رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
  • کد خبر : ۷۸۶۱۰
  • چاپ خبر : ریشه همه مشکلات ضعف در قانون و نظارت است / وحدت زیر پرچم ولایت و تلاش برای برطرف کردن ضعف ها سبب رفع مشکلات می شود
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

ریشه همه مشکلات ضعف در قانون و نظارت است / وحدت زیر پرچم ولایت و تلاش برای برطرف کردن ضعف ها سبب رفع مشکلات می شود

محمد رضا صباغیان امروز پس از نماز عبادی – سیاسی جمعه در مسجد جامع بافق طی سخنرانی گزارشی از عملکرد خود ارائه کرد. به گزارش آفتاب بافق؛ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سخنان خود را در سه بخش مسائل روز کشور و وضعیت اقتصادی، موضوعات مجلس در سطح ملی و منطقه و شهرستان بیان […]

محمد رضا صباغیان امروز پس از نماز عبادی – سیاسی جمعه در مسجد جامع بافق طی سخنرانی گزارشی از عملکرد خود ارائه کرد.

به گزارش آفتاب بافق؛ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سخنان خود را در سه بخش مسائل روز کشور و وضعیت اقتصادی، موضوعات مجلس در سطح ملی و منطقه و شهرستان بیان کرد.

صباغیان در خصوص شرایط امروز کشور و وضعیت اقتصادی،دلیل تورم و گرانی را سوء مدیریت و عدم نظارت و نیز تحریم های آمریکا عنوان کرد و گفت: ریشه همه مشکلات کشور ضعف در قانون و نظارت است. اگر قاچاق،خروج دام از کشور،اختلاس ها،حجم زیاد پرونده های دادگاه،گرانفروشی،اخراج کارگران و عدم پرداخت حقوق ها همه ناشی از ضعف در نظارت است.

وی با بیان اینکه ایران کشوری صاحب منابع نفت،معدن و نیروی انسانی توانا است اما با وجود آن با چنین مسائلی مواجه است،افزود: وقتی در جامعه ای قانون حاکم نباشد،اقتصاد ما رونق نخواهد گفت و افراد صاحب نفوذ و منصب به خواسته های خود می رسند و قشر ضعیف فراموش می شود که فاصله طبقاتی ایجاد می کند و منجر به نارضایتی خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه تا زمانی که این وضعیت در کشور حاکم باشد انتظار خوب شدن اوضاع را نمیتوان داشت،تصریح کرد: ما از نظر دفاعی و امنیتی بهترین کشور در منطقه هستیم،چرا که قانون و مقررات در سیستم دفاعی و امنیتی حاکم است و کوچکترین تخلف مورد برخورد قرار می گیرد ولی در وضعیت اقتصادی و اجتماعی این موضوع رها است.

وی با بیان اینکه باید این مقررات و ضابطه بر دیگر بخش های جامعه حاکم شود،اضافه کرد: متاسفانه در کشور به محض وقوع کوچکترین اتفاقی صف های خرید مردم را می بینیم که نگران گرانتر شدن اجناس هستند و این تقاضای زیاد سبب گران شدن جنس می شود.

 صباغیان تصریح کرد: اگر قانون حاکم باشد مردم دیگر دغدغه ای نخواهند داشت چرا که مطمئن خواهند بود با فرد گرانفروش یا احتکار کننده برخورد خواهد شد. اما متاسفانه به وضوح در شبکه های تلویزیونی می بینیم که فرد متخلف ضمن اعلام جرم خود و سودی که بدست آورده، می گوید به این کار ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به این مطلب که اختلاف طبقاتی کار و توسعه را دچار مشکل می کند،بیان داشت: این باعث طمع دشمن می شود تا تحریم را افزایش دهد و از سویی ساختار ضعیف در کشور و عقب ماندگی در تکنولوژی ما را متضرر می کند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسئله برجام و تصمیم شورای عالی امنیت برای دادن فرصت 60 روزه به کشورهای اروپایی،گفت: اگر برجام عملی نشود ایران از برخی بندها یا کامل خارج خواهد شد. این تصمیم به موقع نیازمند وحدت است وگرنه کشور را دچار آسیب می کند،چون نقشه دشمن این است با افزایش فشارها کشور را به دست خود مردم متزلزل و نابود سازد.

وی تاکید کرد: وحدت زیر پرچم ولایت و گام برای برطرف کردن ضعف ها سبب رفع مشکلات می شود.

صباغیان در ادامه سخنان خود پیرامون موضوعات مجلس که وظیفه آن قانونگذاری و نظارت است،بیان کرد: یکی از موضوعات مطرح شده همسان سازی حقوق بود که به علت برخی مشکلات اجرا نشد اما قانون آن تصویب شده است و ما پیگیر این مسئله هستیم. سه و نیم برابر شدن حقوق مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی،ممنوع کردن فروش مدارس دولتی و واگذاری به بخش خصوصی،قانون منع به کارگیری بازنشستگان، تصویب 12 هزار میلیارد تومان وام 4درصد برای روستاییان در بحث اشتغالزایی،امهال وام های کشاورزان به دلیل خشکسالی با دادن مهلت 3 ساله، قانون اصلاح حوزه انتخابی که در مجلس تصویب و دولت نیز تایید نموده است و در دستور کار برای رأی گیری در صحن مجلس است و مجانی شدن برق و آب در مدارس با سقف استاندارد اقداماتی است که در بحث قانون گذاری انجام گرفته است.

وی در بحث نظارت با بیان اینکه بیش از 120 سوال از وزیران پرسیده ام،افزود: علت اجرا نشدن طرح طبقه بندی معلمان،عدم تشکیل تشکل های کارگری،اخراج کارگران،بحث جاده بافق – بهاباد که به مراتب بصورت کتبی یا شفاهی تذکر داده ام.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش اعظم نظارت به مجلس باز میگردد،عنوان کرد: مردم این مسئله را از ما نمی خواهند و تنها بدنبال موضوعات منطقه خود هستند که به عهده مسئولان شهر است نه وظیفه نماینده مجلس و صرف وقت بر روی این سبب ایجاد اختلاس های چند هزار میلیاردی و وام های کلان می شود.علیرغم این فشارها اما پیگیر مسائل شهر بودم.

صباغیان خود را جزو 10 نماینده ای دانست که بالاترین سوال و تذکر را در مجلس داشته است و اظهار کرد: در هر جلسه مجلس یک یا دوبار پیرامون مشکلات مردم در بحث نظارت صحبت می کنم.

وی در ادامه سخنان خود پیرامون حوزه انتخابی که دغدغه مردم می باشد،حوزه انتخابی خود را بزرگترین حوزه در کشور دانست و با بیان اقدامات انجام گرفته برای شهرستان ها گفت:  میانگین 30 مرتبه به هر شهرستان رفته ام و جلسات متعددی با مسئولان آن داشته ام.بیش از 100 جلسه با استاندار،معاونین و مسئولان،بیش از 90 جلسه با وزرا و مسئولین کشور، بیش از 10 تقاضا از وزیر نفت،بیش از 20 تقاضا از وزیر ارتباطات و… با اعلام قبلی به فرمانداران برای طرح مسائل و مشکلات شهرستان ها انجام گرفته است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری ها و اقدامات انجام گرفته برای شهرستان بافق،بیان کرد: مسائل مطرح شده و پیگیری ها همه با مشارکت امام جمعه،فرماندار،شورای اسلامی شهر بوده است که از جمله راه بافق- بهاباد،احداث فرودگاه در بافق،مشکلات فولاد ابوئی،گندله سازی سه چاهون،پرورش و تولید تیلاپیا و … بوده است.

وی در بحث ماهی تیلاپیا گفت: سال ها اجازه تولید ماهی تیلاپیا به بافق داده نمی شد که طی بازدید وزیر کشاورزی و پیگیری های متعدد این موضوع حل شد.

صباغیان افزود: در بحث جاده بافق- یزد که سالها این مسیر به علت مشکلات ناتمام مانده بود،45 کیلومتر از مسیر در اوج نابسامان بودن وضعیت اقتصادی مشغول به کار بود.

وی در خصوص 2 درصد عوارض که از چغارت دریافت می شد اما به یکباره قانون آن ملغی شد،بیان داشت: این موضوع بدون هیچ اعتراضی با همراهی امام جمعه،فرماندار و شورای اسلامی شهر انجام گرفت و طی برگزاری جلسه ای در تهران و رایزنی های بسیار توانستیم مجوز 2 درصد را بازگردانیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پرداخت 2 درصد عوارض از سوی همه معادن شهرستان بافق،بیان کرد:  امروز 15 معدن باید عوارض پرداخت کنند که درآمد قابل توجهی را برای شهر ایجاد خواهد کرد.حتی دستور ویژه از سوی وزیر صمت برای تشکیل تیم ویژه و آمدن به مناطق طی 2 هفته آینده داده شده تا معادنی که عوارض خود را پرداخت نکرده اند،مشخص شوند.

وی با بیان اینکه مجوز دانشگاه فنی حرفه ای صادر شد،گفت: تنها دانشگاه هایی که به تعداد دانشجویان آن اضافه می شود فنی و حرفه ای است که ما مجوز آن را برای بافق دریافت کردیم.

– واگذاری آنومالی های معادن به شرکت سنگ آهن که حداقل ۶جلسه با مسئولان مربوطه در تهران گرفته شد تا ۶۰ درصد را به بافق برگرداندند و علاوه بر آن باید کارخانه کنسانتره طی 3 سال احداث شود.

– منطقه ویژه اقتصادی برای بافق و مهریز و ابرکوه

– 10 برابر شدن اعتبارات ادارات از جمله میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،محیط زیست و … که با همکاری مسئولین آورده شده است.

– پیگیری برای دریافت تجهیزات پزشکی و ماشین آلات برای بیمارستان و ادارات

– صدور مجوز احداث 4 ساختمان برای پزشکان که در حال ساخت است.

– تعطیلی فولاد ابویی به مدت 7 سال که با 3 سال پیگیری مشکلات آن حل شد و اکنون 40 روز است کار خود را آغاز کرده است.

– در بحث مرزهای جغرافیایی بافق،همه استان ها با هم اختلاف مرزی دارند و معیار تمام آنها قانون و مدرک است. با پیگیری های صورت گرفته ۳۵ نقطه الحاقی پس از سال ها به بافق برگردانده شد.

صباغیان در پایان سخنان خود با بیان اینکه برای هیچ کجا نظر شخصی ندارم و هر کجا قانون و مدرک است از آن حمایت می کنم،از همراهی تمامی مسئولین شهرستان بافق به ویژه امام جمعه،فرماندار،شورای اسلامی شهر تشکر کرد.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده