رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
  • کد خبر : ۷۳۱۴۴
  • چاپ خبر : جلسه معارفه داخلی سرپرست جدید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق +تصاویر

جلسه معارفه داخلی سرپرست جدید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق +تصاویر

حکم سرپرستی جدید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق صبح امروز با حضور هیئتی از صندوق بازنشستگی فولاد کشور و مدیران و معاونین این شرکت تسلیم رضا فلاح مبارکه شد. به گزارش آفتاب بافق؛ معارفه داخلی سرپرست جدید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق صبح امروز با حضور رنجبر معاونت برنامه ریزی موسسه صندوق […]

حکم سرپرستی جدید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق صبح امروز با حضور هیئتی از صندوق بازنشستگی فولاد کشور و مدیران و معاونین این شرکت تسلیم رضا فلاح مبارکه شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ معارفه داخلی سرپرست جدید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق صبح امروز با حضور رنجبر معاونت برنامه ریزی موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، اعتماد سعید مشاور اقتصادی، احمدی مدیر حراست و جمعی از مدیران و معاونین این شرکت در دفتر مدیر عامل انجام گرفت.

در ابتدای این جلسه معاونت برنامه ریزی صندوق بازنشستگی فولاد کشور با بیان توضیحاتی از وضعیت صندوق و شرکت سنگ  آهن مرکزی بافق و فعالیت های صورت گرفته در این مجموعه گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در سال های اخیر به همت مدیران و پرسنل آن توانسته شرکتی با استراتژی تهاجمی و رو به جلو باشد و یکی از بزرگترین شرکت های کشور است که از هر 5 شاخص در حوزه پژوهشی برخوردار است.

وی افزود: شرکت سنگ آهن مرکزی بافق اولین شرکت صندوق بازنشستگی فولاد است که از نظر شاخصه های مالی، طرح های توسعه ایی آینده و استراتژی منظم در رتبه اول قرار دارد و در سطح کشور نیز از رتبه خوبی برخوردار است و در سال جاری نیز رکورد توانسته است تولید خود را در کنستانتره با کارخانه ای که ظرفیت آن 3 میلیون و 200 تن بود به بیش از 5 میلیون و 800 هزار تن برساند.

رنجبر با اشاره به پیشرفت طرح ها و پروژه های شرکت سنگ آهن بافق، اظهار کرد: پروژه گندله سه چاهون با پیشرفت خوبی در حال انجام است و پست برق 150 مگاوات که جزو ملزومات آینده شرکت می باشد و دیگر طرح های توسعه با سرعت خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی بافق اکنون در موقعیت طلایی قرار دارد گفت: برای اولین بار مدیر عامل شرکت سنگ آهن فردی است که خود سهامدار است و تصمیماتی که برای تمام مجموعه صندوق می گیرد، علاوه بر اینکه منافع آن به عموم جامعه باز می گردد، به نفع قشر بازنشستگان صنعت فولاد و شرکت سنگ آهن مرکزی بافق نیز می باشد.

معاون برنامه ریزی صندوق بازنشستگی فولاد تصریح کرد: صندوق بازنشستگی فولاد کشور با مدیریت عسکری امروز آمادگی سرمایه گذاری در نقاط مختلف کشور را دارد و این یعنی علاوه بر آنکه حقوق بازنشسته ها به روز است و تاخیری در پرداخت آن ندارد، برای اولین بار خدمات رفاهی بسیار خوبی نیز به بازنشسته ها می دهد که همه اینها از تلاش و پشتکار محمد جواد عسکری است و این جای افتخار است که چنین فردی از شهر بافق در جایگاه مدیریت صندوق بازنشستگی فولاد کشور قرار دارد.

 وی حفظ و نگهداری شرکت سنگ آهن مرکزی بافق را برای مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا بخشی از سهامی که متعلق به تامین اجتماعی بود اکنون به صندوق بازگردد و قرار داد آن نیز تنظیم و در حال امضا می باشد که در وهله اول 10 درصد سهام به صندوق بازخواهد گشت.

رنجبر در ادامه سخنان خود در خصوص انتخاب سرپرست جدید شرکت سنگ آهن مرکزی بافق بیان کرد: با توجه به اینکه اول اسفند 97 پایان ماموریت رحیمی بافقی بود، صندوق بازنشستگی نامه ای را به وزارتخانه مبنی بر تمدید حکم وی ارسال نمود و بر نیاز به خدمات رحیمی بافقی تاکید نمودیم، اما پاسخ آنها مبنی بر اعلام پایان همکاری بود و به ناچار باید سرپرستی انتخاب می شد و فرد بومی از میان پرسنل این شرکت که بتواند سرپرستی مجموعه را تا انتخاب مدیر عامل به عهده گیرد و قرعه به نام رضا فلاح مبارکه افتاد تا عهده دار این مسئولیت سنگین باشد و با حکم مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور از امروز وی به عنوان سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی بافق منصوب می شود.

وی در بحث ارکان تصمیم گیری شرکت و پاسخگویی در قبال سهامداران اظهار داشت: تمام کسانی که با قانون تجارت آشنا هستند میدانند که به غیر از چارت سازمانی بالاترین رکن مجمع صاحبان سهام برای تصمیم گیری هست و مدیرعامل، سرپرست و مدیران مسئولیت پاسخگویی در قبال سهامدارن را دارند که به عنوان ذینفع اصلی شرکت باید این امر انجام شود و از سویی صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد نیز صاحبان سهام بازنشستگان صنعت فولاد هستند که پاسخگوی این قشر و عموم جامعه است.

معاون برنامه ریزی صندوق بازنشستگی فولاد با تاکید بر اینکه صندوق بازنشستگی فولاد کشور نمی خواهد همه سود و منافع را از  شرکت و بافق برای بازنشستگان خارج کند افزود: صندوق همانگونه که پیش از این اثبات کرده بدنبال منافع هم برای شرکت و مردم بافق و هم برای بازنشستگان صندوق است و این تعادل را باید حفظ کند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته توسط صندوق فولاد کشور بیان کرد: صندوق فولاد میخواهد سرمایه گذاری های خوبی انجام دهد و علاوه بر پیگیری هایی که اکنون برای سنگ آهن بافق دارد هماهنگی هایی از طریق سازمان ایمیدرو و دستگاه های اجرایی استان یزد برای انجام فعالیت ها و سرمایه گذاری های زود بازده انجام می دهد و این را در سال 98 عملیاتی خواهد کرد و طرح هایی که در راستای توسعه و پیشرفت شرکت سنگ آهن مرکزی باشد در الویت قرار می گیرد.

رنجبر با بیان اینکه سال گذشته صندوق فولاد 600 میلیارد تومان به شرکت سنگ آهن تزریق کرده است گفت: صندوق بازنشستگی فولاد کشور در مجموع منابعی که در اختیار شرکت سنگ آهن مرکزی بافق قرار داده و تهاترهایی که انجام گرفته ، مبلغ 600 میلیارد تومان وجه نقد تزریق به شرکت کرده است و اجازه تقسیم هیچ سودی را سال گذشته نداده است تا طرح های توسعه ای با سرعت پیش رود و این واقعیتی است که هیچ کدام از مسئولین کشور برای منطقه خود انجام ندادند.

وی بر ادامه همکاری شرکت و صندوق بازنشستگی تاکید کرد و افزود: اگر شرکت سنگ آهن بافق برای طرح های خود نیاز به تسهیلات داشت صندوق فولاد حمایت و تهاتر لازم می نماید و نخواهد گذاشت پولی از شرکت سنگ آهن خارج شود.

معاون برنامه ریزی صندوق بازنشستگی فولاد در پایان سخنان خود از کلیه مدیران و پرسنل سختکوش شرکت سنگ آهن مرکزی بافق تشکر کرد و با اظهار امیدواری برای ادامه کار و همدلی و همراهی و انجام کار تیمی این شرکت که زبانزد خاص و عام است، برای رضا فلاح آرزوی موفقیت و تلاش در راستای پیشرفت طرح ها و افزایش تولید کرد.

سپس رضا فلاح مبارکه، سرپرست جدید شرکت سنگ آهن مرکزی بافق ضمن خوش آمد گویی به هیئت صندوق بازنشستگی فولاد کشور، از حسن توجه محمد جواد عسکری مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد به وی و مقامات استان و شهرستان به ویژه معاونین و پرسنل شرکت و اعلام همکاری آنان تشکر و قدردانی کرد.

وی این رویکرد و نگاه به داخل مجموعه برای روی کارآمدن فردی از بدنه شرکت را به فال نیک گرفت و افزود: بدون شک نیروی انسانی سرمایه اصلی هر شرکتی است و باید در بحث نیرو پروری و تربیت و آموزش آنان تلاش کرد.

فلاح پروژه ها و طرح های شرکت سنگ آهن مرکزی بافق را خط قرمز خود دانست که باید در صدر برنامه ها قرار گیرد و یادآور شد:  هر گونه هزینه باید همراه با مدیریت باشد تا پروژه ها هر چه سریعتر به بهره برداری برسد. در بحث تامین خوراک و جایگزینی برای چغارت تلاش هایی شده و باید این مسیر را ادامه داد تا دغدغه ای در این زمینه نداشته باشیم.

وی خواهان شد: در این مسیر نیازمند دعای خیر مردم شریف شهرستان بافق و همراهی پرسنل شرکت هستم.

سرپرست جدید شرکت سنگ آهن مرکزی بافق خود را شاگرد علی اکبر رحیمی بافقی دانست و گفت: ایشان در دهه 60 معلم من بودند و این اطمینان را می دهم که تغییری ایجاد نشده است و امروز معلمی بازنشسته و شاگردی ادامه دهنده راه وی شده است.

زمانی که اعلام نمودند حکم اینجانب امضا شده  با ایشان تماس گرفته و از ایشان رخصت کسب اجازه کردم.

فلاح در پایان بیان کرد: امیدواریم در سال جدید به تولید بیشتر دست یابیم و به سهم خود آن دغدغه ای را که مقام معظم رهبری و مسئولین نظام دارند، بتوانیم در این عرصه نقش موثری را ایفا کنیم و دست یاری همه همکاران و مدیران و پرسنل شرکت را در این راه به یاری می فشارم.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده