رفتن به بالا
  • شنبه - ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
  • کد خبر : ۸۳۹۳۶
  • چاپ خبر : برگزاری اولین آیین تجلیل از خادمین سید الشهدا(ع) و دومین آیین تجلیل از هئیت های عزاداری شهرستان بافق +تصاویر

برگزاری اولین آیین تجلیل از خادمین سید الشهدا(ع) و دومین آیین تجلیل از هئیت های عزاداری شهرستان بافق +تصاویر

  اولین آیین تجلیل از خادمین سید الشهدا(ع) و دومین آیین تجلیل از هئیت های عزاداری شهرستان بافق به همت روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان،مدیرعامل،مدیران و معاونین شرکت در مسجد فاطمیه آهنشهر برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ امام جمعه بافق در ابتدای این […]

 

اولین آیین تجلیل از خادمین سید الشهدا(ع) و دومین آیین تجلیل از هئیت های عزاداری شهرستان بافق به همت روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان،مدیرعامل،مدیران و معاونین شرکت در مسجد فاطمیه آهنشهر برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ امام جمعه بافق در ابتدای این مراسم پیرامون حرکت امام حسین (ع) و جریان عاشورا که شعاع بلند آن دنیا را فرا گرفته است،بیان کرد:  تمام قیام ها و نهضت ها اعم از دینی و غیر دینی در یک مقطعی به افول می رود. تنها جریانی که حدود 14 قرن شعاعش روز به روز بیشتر شده، جریان عاشورا و کربلا است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در یزد گفت: طی 17 سال گذشته بهترین برنامه را استان یزد برای تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی برگزار کرد. برخی از شرکت کنندگان مسیحی،زرد تشتی، یهودی و اهل تسنن بودند و عده ای امامت را قبول نداشتند، اما عشق به امام حسین (ع) سبب شده بود تا از اکثر نقاط جهان برای عرض ارادت به سیدالشهدا (ع) در این مراسم حضور یابند.

حجت الاسلام سلیمانی ضمن تشکر از شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به جهت برگزاری این مراسم، رمز ماندگاری کربلا را اخلاص دانست و تاکید کرد: اخلاص را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهید، چرا که سبب قبولی عمل و ماندگاری آن می شود.

در ادامه حدادیان استاد دانشگاه از مشهد و سخنران این مراسم، خادم الحسین(ع) بودن را بالاترین افتخار دانست و با اشاره به شبهاتی که دشمنان در فضای مجازی برای کمرنگ کردن ارزش های حسینی و اعتقادات دینی مسلمانان و گمراه کردن اذهان مخاطبان به ویژه جوانان ایجاد می کند،گفت: یکی از شبهه ها میلیاردها تومان هزینه ای است که در ماه محرم به عشق امام حسین(ع) انجام میگیرد و می گویند این کار نکنید و برای فقرا و نیازمندان و اشتغال هزینه کنید و ما باید در این خصوص پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد:  فرانسیس فوکویاما متفکر و نظریه پرداز غربی در جلسه ای بطور رسمی اعلام می کند که اگر می خواهید ایران را نابود سازید باید دو بال آن را که یکی گذشته خونین مربوط به 8 سال دفاع مقدس و دیگری آینده و انتظار و امید برای ظهور مهدی موعود است، نشانه گرفته تا سقوط کند.

حدادیان  بزرگترن دشمن را شیطان و مکتب امام حسین(ع) را بزرگترین جواهر هستی دانست و اظهار داشت: دین و ائمه اطهار(ع)  برای زنده کردن انسان ها آمده اند؛ هیئت های ما نیز باید به گونه ای عمل کنند که سبب ایجاد تغییر در جامعه و حفظ جوانان شود و این همان چیزی است که در مکتب امام حسین(ع) آمده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر امام حسین(ع) و درس عاشورا نبود دین و اسلامی امروز نبود،افزود:  1400 سال از قیام سید الشهدا(ع) می گذرد اما هنوز دلها می جوشد و چشم ها از آن مصیب و واقعه برای امام حسین(ع) اشک می ریزند.

حدادیان  محرم را بزرگترین دانشگاه دینی دانست و گفت: در محرم باید ایمان ها زیاد و بُعد حسینی را تقویت کرد، جنگ حق و باطل همیشه در وجود ما و زندگی روزمره انسان ها هست و باید اینگونه امام حسین(ع) را در دل داشت.

این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود با بیان اینکه امید دنیا به ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) است،تصریح کرد: این وظیفه ما مسلمانان است که زمینه ظهور آن حضرت را با ایمان،تقوا و اخلاص خود فراهم کنیم.

در پایان مراسم با حضور امام جمعه،مدیرعامل شرکت سنگ آهن و مسئولان شهرستان از خادمین سید الشهدا(ع) و هئیت های عزاداری با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

 

خبر: ن.رادمنش
عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده