رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
  • کد خبر : ۸۲۴۶۳
  • چاپ خبر : صندوق‌ حمایت از توسعه بخش کشاورزی زمینه‌ساز توانمندسازی کشاورزان
فرماندار بافق:

صندوق‌ حمایت از توسعه بخش کشاورزی زمینه‌ساز توانمندسازی کشاورزان

زاده رحمانی با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی برای حفظ کشاورزان از آسیب ها ایجاد شده است،افزود:  با توجه به سیستم قرض الحسنه بودن صندوق، کمک خوبی برای کشاورز و زمینه توانمند سازی آن خواهد بود تا هر زمان که دچار مشکل نقدینگی شد در جهت تامین آن تسهیلاتی بدون هیچگونه سودی […]

زاده رحمانی با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی برای حفظ کشاورزان از آسیب ها ایجاد شده است،افزود:  با توجه به سیستم قرض الحسنه بودن صندوق، کمک خوبی برای کشاورز و زمینه توانمند سازی آن خواهد بود تا هر زمان که دچار مشکل نقدینگی شد در جهت تامین آن تسهیلاتی بدون هیچگونه سودی پرداخت شود.

به گزارش آفتاب بافق؛ جلسه مجمع عمومی مؤسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بافق صبح امروز با حضور فرماندار، عضو هئیت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از تهران،رئیس جهاد کشاورزی و بهره برداران عضو صندوق در سالن اجتماعات هلال احمر برگزار شد.

رحمتیان رئیس جهاد کشاورزی بافق در ابتدای این جلسه با تشکر از فرماندار بافق برای حمایت ویژه از این صندوق گفت: فرماندار بافق تنها فرمانداری در استان بود که به تعهد خود عمل کرد و سهم آورده شهرستان را از سایر منابعی که در اختیار داشته علیرغم محدودیت ها و درخواست های دیگر تامین و واریز شده است.

وی با بیان اینکه این صندوق خدمات بسیار خوبی در بخش کشاورزی ارائه خواهد کرد،افزود:  یکی از مشکلات بخش کشاورزی شهرستان بحث سرمایه در گردش و تامین اعتبارات بود، با توجه به شرایط بانک ها که امکان دریافت تسهیلات برای آنان مقدور نبود. موضوع تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی چند سالی است که توسط وزیر کشاورزی پیگیری و اکنون مقدمات آن فراهم شده است.

رحمتیان با اشاره به اینکه طرح تاسیس صندوق حمایت بخش کشاورزی شهرستان در اردیبهشت ماه سال 97 تایید و سرمایه ای که برای آن در نظر گرفته شده 10 میلیارد تومان است،ادامه داد: از این میزان 49 درصد سهم دولت می باشد که با پیگیری و حمایت فرماندار بافق تامین شد و 51 درصد سهم بهره بردارن است که با مشارکت خوب آنان در شهرستان مبلغ 1 میلیارد و 820 میلیون تومان در اردیبهشت ماه 98 واریز شد.

وی با عنوان این مطلب که 209 نفر از بهره برداران در بخش کشاورزی شهرستان ثبت نام کرده اند و اکنون عضو صندوق بوده و میتوانند از مزایای آن استفاده کنند،اظهار داشت: نزدیک به 4 هزار بهره بردار دیگر نیز داریم که باید کم کم به این مجموعه اضافه شوند و از مزایای آن استفاده کنند.

رئیس جهاد کشاورزی بافق خاطر نشان کرد: با تشکیل این صندوق بلافاصله بحث پرداخت تسهیلات با توجه به شرایط کشاورزان را خواهیم داشت و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.

در ادامه فرماندار بافق در بحث صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با بیان اینکه سیستم بانکداری اسلامی علیرغم آنکه بحث بانکداری اسلامی روال آن باید باشد،اما آنگونه که باید این مسئله نهادینه نشده است و آسیب های آن بلای جانی برای تولید کننده،بخش صنعت،خدمات و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی برای حفظ کشاورزان از این آسیب ها ایجاد شده است،افزود:  با توجه به سیستم قرض الحسنه بودن صندوق، کمک خوبی برای کشاورز و زمینه توانمند سازی آن خواهد بود تا هر زمان که دچار مشکل نقدینگی شد در جهت تامین آن تسهیلاتی بدون هیچ سودی پرداخت شود و این موضوع مهمی است که به آن توجه شده و در طول سالها توسط بانک ها انجام نگرفته است.

زاده رحمانی تاکید کرد: با توجه به اقلیم بافق و زیر بخش های متعدد بخش کشاورزی آینده خوبی پیش رو شهرستان و استان است. بدون شک هر سرمایه گذاری با ورود به این بخش ها متضرر نخواهد شد.

وی مبنای اصلی اقتصاد کشور های بزرگ اروپای غربی و آمریکای شمالی را بخش کشاورزی آنان دانست و گفت: به گفته پیامبر اکرم(ص): (( زمین همانند مادر انسان ها است و لازم است با مهربانی رفتار و از آن نعمت گرفت.))

فرماندار بافق با بیان اینکه با مصرف گرا بودن و آوردن کارخانه ها و صنایع فرصت نفس کشیدن را از خود می گیریم،تصریح کرد:  ما از این موضوع غافلیم که کشاورزان کارگران بی مزد و منت ما هستند و اگر کشاورزان ما در مناطق مختلف شهر چون گودگوار،حسن آباد و… نبودند، اکنون ریزگردها اجازه تنفس و زندگی در این شهر را به ما نمی دادند و همه آن به وسیله کارخانه و صنایع گرفته می شد.

وی در پایان سخنان خود امیدوار شد این صندوق پیشرو در کمک به کشاورزان و توسعه بخش کشاورزی و رونق آن باشد.

سپس اشرفی عضو هئیت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از تهران پیرامون تشکیل صندوق، عملکرد و اهداف آن مطالبی را بیان کرد.

در ادامه جلسه مجمع عمومی مؤسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بافق، انتخابات جهت تعیین هیئت مدیره صندوق انجام گرفت که بر اساس رأی و آرای کسب به ترتیب علی اکبررحمتیان،سید سعید حسینی،احمد محمدی،رضا دهقان زاده،مجید نوروززاده اعضای اصلی و علی اصغر برزگری،مهدی طالبی پور و نعمت الله عبداللهی عضو علی البدل و مجتبی عاشوری نیز به عنوان بازرس اصلی انتخاب شد.

عکس: عرفان مرشد زاده

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده