رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
  • کد خبر : ۷۹۷۸۹
  • چاپ خبر : به بهانه قیمت افسار گسیخته زمین و مسکن در بافق
یادداشت روز :

به بهانه قیمت افسار گسیخته زمین و مسکن در بافق

آفتاب بافق؛ نگارنده شاید اولین مطرح کننده و معترض رسمی قیمت افسار گسیخته زمین و مسکن در بافق در شورای آموزش و پرورش بافق کمتر از سه هفته پیش و خواستار حل این معضل فرا روی جوانان عزیز دار الشجاعه بود که متعاقب آن موضعگیری درست و شجاعانه امام جمعه محترم در خطبه های نماز […]

آفتاب بافق؛ نگارنده شاید اولین مطرح کننده و معترض رسمی قیمت افسار گسیخته زمین و مسکن در بافق در شورای آموزش و پرورش بافق کمتر از سه هفته پیش و خواستار حل این معضل فرا روی جوانان عزیز دار الشجاعه بود که متعاقب آن موضعگیری درست و شجاعانه امام جمعه محترم در خطبه های نماز جمعه بافق و ایضا بعضی مسئولین دیگر را در پی داشت اما آنچه باعث تعجب ناباورانه بود فرافکنی فرد یا افرادی در یکی از مراکز تصمیم گیر بود که بجای پرداختن به حل این مشکل که احیانا ریشه در خود این مراکز در ایام دور و نزدیک دارد ، با بیان یک سخن نسنجیده و بکارگیری واژه ای حقوق نجومی که آن نیز دلالت بر عدم درک صحیح از کلمه ” نجومی ” دارد سعی در انحراف اذهان عامه از اصل مسئله و شاید ادامه کار زالو صفتان زمین خوار در این بلد طیب کنند و این یعنی اینکه هنوز ابزار مخرب فرافکنی و توجیهات غلط مدیران در بستر مدیریت جامعه تسری داشته و کار ساز است . بسیاری از صاحب نظران معتقدند افراد فرافكن علت مشكلات و بحران هاي موجود را بدون هيچ گونه بررسي وتحقيق به برون‌گروه‌ها(گروه غيرخودي) نسبت مي‌دهند و در همان حال حاضر نمي‌شوند بپذيرند كه همين جنبه‌ها در مورد درون‌گروه(گروه خودي) هم مصداق دارد .

فرافكني در معناي تحت‌اللفظي‌اش بر پرتاب كردن رو به بيرون يا رو به جلو دلالت دارد و به فرايند يا اسلوبي اشاره دارد كه افراد به مدد آن، ايده‌ها، تصويرها و اميال را بر محيط بيروني‌شان تحميل مي‌كنند.

فرافكني در وسيع‌ترين معني خود ناظر به نسبت دادن صفات ، انگيزه‌ها  يا اشتباهات به رقبا يا دشمنان است .

كاربرد اصلي اين واژه، كاربردي روان‌كاوانه است كه در آن فرافكني يكي از مكانيسم‌هاي دفاعي عليه اضطراب محسوب مي‌شود. در اين معني خواسته‌ها و انگيزه‌هاي غير قابل پذيرش كه بازشناخت آنها در “خود”، ممكن است موجب ناراحتي شود، به ديگران نسبت داده مي‌شود.

اين وسيله دفاعي كاملاً در جهت عكس درون‌فكني مي‌باشد و اساس آن از اين قرار است كه فرد مي‌كوشد تا تمايلات نامناسب و ناپسند خويش را به ديگران نسبت دهد و در نتيجه خود را عاري از هرگونه عيب و نقص بداند و خود را از احساس گناه، برهاند. با اين وسيله دفاعي، فرد در مورد ديگران با مقياس خويش قضاوت مي‌كند. مثلاً فرد خسيس ديگران را متهم به خسيس بودن مي‌كند. انتقاد و سرزنش مداوم از ديگران و نسبت دادن صفات و خصوصياتي به افراد ديگر، غالباً ناشي از وجود اين كيفيات در فرد نسبت‌دهنده است. اينگونه فرافكني، اساساً نوعي دليل‌تراشي است. هرچند فرافكني بسيار متداول بوده و بي‌شك در كاهش دادن تنش‌ها در فرد ناراحت و ناكام مؤثر است؛ اما استفاده مداوم از آن براي فرد، خنثي مي‌شود؛ زيرا در درجه نخست هيچ‌گونه كمكي به حل مشكل اساسي فرد نمي‌كند و در درجه دوم، استفاده مداوم از اين وسيله دفاعي ممكن است فرد را در اوهام و تخيلات فرو ببرد.

با بیان این وجیزه، فرافكني نه تنها يك جنبه رفتاري بلكه يك بيماري محسوب مي شود كه متاسفانه در برخي از مديران كشور ما به خوبي جريان دارد مديراني كه علت بروز مشكلات زيرمجموعه خود را كه اغلب در حل آن ناتوانند به ديگران نسبت مي دهند. اما يادمان باشد كه  فرافكني اين دسته از مديران به سبب مشكلات حل نشده زيرمجموعه خودشان است . بنابراين ، بيشتراوقات مطالبي را كه به عنوان قضاوت يا تهديد يا تقصير به ديگران نسبت مي دهند، در واقع به “خودشان” مي گويند.

علی ای حال، واضح است که حل معضل گرانی افسار گسیخته زمین و مسکن و ایجاد یک افق روشن و امیدوار کننده فرا روی جوانان عزیز ما و همچنین دلیل آن را باید در مثلث شهرداری و شورای شهر ، مسئولین دوایر مسکن و شهر سازی و بنگاه های املاک و کارشناسان قیمت گذار پیدا کرد و نه حقوق بگیران زحمتکش این شرکت و آن شرکت !!

باید دید چه کسانی اطلاعات لازم در خصوص خطوط پروژه ها را قبل از افشاء آن در اختیار دارند و ایضا چه کسانی از تعیین و اعلام قیمت های غیر واقعی زمین سود میبرند ؟! بی تردید این حقیقت متوجه حقوق بگیرانی که در معادن مسولانه به بهای جان شریف خود چرخ های تولید و اقتصاد کشور را بحرکت در میآورند و در قبال آن حقوق قابلی هم دریافت نمی کنند، نبوده و نیست ! پس باید اگر ذره ای اراده برای حل این معضل وجود دارد، بجای فرافکنی و انحراف اذهان عمومی به فکر چاره و یافتن حل مسئله بود که در همین راستا نگارنده یک پیشنهاد کار ساز دارد که امید میرود دلسوزان و خادمان واقعی مردم پشت کرسی های خدمت آن را بکار گیرند و اجازه ندهند عده ای زالو صفت خون مردم را بمکند !!

و اما پیشنهاد! در اسرع وقت کمیته ای متشکل از فرماندار محترم ، ریاست محترم شورای اسلامی ، شهردار محترم ، نماینده مسکن و شهرسازی ، نماینده دادستان محترم و نماینده گروه کارشناسان املاک تشکیل شود و ابتداء کارشناسان مسکن و شهر سازی قیمت پایه زمین و مسکن را در زون های مختلف شهر بعنوان اشل رسمی و قانونی قابل استناد زمین و مسکن در بافق مشخص و اعلام نمایند و این مطلب در قالب یک نامه رسمی لازم الاجرا به کلیه مرتبطین به حوزه زمین و مسکن اعلام گردد و در گام سوم برای کلیه کسانی که از تمکین این پروسه استنکاف می ورزند، مجازات قابل، اعم از ابطال پروانه کسب و اعمال جرائم سنگین، در نظر گرفته شود و اما گام چهارم ، اراضی نسبتا زیاد حوزه شهری اعم از اراضی موات ، بایر و کشاورزی غیرقابل کشت سریعا تغییر کاربری و با قیمت معقول و منصفانه در اختیار جوانان طالب زمین مسکونی گذاشته شود تا تب بیماری حرص زمین خواران نیز شکسته شود و نیات شوم یک شبه ره صد ساله را پیمودن ناکام بماند، آن شاالله .

خدایا! تو شاهد باش که آنچه را گفتیم من باب تذکری بود که تو خود در قرآن کریم فرمودی که ؛ فذکر فان الذکری تنفع المومنین .

حبیب حسن زاده بافقی،

ارسال دیدگاه


4 دیدگاه برای “به بهانه قیمت افسار گسیخته زمین و مسکن در بافق”

  • سلام
    آقای حسن زاده اول اینکه مسئولی که شما دارین نقل سخن میکنین اصلا چنین حرفی های نزده که شما اینجوری تفصیر و تحلیل میکنین، در ثانی فرد مسئول یکی از علت‌های گرانی را حقوق بالا ذکر کردن که درست هم میباشد. بعدشم اگر اطلاع ندارید باید بگم شهرداری اصلا نقشی نداره در این زمینه، اداره مسکن و شهرسازی متولی میباشد.منم پیشنهاد میکنم پیگر وصول عوارضی باشین که شرکت سنگ آهن باید به شهرداری بده. بعدشم مجموعه شهرداری و شورای شهر انسانهای بسیار امین و پاک و دلسوز و دوستدار پیشرفت شهر میباشند. در ضمن پیشنهاد بعدیم اینکه چنین یادداشتهای که مغرضانه و بدون کارشناسی و خلاف واقعیت میباشد از طرف شما که فرد مسئول میباشید وجه خوبی ندارد.

  • سلام. از همه ی کسانی که تلاش میکنند که قیمت زمین در شهرستان به قیمتی معقول برسد صمیمانه تشکر میکنم. بزرگترین مشکل امروز جوانان بافقی زمین ومسکن هست. باهرکه صحبت میکنیم ناامیدانه میگوید با کدوم کار وبااین قیمتهای عجیب وغریب چطور زمین بخریم. وقتی قیمت یک قطعه زمین 200متری در دورترین نقطه شهری به 170 میلیون رسیده دیگر چه امیدی برای ساخت وساز هست. مسولین ذیربط اگر میتوانند در این خصوص کاری انجام دهند و فکری برای این معضل بسیار بزرگ انجام دهند. یک معلم با سابقه 28 سال وقتی حقوقش هنوز به 3میلیون نرسیده وبسیاری اقشار دیگر با این اوضاع نابسامان اقتصادی حتی جرأت فکر کردن به خرید زمین هم نمیکنند. به هرحال وقت آنست که مسولان شهرستان فکری به حال وضعیت زمین ومسکن کنند. زمین نایاب وگران. قیمت مصالح نجومی. به والله شعاردادن ودعواکردن بسه.
    یاعلی

  • سلام اگر میخواهید قیمت زمین در بافق کم شود اینقدر زمین کنار بلوار ولی عصر عج و بلوار میر غنی زاده هست که دولت میتواند به هر نفر200 متر واگذار کند بدون ریالی پول و زمین زیاد میاد همش تقصیر گردن این و ان نندازید فرماندار و مسکن میتوانند مساله را به راحتی حل کنند نمی خواهند این اتفاق بیافتد

  • بنظرم وقتی در شهری بزرگتر پذیری نیست و بزرگتر ندارد و نداشته و نخواهد داشت و عده ای از خدا بیخبر با نفوذ در شورای شهر زمینهای حاشیه خیابان احداثی را بیشتر از نیاز میخرن و بعد بجای فروش برای شهرداری هزینه کردن برای عمر ان شهر درجیب خود میگذارند و وزارت اطلاعات میبیند و می‌فهمد در اینده چقدر بر اقتصاد مردمی شهری بنام دار الشجاعه اثر میگذارد و با سکوت خود حمایت میکند چه توقعی میشود داشت نیش دارو بعد مرگ سهراب فقط مهر بر سکوت بیشتر زدن وتایید این روند مخرب هست ولا غیر مردم بافق نیز 50 درصد مقصرند چون از این امر با خرید اضافی و غیر ضروری خود درسالهای 82 به بعد استقبال کردند و دیگر این حرفها فقط مسخره کردن شعور جامعه بافق هست نه هیچ چیز دیگر شما اگر مرد هستید و غیرت دارید زمینهای باقی مانده شهرستان بافق را یواشکی به گند امروز نکشید بس است دروغ و نیرنگ در بافق خانواده مومن را میشناسم که یک زن شوهر مرده با دو دختر نجیب ومومن دم بخت با ماهی سه 45000 تومان یارانه زندگی میکنند و سوء تغذیه گرفته اند و مردم بافق انگار اینها وجود خارجی ندارند میدانند و هیچ کمکی نمیکنند خداوندی که معدن چغارت را در بافق گذاشت میتواند با یک زلزله همه بافق را بقعر زمین بکشد شما مردم بافق از خدا خجالت نمیکشید وسالی دوبار کربلا دو سه بار مشهد میروید ولی این خانواده فقط را می‌شناسید و کمک نمی کنید فکر کردید خیلی زرنگید نمیدونید که خداوند متعال نظاره گر بر اعمال شماست مگر غیر این هست که امده هست بخشی از رزق فقرا در ثروت ثروتمندان هست چرا جلو رزق فقرا را میگیرید ایا خداوند متعال نمی توانست شما را فقیر وان فقیر را غنی کند تصور کنید جای ان سه خانم مو منه بودید ایا توقع دریافت رزق خود از ثروت ثروتمندان را نداشتید شما چتون شده که اینقدر از خدا بیخبر شدید و حاضرید برای یک خانم فاحشه که از مصر می آورید 30 میلیون تومان هزینه کنید و بعد متوجه شدید بیماری ایدز گرفتید اما حاضر نیستید یک ریال به فقیر که طلبکار شماست رزقش در مال شما گذارده شده حقش را بدهید ایا این رفتار شما با قوم یهود چه فرقی دارد دلتون را خوش کردید به در آمدهای حرام نجومی والله که جز خریدن نحوثت دنیا و اتش اخرت هیچ زرنگی نمی کنید وقتی جوانتان بر اثر سانحه ای فوت میشود میگوید چرا من جوانم مرد اخر خودتون از خودتان بپرسید چه کرده اید که خدا ازتون انتقام میکشد گرسنگی و تشنگی و فقر سه عامل کشنده انسان هست مگر این خانواده چه گناهی کرده اند که باید بخاطر حفظ ابرو گرسنگی و فقر را تحمل کنند و شما در عیش وعشرت بدنبال دنیا پرستی وشهوت پرستی باشید والله که قیامت نزدیک و عذاب دنیا نیز نزدیک هست برای خدا چه کار دارد گرفتارتان کند مثلا بیماری به جانتان بیندازد یا به فقر کشنده مبتلایتان کند خجالت بکشید از خدا که این همه مال وثروت ونعمت بهتان داده خجالت بکشید بقول اقا ابا عبدالله الحسین که فرمود اگر دین ندارید لا اقل ازاد مرد باشید و درخاتمه بگویم تف بز ذاتی که حاضر است غرق در نعمت و ثروت باشد و شاهد مرگ مومنی از فقر و گرسنگی باشد و یادش نیاید قطعا در این مرگ شما که دیدید و یادتان هم نیامد شریکید و خداوند چنان حسابی در دنیا و اخرت از شما بکشد که عبرت خلایقش شوید والسلام علی من التبع الهدی

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده