رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
  • کد خبر : ۷۸۵۶۲
  • چاپ خبر : حرکت به سمت خودکفایی با سرمایه گذاری در بخش کشاورزی / قیمت زمین و مسکن در بافق سرسام آور است
امام جمعه بافق:

حرکت به سمت خودکفایی با سرمایه گذاری در بخش کشاورزی / قیمت زمین و مسکن در بافق سرسام آور است

سلیمانی با بیان اینکه در سال رونق تولید باید خرمای بافق رونق پیدا کند،بیان کرد: باید روی مسائل کشاورزی سرمایه گذاری کرد تا  خودکفا باشیم و مسئولین باید به قشر کشاورز کمک کنند تا پشتوانه ای داشته باشند. متاسفانه قیمت های سرسام آور زمین و مسکن اجازه نمی دهد تا جوانان خانه ای داشته باشند. […]

سلیمانی با بیان اینکه در سال رونق تولید باید خرمای بافق رونق پیدا کند،بیان کرد: باید روی مسائل کشاورزی سرمایه گذاری کرد تا  خودکفا باشیم و مسئولین باید به قشر کشاورز کمک کنند تا پشتوانه ای داشته باشند. متاسفانه قیمت های سرسام آور زمین و مسکن اجازه نمی دهد تا جوانان خانه ای داشته باشند.

به گزارش آفتاب بافق؛ حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته ابتدا با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی در ادامه بحث برکات ماه رمضان مطالبی را بیان کرد.

امام جمعه بافق با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) که (( رمضان ماهی که ابتدای آن رحمت الهی،وسط آن آمرزش و پایان آن رحمت و مغفرت است .)) افزود: این کلام شامل انسان های پاک،مخلص که کینه و نفاق درون زندگی آنان نباشد،است.

وی با بیان اینکه زمانی که باران می بارد در همه جا یکسان است، اما بر زمین مستعد گل می رود و بر زمین غیر مستعد خس و خاشاک،گفت: قرآن می فرماید:(( اگر ما بخواهیم وارد حریم کبریا شویم، باید پاک و پاکیزه باشیم.)) پاکی  درون و برونی ما باعث می شود نورانیت رمضان دیده شود.

سلیمانی با اشاره به کلام حضرت سجاد(ع)  در صحیفه سجادیه که می فرماید: (( خداوندا به ما معرفت عطا فرما تا بتوانیم احترام ماه تو را نگهداریم. پروردگارا به اعضا و جوارح ما توفیق ده تا آنچه در وصف تو است، انجام دهیم.)) یعنی تو ای فرد روزه دار از دروغ و غیبت و گناه پرهیز کن.

وی خاطر نشان کرد: ارتباط با خدا سبب می شود تا رحمت الهی شامل حال انسان شود و قلب و دلها در پایان ماه مبارک رمضان صاف و زلال شود.

امام جمعه بافق در خطبه دوم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مد ظلة العالی) در دیدار با کارگران و مسئولین نظام، تنها راه موفقیت را مقاومت دانست و گفت: مقاومت یک نیروی درونی است که برتمامی مشکلات فایق خواهد آمد. مردم فلسطین و یمن مقاومت کردند و امروز عربستان و آمریکا از این کشورها می ترسد،مقاومت رمز پیروزی است.

وی با بیان اینکه آمریکا 2 هدف دارد،افزود: 1- بد جلوه دادن مسئولین 2- بدبین کردم مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه آمریکا با تحریم ها و هیاهو قصد ایجاد ترس در دل مردم را دارد،تصریح کرد: مردم از این حرکات نمی ترسند و آمریکا نمی داند عربده کشی او فاقد قدرت و توانایی است،که اگر چنین بود مانع از مقاومت مردم فلسطین و یمن می شد.

وی با بیان مشکلات موجود در کشور آمریکا و 41 میلیون گرسنه و نبود امنیت جانی اظهار کرد: آمریکا 40 درصد فرزندانش از راه نامشروع بدنیا می آید.2 میلیون زندانی در این کشور وجود دارد که بالاترین آمار را دارد و 50 درصد مردم آن معتاد و مصرف کننده مواد صنعتی هستند.

امام جمعه بافق با تاکید بر سخن رهبری که مذاکره با آمریکا سم است،تصریح کرد: در برجام مذاکره شد اما چه نتیجه ای داشت؟ آمریکا خواهان گرفتن قدرت ما است و هدف آن توقف سلاح ها و موشک های ما است.

وی در تذکر به سران سه قوه که با مدیریت و برنامه ریزی باید مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کرد،گفت: باید دستور کاری برای حل مشکلات کلان کشور داشت. ما نباید وابسته به نفت باشیم. در نظام بانکی و بودجه باید برنامه ریزی شود تا مردم به حقوق خود برسند و با قاچاق برخورد قاطع کرد و با کنترل بازار از دلال بازی جلوگیری کرد.

سلیمانی با بیان اینکه در سال رونق تولید باید خرمای بافق رونق پیدا کند،بیان کرد: باید روی مسائل کشاورزی سرمایه گذاری کرد تا  خودکفا باشیم و مسئولین باید به قشر کشاورز کمک کنند تا پشتوانه ای داشته باشند.

وی با بیان وضعیت مسکن و قیمت های سرسام آور زمین در بافق،گفت: این گرانی ها اجازه نمی دهد تا جوانان خانه ای داشته باشند.

امام جمعه بافق با تاکید بر خرید کالای داخلی و جلوگیری از اسراف،آن را سبب رونق تولید عنوان کرد.

وی در پایان گفت: به شایعات توجه نکنید،برخی رسانه ها و سایت ها بدنبال آن هستند تا با انتشار مطالب خود مردم را دچار چنین موضوعاتی کنند.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


یک دیدگاه برای “حرکت به سمت خودکفایی با سرمایه گذاری در بخش کشاورزی / قیمت زمین و مسکن در بافق سرسام آور است”

  • سلام
    میخواستم بدونم چه کسی پس باید مشکل زمین و مسکن حل کنه تو بافق ؟؟
    هیچ طرح و برنامه ای هم نداره شخص مسئول محترمش .فقط یه میز ریاست تو اشغال کرده. بزرگترین ضربه به شکوفای و پیشرفت شهر رو هیمن ارگان داره به شهر میزنه. امیدوارم دیگر مسئولین شهر فکری وردارن.

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده