رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
  • کد خبر : ۸۲۰۹۸
  • چاپ خبر : رشد بخش کشاورزی با اتکا به اقتصاد مقاومتی /  بافق هرگز از زنجیره فولاد غافل نخواهد شد
فرماندار بافق:

رشد بخش کشاورزی با اتکا به اقتصاد مقاومتی / بافق هرگز از زنجیره فولاد غافل نخواهد شد

فرماندار بافق تاکید کرد: بافق در کنار صنعت و معدن که هرگز از زنجیره فولاد غافل نخواهد شد و روز به روز خام فروشی نیز کم می شود، در کنار گردشگری بخش کشاورزی را با اتکا به اقتصاد مقاومتی رشد خواهد کرد. به گزارش آفتاب بافق؛ محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در جشنواره مالک اشتر […]

فرماندار بافق تاکید کرد: بافق در کنار صنعت و معدن که هرگز از زنجیره فولاد غافل نخواهد شد و روز به روز خام فروشی نیز کم می شود، در کنار گردشگری بخش کشاورزی را با اتکا به اقتصاد مقاومتی رشد خواهد کرد.

به گزارش آفتاب بافق؛ محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در جشنواره مالک اشتر و تجلیل از رده های برتر ناحیه مقاومت بسیج بافق که صبح امروز در سالن همایش های آهنشهر برگزار شد، پیرامون موضوع اقتصاد مقاومتی و اقدامات انجام گرفته در شهرستان بافق در راستای این امر گزارشی ارائه کرد و گفت:  از اوایل سال 92 واژه اقتصاد مقاومتی برای اولین بار توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و در ادبیات رسمی مدیران و کارگزینان نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و این تنها منحصر به کشور ما نیست و بسیاری از کشورها این راه را سالیان گذشته رفته و امروز به نتیجه رسیده اند.

وی افزود: تطبیق اقتصاد مقاومتی با کشور به این جهت است که ایران در بخش معدن،گردشگری، کشاورزی، نفت و… رتبه یکم تا هفتم دنیا را دارد و کشوری بسیار غنی است.

زاده حمانی با اعلام 5 کشور به عنوان مرفه ترین و امن ترین کشور دنیا از سوی سازمان ملل متحد،بیان کرد: این کشورها به ترتیب هلند،سوئد،سوئیس،دانمارک و نروژ می باشند که هر کدام در زمینه های متعدد با تکیه بر اقتصاد مقاومتی رشد کرده اند.

وی در ادامه سخنان خود به بیان اقدامات انجام گرفته در راستای اقتصادی مقاومتی در شهرستان بافق پرداخت و اظهار داشت: نواحی صنعتی ما در بافق فاقد گاز بودند که عملیات گازرسانی در آنان انجام گرفت و برق نیز تقویت شد. امروز برای هر واحد صنعتی که در بافق بخواهد کار کند زمین با قیمت نازل وجود دارد که اگر طی یکسال به بهره برداری برسد قیمت زمین بخشیده و واگذار خواهد شد.

فرماندار بافق با اشاره به پهنه های تعریف شده برای تقویت شترمرغ در گودگوار که فعال و آبرسانی شده است،افزود: طی تفاهم نامه ای در سه ماه آینده هر گونه سوالی در خصوص دیگر پهنه ها اعم از پرورش گاو شیرده،بز سالم،اسب و اینکه در چه منطقه ای قرار دارد، برای انجام کار تولیدی و انواع زیرساخت ها پاسخ خواهم داد.

زاده رحمانی با بیان اینکه ایران رتبه اول تولید زعفران در دنیا را دارد و اسپانیا به فاصله زیاد در جایگه دوم قرار دارد،گفت: طی جلسه با رئیس تحقیقات ملی زعفران ایران در تربیت حیدریه، کلاس های آموزشی در یزد برگزار شد و نتیجه آن افزایش 8 هکتاری سطح زیر کشت زعفران در 97 نسبت به سال 96 بود که 115 کیلوگرم پیشرفت تولید این طلای سرخ را داشتیم.

 وی ادامه داد: با مدیریت جهادی در سال گذشته اقدامات بسیار خوبی روی راه های مزارع کشاورزی اطراف شهر انجام گرفت که مجموع 35 کیلومتر از راه های اطراف شهر یزد اعم از چاه انصار، امیدیه، نخلستان، گودگوار،رفدوس و چاه شهید باهنر می باشد و اکنون نیز بحث جاده نوق در حال انجام است.

فرماندار بافق تصریح کرد: هر کجا احساس کردیم یک تولید کننده یا بهره بردار روستایی میخواهد به آنجا برود مسیر را ایجاد کرده ایم و ما بقی را نیز در دستور کار قرار می دهیم.

وی در بحث ماهی تیلاپیا که سالها مافیای وارد کننده آن و پخش شایعی که داشتند سبب از بین رفتن سایر گونه ها نیز شده بودند،بیان کرد: اکنون با پرورش و تولید آن در شهرستان این ماهی جایگزین گونه قزل آلا و کپور می شود. سه بخش خصوصی در این راستا شروع به کار کرده است و به زودی تسهیلات کم بهره به آنان داده خواهد شد.

زاده رحمانی در بحث اشتغال روستایی با اشاره به راه اندازی یکی از واحدهای فرآوری خرما و ایجاد شغل برای 12 نفر افزود: دومین واحد نیز با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی  به زودی به بهره برداری خواهد رسید و امیدواریم با راه اندازی واحد های بیشتر،بافق در آینده ای نزدیک به عنوان قطب تولید فرآوری خرما و صادرات آن معرفی شود.

وی در خصوص تامین آب،برق و گاز روستاهای بالای 20 خانواده که وظیفه دولت است،بیان کرد: در بافق ملاک را 10 خانوار قرار دادیم و این خدمات را انجام خواهیم داد. خوشبختانه طبق آمارگیری نسبت به 5 سال گذشته مهاجرت معکوس به روستاها داشته ایم و 2 روستا به فرهنگ آبادی های بافق اضافه شده است .

فرماندار بافق در پایان سخنان خود تاکید کرد: بافق در کنار صنعت و معدن که هرگز از زنجیره فولاد غافل نخواهد شد و روز به روز خام فروشی نیز کم می شود، در کنار گردشگری بخش کشاورزی با اتکا به اقتصاد مقاومتی رشد خواهد کرد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده