رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
  • کد خبر : ۸۰۵۲۹
  • چاپ خبر : برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با عنوان ” عنصر آزادی،انتخاب و مسئولیت رشد ” +تصاویر

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با عنوان ” عنصر آزادی،انتخاب و مسئولیت رشد ” +تصاویر

  به همت مدرسه طبیعت باغ گیلو،جلسه پرسش و پاسخ با موضوع ” عنصر آزادی ، انتخاب و مسئولیت رشد ” شب گذشته با حضور دکتر مهرداد شکیبا متخصص اطفال و استاد دانشگاه و عموم مردم در سالن پردیس بافق برگزار شد .   به گزارش آفتاب بافق؛ در این جلسه مهرداد شکیبا سخنران این […]

 

به همت مدرسه طبیعت باغ گیلو،جلسه پرسش و پاسخ با موضوع ” عنصر آزادی ، انتخاب و مسئولیت رشد ” شب گذشته با حضور دکتر مهرداد شکیبا متخصص اطفال و استاد دانشگاه و عموم مردم در سالن پردیس بافق برگزار شد .

 

به گزارش آفتاب بافق؛ در این جلسه مهرداد شکیبا سخنران این مراسم مطالبی را درباره کمبود ویتامین  D بیان کرد و گفت: اکثریت مردم حتی مناطق کویری که نور خورشید نیز بسیار زیاد است،دچار کمبود این ویتامین هستند و علت آن نیز زمانی آغاز شد که مردم بیشتر اوقات خود را در محیط های سربسته گذراندند و کمتر در معرض نور خورشید هستند.

وی افزود: محیط های بسته که با نور مصنوعی تامین می شود،حتی بر روی درمان فرد تاثیر منفی می گذارد و موجب کمبود ویتامین  D و خستگی و بی حوصلگی می شود.

شکیبا تاکید کرد: کودکان باید حداقل 2 ساعت یا بیشتر در محیط های باز و بدون سقف یا طبیعت و روستا بگذرانند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به علل علمی  مشکلات کودکان امروزی نظیر بی خوابی ، پرخاشگری  ، بی اشتهایی و … پرداخت.

این استاد دانشگاه تاکید کرد که بخشی از این مشکلات در کودکان به علت اعتیاد به نور انواع وسایل امروزی نظیر تبلت و تلویزیون می باشد و استفاده بیش از حد این وسایل توسط  کودکان و نیز بزرگسالان بسیار مضر است و بهترین و موثرترین راه درمان را ایجاد ((فضایی امن برای بازی آزاد کودکان در محیط های طبیعی طبیعی ))عنوان کرد .

وی بازی آزاد را لازمه ی پرورش خلاقیت در کودکان دانست و از والدین درخواست کرد که حداقل مداخله را در بازی کودکان داشته باشند .

این پزشک متخصص همچنین شرط انتخاب بهترین مدرسه برای کودکان را قرار گرفتن بچه ها در فضای طبیعی دانست و اظهار داشت: کودکان زیر ۲ سال‌ باید روزانه دو ساعت در فضای بیرون باشند و کودکان بالاتر از 4 سال تا ۶ ساعت از این فضاها بهره ببرند .

شکیبا در بازدید از مدرسه طبیعت باغ گیلو، ضمن تایید ایده ی مدرسه طبیعت و نیاز جامعه به چنین فضایی از شیوه ی کار  تسهیلگران در  مدرسه طبیعت استقبال کرد.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده