رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
  • کد خبر : ۸۴۱۸۰
  • چاپ خبر : گذر زمان نمی‌تواند یاد شهیدان را کم فروغ سازد / یادی از شهید جلال دانش
هر پنجشنبه یک شهید؛

گذر زمان نمی‌تواند یاد شهیدان را کم فروغ سازد / یادی از شهید جلال دانش

مقام معظم رهبری فرمودند: شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و درخشندگی است و گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. به گزارش آفتاب بافق، گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست -ان‌شاءالله- جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. شهید و شهادت در […]

مقام معظم رهبری فرمودند: شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و درخشندگی است و گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد.

به گزارش آفتاب بافق، گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست -ان‌شاءالله- جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و بقاء و حضور و درخشندگی است؛ و این مائیم که باید با ارتباط و اتصال به این مفهوم بلند و ماندگار، برای خود و جامعه و کشور خود، بلندی و ماندگاری به دست آوریم.

به یاد شهیدان بودن خود ادای وظیفه‌‌ای در این راه است.

سلام خدا بر ارواح طیبه‌ شهیدان و خانواده‌های صبور آنان و سلام بر روح مطهر شهید جلال دانش جوانمرد 20 ساله و حماسه آفرین روزهای نبرد با دشمن که با شرکت در عملیات های متعدد به دفاع از ناموس،میهن و نظام پرداخت. وی در صحنه نبرد با متجاوزان کشور در منطقه سیرکان عراق به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید جلال دانش فرزند محمد، سال 1344 در شهر بافق و خانواده ای مذهبی و سختکوش دیده به جهان گشود. وی پس از طی دوران کودکی مشغول به تحصیل تا مقطع ابتدایی شد و سپس برای تامین اقتصاد خانواده به شغل کاشی کاری مشغول شد.

در دوران انقلاب در فعالیت های سیاسی از قبیل پخش اعلامیه های حضرت امام (ره) و تظاهرات علیه رژیم نقش بسزایی داشت.

شهید دانش فعالیت های انقلابی و فرهنگی خود را از روستای ده عسکر آغاز کرد و در مراسمات مذهبی و سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) و جلسات سیاسی حضوری فعال داشت.

با رسیدن سن مشمولیت به خدمت سربازی فراخوانده شد و ادای وظیفه کرد. با صدور فرمان امام (ره) رهسپار جبهه های حق علیه باطل شد. سرانجام تاریخ 64/6/27 در منطقه سیرکان عراق مفقود الاثر شد و پیکر مطهرش پس از سالها به وطن بازگشت.

در این پنجشنبه به روح مطهر این شهید و تمام شهیدان 8 سال دوران دفاع مقدس درود می فرستیم.

 

نویسنده: ن.رادمنش

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده