رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
  • کد خبر : ۷۲۳۶۷
  • چاپ خبر : گردشگری در بافق؟!
رسیده به آفتاب؛

گردشگری در بافق؟!

آفتاب بافق؛ چند سالیست رنگ و بوی این عنوان در شهر ما بیش از پیش پیچیده ،تیترهای متنوع ،آمارهای مختلف،رتبه های کوچک و بزرگ و…پررنگ شدن این جریان دلایل زیادی دارد و فعالین این حیطه هرکدام خود را در این موفقیت دخیل میدانند. اما در واقعیت کجا ایستاده ایم؟!گردشگری چقدر برای ما،فعال ما،شهرما و مسئول […]

آفتاب بافق؛ چند سالیست رنگ و بوی این عنوان در شهر ما بیش از پیش پیچیده ،تیترهای متنوع ،آمارهای مختلف،رتبه های کوچک و بزرگ و…پررنگ شدن این جریان دلایل زیادی دارد و فعالین این حیطه هرکدام خود را در این موفقیت دخیل میدانند.

اما در واقعیت کجا ایستاده ایم؟!گردشگری چقدر برای ما،فعال ما،شهرما و مسئول ما مهم است!؟شهرداری،بخشداری،سنگ اهن و میراث فرهنگی؟!

بزرگوارانی که در سالهای اخیر برای این صنعت هزینه ها اختصاص داده اند.

گردشگری صنعتیست سبز و پاک و بزرگ،نه معدن است که تمام شود نه کارخانه که الودگی داشته باشد.اقتصادی زود بازده و شاد که در رتبه سوم جهان قرار گرفته.بافق هم برای اینکه از قافله این صنعت عقب نماند فعالیتش را پررنگ تر کرده و به حق راهی طولانی را در زمانی کوتاه طی کرد.همگی در این مسیر زحمت های فروانی کشیدند و سفره گردشگری بافق خوش رنگ و لعاب و پربار پهن شد .دید خوب فرماندار و امام جمعه شهر و ایجاد زیر ساخت هایی در حد کم و بیش توسط بخش دولتی و بخش خصوصی با هرچه که داشت امد.

یکی با خانه نقلی اش دیگری با خانه باغش ،ان یکی با همتش در کویر  و دیگری با هزینه در هتل و اژانس و بوم گردی اش .

همگی وقت و انرژی و هزینه گذاشتند تا کم و کاستی نباشد

خب حال وقت ان است که پر کنیم گوش فلک را ،شهره کنیم شهر را …

اما چه طوری؟دعوت ما کی؟تبلیغ ما کجا؟معرفی ما چه وقت؟

درست ترین جواب معرفی شهر به لیدرهای داخلی و خارجیست، انان که برای هزاران نفر  برنامه سفر میچینند و مقصد معرفی میکنند. انهایی که در پی مکان های ناشناخته و دنج هستند ،انها که از مقصد های تکراری به پتانسیل های جدید و نوپا روی اورده اند و اکنون تمامی انها در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به دنبال شهرهایی چون ما هستند تا برنامه یک سال اینده خود را بچینند.

حال در این بزرگترین رویداد گردشگری سهم بافق چقدر است؟!

در بزرگترین سالن نمایشگاه که برای اولین بار مثلث گردشگری ایران (یزد.شیراز.اصفهان)را در خود جای داده ،جایگاه بافق چگونه است؟

جایی که سایر شهرستانهای استان هرکدام چند کانتر تبلیغ دارند بافق چه برای گفتن دارد؟!

خالی بودن غرفه از بروشور و کاتالوگ ,نقشه ، نداشتن غرفه های ازاد در سایر سالن ها و… نقطه ضعف بزرگی شد بر پیشانی گردشگری شهر ، که نتیجه اش محو شدن بافق از لیست یک ساله اینده مهمانان و کارشناسان گردشگری است. نتیجه اش میشود بی اثر بودن این همه سال تلاش و وقت و هزینه.

هرچند شن و شادن در شرایط نامناسب خود به پاس زحمات سرکار خانم رنجبر و جناب اقای فاطمی وجناب اقای زاده رحمانی غرفه را خالی نگذاشت اما سهم دیگران در روشنایی چراغ این موقعیت عالی چه بود؟!

هیچ همکار  و مسئولی در این جریان مهم قدمی برنداشتند و کانتر بافق با بی مهری و کم لطفی همکاران گردشگری که میلیونها تومن خرج رنگین تر کردن سفره گردشگری بافق کرده اند و بی تفاوتی برخی بزرگواران که شعار اولشان گردشگری است و زحمات زیادی هم برایش کشیده اند ،مظلوم و محروم خود را به زور روی پا نگه داشته است!

بافق در بزرگترین رویداد تبلیغی سال دست خالی و سرشکسته ظاهر شد و هیچ حرفی برای گفتن ندارد حتی همان شن و شادن هم نمی تواند تبلیغ مجموعه تعطیل خودش را بکند.

امید ان است که این چند خط کسی را نیازارد و باب تاملی شود جهت همدلی بهتر و بیشتر دلسوزان این عرصه و کمک به صعود این صنعت در شهر و کشور و حتی دنیا.

ارسال دیدگاه


6 دیدگاه برای “گردشگری در بافق؟!”

  • سلام
    مدیریت کمپینگ توریستی کویری شهید برزگری میتواند علت را بیان کند

  • حق بانویسنده است اما ان شالله قابل حل

  • اقای دلسوز مشکل جای دیگس اینا سیا بازی هست یا……

  • ما که تو روزنامه افق کویر خوندیم قراربوده با جنگ زرگری کمپ را اتیش بزنن و 300 میلیون کمکش کردن و الانم بهونه کرده تا آسفالت نشه راش نمیندازه اونوقت رفتن تبلیغ کمپشون؟!
    بنظر این حقیرقطار بی صاحب گردشگری بافق چند سالیه از ریل خارج شده و عن قریبه بخاطر ندانم کاری به کوه برخورد کنه
    کاش یه ریزعلی خواجویی و نزاره برخورد کنه و مبالغ هنگفتی که رو گردشگری بافق بی حساب کتاب و با تبعیض هزینه شده را سر و سامون بده.

  • روز شهدات حضرت فاطمه دو دستگا ه اتوبوس گردشگر اورده بودن بافق که روبروی مهمانسرای زیتون گشت اماکن جلو اونها رو گرته بود وداشتن سر وصدا میکردن نمی دونم چی شده بود ولی هر چه بود باعث شده که دو تا اتوبوس برگردن برن پس چطوری باید توریسم پروری کنیم

  • جوون عزیز همین حرکات نسنجیده بعضی مسولین دولتی باعث افول گردشگری بافق شده .

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده