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: ما متولی جامعه کارگری شرکت در شهرستان بافق هستیم و به نوعی این 2 مجموعه از یک وزارتخانه می باشد.

وی یادآور شد: شرکت سنگ آهن به صورت مستقیم با 6 هزار نفر نیروی شاغل وتعدادی نیروهای پیمانکار بزرگترین بنگاه اقتصادی استان از نظر تعداد اشتغال است و چادرملو با 2 هزار و 240 نفر پرسنل، از بیشترین نیروی کار در مجموعه استان یزد برخوردار است.

رحیمی بافقی افزود: به غیر از حقوق بازنشستگان اگر مجموعه خدماتی که به آنان داده می شود را نیز مد نظر قرار دهیم، تمامی آن با شرکت مرتبط می باشد.

مدیر عامل شرکت با اشاره به پرداخت ماهیانه 42 میلیارد و 500 میلیون تومان حقوق پرسنل تاکید کرد: پرداخت حقوق کارگران در زمان مدیر عامل سابق و امروز مهمترین موضوعی است که به بهترین شکل ممکن انجام شده و هیچگونه تاخیر و معوقه حقوق نداشته و سعی نمودیم تا تامین بودجه کنیم.

وی با بیان این مطلب که شرکت وابستگی به دولت ندارد و در سال مبلغی بالغ بر 600 میلیارد تومان حقوق و دستمزد پرداخت می کند،گفت: با توجه به محیط کاری در استان،شرکت های کوچک تر از مجموعه ما دچار بحران در پرداخت حقوق پرسنل خود می باشند که خوشبختانه شرکت سنگ آهن توانسته با همدلی  و وفاق با حفظ نیرو در این موضوع موفق عمل کند.

رحیمی بافقی نیروی انسانی را مهمترین سرمایه شرکت عنوان کرد و اظهار کرد: علیرغم دغدغه های بسیاری که در بحث کار وجود دارد اما همیشه یادآور شده ایم در کنار تولید و کار، حفظ کرامت شاغلین در مجموعه رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 360 نفر نیروی رسمی تحت بیمه صندوق فولاد کشور، بیش از 2500 نیروی تبدیل وضعیت و روز مزد دائم و 2500 نیروی شرکتی و پیمانکار که همه تحت بیمه تامین اجتماعی کشور می باشند.

مدیر عامل شرکت یکی ازمهمترین برنامه ها را عدالت در پرداخت حقوق 4 محور استخدامی عنوان کرد و اظهار کرد: تلاش می کنیم تا حقوق پرسنل به عدالت پرداخت شود.

وی افزود: مهمتر از آن بازنگری در اصلاح چارت سازمانی به کمک کمیسیون منابع انسانی است که تاکید شده تا پایان بهمن ماه 97 این اتفاق صورت گیرد.

رحیمی بافقی با بیان نقش موثر تشکل های کارگری گفت: تلاش می کنیم با استفاده از توان شوراهای اسلامی کار آن را به جایگاه قانونی خود برسانیم. خوشبختانه این امر در شرکت و  پیمانکاران اتفاق افتاده است و از رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی تقاضا داریم شرکت های موجود در شهرستان را مکلف به داشتن شورای اسلامی کار کنند. ما امروز ۵ شورای اسلامی کار در شرکت سنگ آهن داریم و هر تضمینی در خصوص کارگران  با مشورت آنان اتخاذ می شود و هر عملی به نفع کارگر و شرکت سنگ آهن خواهد بود

وی خاطر نشان کرد: همچنین با تشکیل کمیته هایی که حدود 20 کمیته اعم از مسکن، فرهنگی، خودرو و….می باشد،با تکیه بر خِرد جمعی کار تخصصی را بازنگری کردیم و نمایندگان شورای اسلامی کار نیز در 14 کمیته حضور فعال  دارند

وی با اشاره به کسب لوح تقدیر و تندیس سیمین صنعت سبز کشور توطس این شرکت یادآور شد: شرکت سنگ آهن با ایجاد 320 هکتار فضای سبز ،در چند روز گذشته موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس سیمین صنعت سبز کشور شد و در این راستا افتتاح آزمایشگاه تخصصی محیط زیست نیز صورت گرفت.

رحیمی بافقی در بحث آموزش پرسنل شرکت بیان کرد: از واحد آموزش شرکت درخواست کردیم تا تمام توان خود را برای پررنگ تر و تخصصی تر کردن این موضوع به کار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت سنگ آهن متولی سلامت پرسنل خود می باشد و در این راستا با برگزاری همایش ها و برنامه های متعدد ورزشی و مسابقات تلاش می شود،گفت: برگزاری مسابقات ورزشی بین 1300 نفر از پرسنل در دهه مبارک فجر اعم از فوتسال،والیبال و… از مهمترین برنامه های شرکت و باشگاه ورزشی آهن می باشد.

رحیمی بافقی شرکت سنگ آهن را به عنوان بزرگترین پرداخت کننده بیمه به تامین اجتماعی در استان یزد عنوان کرد و تصریح کرد: متاسفانه در مقابل این امر خدمات شایانی از تامین اجتماعی برای 14 هزار پرسنل بیمه گر این مجموعه دریافت نکردیم و اگر امکان داشت آنان را به جای دیگر منتقل می کردیم چرا که برای کوچترین موضوع پزشکی باید به یزد مراجعه کنند. شهر در بحث پزشک متخصص دچار کمبود است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق از مدیر کل خواهان حمایت و یاری ورزش کارگری شد و یادآور شد: در زمان مرحوم دهستانی و مدیریت محمد جواد عسکری کارهای خوبی صورت گرفت اما امروز کارگران نیاز به حمایت در امر ورزش کارگری دارند.

وی با بیان اینکه شرکت سنگ آهن متولی اشتغال نمی باشد و باید این امر از سوی اداره کار و توسط مسئولین شهرستان پیگیری شود،تصریح کرد: متولی اشتغال چه کسانی هستند؟

رحیمی بافقی با اشاره به اینکه شرکت سنگ آهن بافق متولی اشتغال شهرستان شده است،اظهار کرد:  ما دل به چیزی نبسته ایم اما می خواهیم در حوزه بهداشت و درمان به قشر مظلوم کارگر توجه شود .

در ادامه علی قاسمی رئیس شورای اسلامی کار شرکت و مسلم بمانی پور به بیان مشکلات و نظرات شورای اسلامی کار پرداختند که مهمترین موضوع توجه به امر ورزش کارگران بود.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران -بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده