رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
  • کد خبر : ۷۲۳۲۸
  • چاپ خبر : مردم دغدغه ای برای تامین خوراک صنایع جوار معدنی شهرستان بافق نداشته باشند
وزیر صنعت،معدن و تجارت :

مردم دغدغه ای برای تامین خوراک صنایع جوار معدنی شهرستان بافق نداشته باشند

رحمانی وزیر صمت با بیان اینکه مردم دغدغه ای برای تامین خوراک صنایع جوار معدنی نداشته باشند،گفت: در بحث تامین خوراک صنایع جوار معدنی با توجه به سرمایه گذاری که در شهرستان شده، کمک خواهیم کرد تا از هر طریقی این مشکل را حل نماییم و مردم دغدغه ای در این مورد نداشته باشند،چرا که […]

رحمانی وزیر صمت با بیان اینکه مردم دغدغه ای برای تامین خوراک صنایع جوار معدنی نداشته باشند،گفت: در بحث تامین خوراک صنایع جوار معدنی با توجه به سرمایه گذاری که در شهرستان شده، کمک خواهیم کرد تا از هر طریقی این مشکل را حل نماییم و مردم دغدغه ای در این مورد نداشته باشند،چرا که پتانسیل های خوبی در منطقه وجود دارد.

به گزارش آفتاب بافق؛ رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت کشور پیش از ظهر امروز طی سفر چند ساعته خود به شهرستان بافق و بازدید از طرح های صنایع جوار معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بافق شهری معدنی است و بیشتر صنایع معدنی و اشتغال در استان  یزد و این شهرستان می باشد،گفت: میانگین اشتغال صنعتی استان از میانگین کشور بالاتر است و بحمدلله پروژه هایی که در شهرستان بافق آغاز شده با پیشرفت 70 درصد روند خوبی داشته و باید از آن حمایت شود، زیرا نوید اشتغال،فرصت ها و فعالیت های جدید در منطقه است و این زنجیره را باید در استان و شهرستان تقویت و تکمیل کرد.

وی با اشاره به پتانسیل بالای استان یزد در حوزه معدن اظهار کرد: امسال در بحث اکتشاف الویتی قرار دادیم و بر اساس مطالعات و اطلاعات اولیه داده شده فقط در حوزه سنگ آهن حداقل ظرفیت ما در ذخایر کشوری شناسایی شده 2 برابر خواهد بود.

رحمانی افزود: معتقدیم اگر کارشناسان اکتشاف را بصورت کامل انجام دهند، پیش بینی ما بیش تر از این میزان خواهد بود و این ظرفیت خوبی است تا از صنایع فلزی و غیر فلزی بهره مند شویم و عمده کارها با همدلی مسئولان حل خواهد شد.

وزیر صمت با بیان اینکه مردم دغدغه ای برای تامین خوراک صنایع جوار معدنی نداشته باشند،گفت: در بحث تامین خوراک صنایع جوار معدنی با توجه به سرمایه گذاری که در شهرستان شده، کمک خواهیم کرد تا از هر طریقی این مشکل را حل نماییم و مردم دغدغه ای در این مورد نداشته باشند،چرا که پتانسیل های خوبی در منطقه وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص محدودیت های زیست محیطی و برنامه ریزی به جهت توسعه آن،بیان کرد: صنعت به طور ذاتی مغایر مسائل زیست محیطی نیست و تاکید ما بر این است صنعت خود پیشتاز و پرچمدار رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ آن می باشد. در کشورهای اروپایی عملیات استخراج در دل جنگل ها صورت می گیرد اما ضوابطی است و صنعت خود راهکارهایی در این زمینه دارد و نمی گذاریم آسیبی به محیط زیست وارد شود. واحد های  صنعتی ما هم در مسئولیت های اجتماعی پیشتاز هستند و هم در مسئولیت های محیط زیستی که از الویت های ما می باشد، ضوابط را رعایت خواهد شد .

 

عکس: محمد رضا پور فتاحی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده