رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
  • کد خبر : ۷۸۶۳۴
  • چاپ خبر : برخورد پلیس بافق با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم

برخورد پلیس بافق با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم

پلیس بافق ضمن برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم از شهروندان خواست روشهای مراقبتی از موتورسیکلت را جهت پیشگیری از اعمال مجرمانه خلافکاران انجام دهند. به گزارش آفتاب بافق؛ با بررسی های انجام شده مشخص شده که بعضی از خلافکاران با استفاده از موتورسیکلت، اعمال خلاف و مجرمانه خود را مانند کیف قاپی، مزاحمت […]

پلیس بافق ضمن برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم از شهروندان خواست روشهای مراقبتی از موتورسیکلت را جهت پیشگیری از اعمال مجرمانه خلافکاران انجام دهند.

به گزارش آفتاب بافق؛ با بررسی های انجام شده مشخص شده که بعضی از خلافکاران با استفاده از موتورسیکلت، اعمال خلاف و مجرمانه خود را مانند کیف قاپی، مزاحمت برای نوامیس مردم، سرقت، تجاوز به حریم عابر پیاده و … انجام می دهند که اکثر جرائم فوق الذکر با استفاده از موتورسیکلت های فاقد پلاک انجام می شود.

که در این راستا، نیروی انتظامی شهرستان بافق با هدف تامین آسایش و آرامش عمومی و فردی با اجرای طرح های پلیسی با موتورسیکلت سواران متخلف و فاقد پلاک برخورد می کند.

بررسی موتورسیکلت های مسروقه و اظهارات مالباختگان نشان داده است که در بسیاری از موارد، افراد، موتورسیکلت خود را تنها با بستن قفل فرمان در خیابان رها کرده اند. بنابراین راکبان موتورسیکلت ها باید روش های مراقبتی  از این وسیله نقلیه را انجام دهند تا شاهد کاهش سرقت ها و اعمال محرمانه خلافکاران باشیم؛ زیرا ایمنی در برابر سرقت مولفه ی مهمی است که موتورسیکلت ها تقریبا از آن بی بهره اند.

به همان میزان که استفاده از این وسیله مورد توجه افراد جامعه قرار دارد، توجه تبهکاران به ویژه سارقان نیز به آن معطوف می باشد. سهولت سرقت موتورسیکلت در مقایسه با سرقت خودرو و همچنین سهولت در اوراق نمودن یا فروش ان به اوراقچیان غیرمجاز، از مهمترین دلایلی است که مجرمان را به سرقت این وسیله ترغیب می کند.

به هرجهت آمار بسیار بالا و قرار داشتن در صدر جرایم و همچنین امکان سوء استفاده از موتورسیکلت های مسروقه در اقدامات ضدامنیتی و تبهکارانه، سرقت این وسیله نقلیه را حایز اهمیت فراوان نموده است.

پارک نمودن موتورسیکلت ها در معابر عمومی، خود بستر ارتکاب سرقت را فراهم می کند، چرا که در بسیاری از موارد مشاهده شده موتورسیکلت ها بدون تجهیزات ایمنی در خیابان ها رها می شوند و افراد سودجو و فرصت طلب نیز که شاید انگیزه ارتکاب سرقت را از قبل نداشته باشند با مشاهده آن وسوسه شده و دست به سرقت می زنند.

منبع: خبرنگار پایگاه خبری پلیس

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده