رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸
  • کد خبر : ۷۸۶۵۹
  • چاپ خبر : جشن رمضان و پویش نذر من / مساعدت 1 میلیارد و یکصد میلیون تومانی مسئولان و خیران جهت کمک به مددجویان شهرستان بافق

جشن رمضان و پویش نذر من / مساعدت 1 میلیارد و یکصد میلیون تومانی مسئولان و خیران جهت کمک به مددجویان شهرستان بافق

در دوازدهمین روز از ماه خدا، جشن رمضان و پویش نذر من امشب با حضور مسئولان ادارات،ارگان ها،شرکت ها و خیران و نیکوکاران بافقی در هتل نیکان برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه بافق در این مراسم ضمن تشکر از مردم شهر دارالشجاعه به جهت حضور پررنگ آنان […]

در دوازدهمین روز از ماه خدا، جشن رمضان و پویش نذر من امشب با حضور مسئولان ادارات،ارگان ها،شرکت ها و خیران و نیکوکاران بافقی در هتل نیکان برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه بافق در این مراسم ضمن تشکر از مردم شهر دارالشجاعه به جهت حضور پررنگ آنان در تمامی صحنه ها سیاسی،اجتماعی،اقتصادی گفت: ما مدیون تلاش مردم هستیم که همواره در کنار همه مسئولین به ویژه روحانیت بوده و فعالیت های گسترده ای را در همه زمینه ها داشته و دارند، به ویژه نسبت به قشر محروم جامعه، در جریان سیل اخیر نیز بالاترین کمک را مردم خیر شهرستان نسبت به مناطق مختلف سیل زده انجام دادند.

وی آمار سال97 نسبت به طرح زکات در شهر بافق را 141 درصد بیشتر از سال گذشته عنوان کرد و افزود: این به آن معناست که مردم بافق معتقد و خیَر هستند و در همه صحنه ها حضور داشته و دارند.

سلیمانی در آستانه هفته نیکوکاری و ایام شهادت حضرت علی(ع) با بیان روایتی از امیرالمومنین (ع) که فرمود :(( خداوند سهم فقرا را در سرمایه اغنیا قرار داده است .)) تصریح کرد: اغنیا موظف هستند نسبت به قشر فقیر جامعه کمک کنند.

وی با بیان روایت دیگری از حضرت علی(ع) که فرمود :(( اگر قشری در جامعه فقیر است مقصر آن اغنیا هستند که به آنان کمک نکردند و در عرصه قیامت خدا از اغنیا سوال خواهد شد که چرا نسبت به انجام این امر کوتاهی کردند.))

سپس فرماندار بافق با بیان اینکه هر شخصی زندگی فردی و اجتماعی دارد و بعد اجتماعی در زندگی مسئولین پررنگ است،گفت: مردم اگر ببیند مسئولی با دل و جان در کنار آنان  پیشگام امور خیر هستند، ترغیب شده و این هم افزایی با یکدیگر منجر به نتایج خوب می شود.

زاده رحمانی با عنوان این مطلب که فرمانداری بافق افتخار دارد ضمن کمک به محرومین و خانواده های آسیب پذیری که ساکن و وطن اصلی آنان بافق است، پذیرای بسیاری از محرومین و مهاجرانی از سایر استان ها باشد،افزود: محرومینی که اکنون نام نویسی به کمیته امداد می شوند، بیشتر از روستاها و استان های همجوار و سایر آن هستند و این باعث افتخار است که شهرستان بافق وظیفه خود را فراتر از مردم شهر خود می داند.

وی با اشاره به اینکه 18 واحد در شهرستان در شرف تاسیس است که با تکمیل شدن آن پرونده مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در بافق که فاقد مسکن هستند بسته خواهد شد،اضافه کرد: 17 واحد پیش از این تکمیل و تحویل داده شده و اکنون 5 ساختمان در روستاهای شهرستان در حال ساخت است و 13 ساختمان نیز در خود شهر بافق به زودی تکمیل و تحویل مددجویان داده خواهد شد و جا دارد از رئیس کمیته امداد،معاون مشارکت های مردمی و روابط عمومی آن تشکر کنم.

فرماندار بافق عنوان کرد: فرمانداری علاوه بر کمک های انجام گرفته هزینه گازرسانی به این منازل را تقبل خواهد کرد تا از این بابت باری از دوش مددجویان برداشته شود، ضمن آنکه در بازدید از منازل مددجویان به همراه امام جمعه ،رئیس کمیته امداد و سایر مسئولین، اولین سوال ما در خصوص مایحتاج و لوازم زندگی آنان است تا احساس کمبودی نکنند و خوشبختانه به همه آنان جامه عمل پوشاندیم.

وی با اعلام حمایت از خانواده مددجوی کمیته امداد که به نوعی دارای شاخص هایی چون فرزند نخبه در عرصه های علمی و ورزشی یا سرپرست خانوار که ابتکاری برای خودکفایی و ایجاد شغل دارد،گفت: با معرفی این افراد فرمانداری از آنان حمایت خواهد کرد تا سایر مددجویان نیز ترغیب شوند.

زاده رحمانی در پایان سخنان خود بیان کرد: در طرح اکرام هر خانواده خیر و توانمندی که بتواند یکی از فرزندان ایتام یا آنان که شرایط پذیرش این طرح را دارند را به عهده بگیرد، بدون شک اثرات و برکات آن را در زندگی خود خواهند دید.

در ادامه شهردار بافق با بیان اینکه شهرداری در بخش عمرانی و خدماتی و کنار آن بخش فرهنگی،اقداماتی در زمینه امور خِیر به ویژه کمک به مددجویان انجام می دهد تا شهرداری را از نهاد خدماتی به نهادی کاملا اجتماعی تبدیل کند تا بحث های سلامت  و روح و روان آنان را تضمین کند،اظهار کرد: یکی از محصولات شهرستان بافق خرما و نخیلات آن است و شهرداری تلاش کرده است فضای سبز را به سمت فضای سبز اقتصادی هدایت کند و یکی از آن بحث نخل و خرما است که سال گذشته در قالب طرح شجره طیبه این نهاد 50 اصله درخت خرما را به این امر اختصاص داد و امسال نیز این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در تهیه سبد غذایی همچون دیگر ادارت و نهاد ها از 400 سبد غذایی پیش بینی شده 50 عدد آن را به عهده گرفته است که امروز تقدیم خواهد کرد.

سپس رضا فلاح مبارکه مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بیان کرد: این شرکت به عنوان یکی از تامین کننده های سنگ آهن چرخه فولاد کشور در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در طول سال با بازدید از منازل مددجویانی که تحت پوشش این نهاد هستند کمک هایی را برای ساخت و مرمت منازل آنان انجام میدهد.

وی افزود: همچنین برای اولین بار در سطح استان جشن تولدی فصلی برای فرزندان مددجویان تحت پوشش کمیته امداد برگزار می شود.

فلاح مبارکه مساعدت برای ساخت منازل مددجویان،تهیه سبدهای غذایی که سال گذشته تعداد 480 عدد آن به ارزش هر کدام 250 هزار تومان که برای توزیع بین مددجویان به کمیته امداد تقدیم شد را از جمله اقدامات عنوان کرد و یادآور شد: در جریان وقوع سیل در مناطق جنوبی کشور 12 کامیون کمک های اهدایی مردم شهرستان توسط شرکت سنگ آهن مرکزی ارسال شد.

وی در خصوص پویش مردمی نذر من اعلام کرد: از سوی خانواده بزرگ سنگ آهن مرکزی بافق و پرسنل شریف و کارگران خدوم آن مبلغ یکصد میلیون تومان کمک خواهد شد و به نمایندگی از شرکت های پیمانکاری سنگ آهن مبلغ یکصد میلیون تومان دیگر که در مجموع 200 میلیون تومان است، تقدیم خواهد کرد.

در پایان این مراسم فرماندار بافق قول مساعدت ادارت، ارگان ها، شرکت ها و خیرین بافقی جهت کمک به مددجویان شهرستان بافق را مبلغ 1 میلیارد و یکصد میلیون تومان عنوان کرد.

عکس: م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده