رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
  • کد خبر : ۷۱۰۱۸
  • چاپ خبر : یادمان سردار شهید محمد تفکری و شهدای روستای تراب آباد برگزار شد +تصاویر

یادمان سردار شهید محمد تفکری و شهدای روستای تراب آباد برگزار شد +تصاویر

 یادمان سردار شهید محمد تفکری و شهدای روستای تراب آباد  شب گذشته با حضور جمعی از مسئولین شهرستان بافق،خانواده معظم شهدا و اهالی روستا در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) تراب آباد برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر، یادمان سردار شهید محمد تفکری و شهدای روستای تراب آباد شب گذشته […]

 یادمان سردار شهید محمد تفکری و شهدای روستای تراب آباد  شب گذشته با حضور جمعی از مسئولین شهرستان بافق،خانواده معظم شهدا و اهالی روستا در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) تراب آباد برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر، یادمان سردار شهید محمد تفکری و شهدای روستای تراب آباد شب گذشته با حضور امام جمعه بافق،رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،بخشدار،رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،نائب رئیس شورای شهر،خانواده معظم شهدا و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان و مردم شهید پرور تراب آباد در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) این روستا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم میرزایی مسئول برگزار کننده این مراسم ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به امام جمعه بافق،خانواده های معظم شهدا و میهمانان این محفل معنوی،با بیان اینکه روستای تراب آباد دارای 8 شهید می باشد گفت: شهید محمد تفکری،عبدالحسین ابوالحسنی،غلامحسین جمالی،علی بمان عسکری،محمد ابویی،عبدالحسین ناظمی،رجب صادقیان و رضا دهقانزاده شهدای روستای تراب آباد می باشند که برای این سرزمین افتخار آفرینی کردند.

وی برگزاری مراسم و احیای حسینیه روستای تراب آباد که سالها متروکه بود را به عنایت شهدا دانست و افزود:  اکنون 16 سال است که محافل بسیاری در این مکان برگزار می شود و  امیدواریم خداوند در دنیا ما را سعادتمند و در آخرت از شفاعت این شهیدان بهره مند سازد.

سپس حجت الاسلام صادقیان سخنران این مراسم ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد و خاطره شهیدان انقلاب و دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهدای والامقام کشورمان تمام داشته‌های ما هستند،یادآور شد: ما به برکت خون پاک شهدای والامقام به امنیت و اقتدار کنونی کشورمان دست یافته‌ایم و توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده‌ایم که این مهم همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در عصر کنونی دشمنان با ترفندهای مختلف درصدد تخریب نظام مقدس اسلامی و چهره‌های شاخص کشور اسلامی ما هستند،گفت: به همین دلیل حرکت در عرصه‌های انقلابی، فرهنگی و علمی و معنوی بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه واقع شود.

صادقیان اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای والامقام همیشه باید به صورت پررنگ و مداوم زنده نگهداشته شود و طوری نباشد برگزاری چنین برنامه‌هایی را نادیده بگیریم چرا که گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام کم‌تر از شهادت نیست و این مورد باید مبنای کار قرار گیرد.

همچنین حجت الاسلام کارگران دیگر سخنران این مراسم بیان کرد: شهدای این منطقه همانند سایر شهدای والامقام کشورمان با عزت و سرافرازی و با لبیک به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب در راستای پاسداشت از آرمان های عالی انقلاب و رهبری ، خونشان را فدای اسلام کردند.

وی قدرت و عظمت ملت و دولت اسلامی ایران را در تمامی عرصه های جهانی مثال زدنی و غیر قابل انکار ذکر کرد و گفت: از زمان انقلاب تاکنون هر افتخار و پیشرفتی که در ابعاد مختلف نصیب کشورمان شده مدیون خون پاک شهدا هستیم زیرا آنها درس آزادگی و مقاومت را به نسل های بعد از خودشان آموختند و امروز بوسیله خون آن عزیزان سفرکرده ، نام عظیم انقلاب اسلامی ایران در اقصی نقاط جهان طنین انداز شده است

  کارگران برگزاری یادواره های شهدا را فرصتی برای به یادآوردن آن حماسه ها و دلاورمردی ها خواند و بیان کرد: رشادت های جانبازان ، آزادگان و ایثارگران و در نهایت جان فشانی ها و ایستادگی های شهدا و خانواده هایشان نباید از ذهن مردم بیدار انقلاب اسلامی ایران پاک شود.

مدیحه سرایی ابرهیم حیدری مداح اهل بیت (ع) و اجرای سرود توسط گروه نورولایت کانون آیت الله شیخ محمد تقی از دیگر برنامه های این یادمان بود.

شایان ذکر است، این مراسم از سوی هیئت امنای مسجد و حسینه حضرت ابوالفضل(ع) روستای تراب آباد برگزار شد.

عکس: صابر برزگری

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده