رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
  • کد خبر : ۹۱۲۶۱
  • چاپ خبر : بافق،میزبان کارگردان و مستند ساز برجسته کشور / نمایش 2 مستند ” در گرداب انقراض و در قلمرو افعی دم عنکبوتی ” در سینما قدس آهنشهر +تصاویر

بافق،میزبان کارگردان و مستند ساز برجسته کشور / نمایش 2 مستند ” در گرداب انقراض و در قلمرو افعی دم عنکبوتی ” در سینما قدس آهنشهر +تصاویر

  فتح‌الله امیری، کارگردان و مستندساز باسابقه سینمای مستند حیات وحش در سفره دو روزه خود به بافق 2 اثر آخر خود را در سینما قدس آهنشهر به نمایش گذاشت. به گزارش آفتاب بافق؛ فتح الله امیری مستند ساز طبیعت و شیران ایران بنا به پیشنهاد سید جلال موسوی رئیس اداره محیط زیست بافق و […]

 

فتح‌الله امیری، کارگردان و مستندساز باسابقه سینمای مستند حیات وحش در سفره دو روزه خود به بافق 2 اثر آخر خود را در سینما قدس آهنشهر به نمایش گذاشت.

به گزارش آفتاب بافق؛ فتح الله امیری مستند ساز طبیعت و شیران ایران بنا به پیشنهاد سید جلال موسوی رئیس اداره محیط زیست بافق و دعوت شرکت سنگ آهن مرکزی به مناسبت 29 دی ماه روز ملی هوای پاک که با شعار ” هوای پاک؛ اقدام و عمل ” نامگذاری شده است، برای نمایش 2 فیلم مستند ” در گرداب انقراض و در قلمرو افعی دم عنکبوتی ” به همراه خانواده خود به این شهرستان سفر نمود تا  بمدت 2 روز این اثرها را برای دانش آموزان مقاطع دبیرستان در سینما قدس آهنشهر به نمایش گذاشته شود.

در گرداب انقراض یکی از مستندهای فتح الله امیری است که صبح امروز با حضور حیدری مدیرحوزه مدیرعامل، میرزایی سرپرست منابع انسانی،فخری بافقی مدیر روابط عمومی، نوابی مدیر تولید،رئیس حراست، غلامرضاپور مدیر  HSE، مهدی ایزدیان سرپرست محیط زیست،حسینی سرپرست امور رفاهی و خدمات شرکت، زحمتکش سرپرست آهنشهر و موسوی رئیس اداره محیط زیست بافق در سینما قدس آهنشهر با حضور دانش آموزان به نمایش گذاشته شد.

امیری در گفتگو با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی از جمله مستندهای خود را جستجوی پلنگ ایرانی که در مازندران ساخته شده، تنهاوش در سمنان،در گرداب انقراض در تمام زیستگاه های یوزپلنگ، در قلمرو افعی دم عنکبوتی در ایلام و… نامبرد که از شبکه های ملی و بسیاری از شبکه های خارجی پخش شده اند و برخی از آنان در فستیوال های بین المللی موفق به دریافت جایزه نیز شدند.

وی با بیان اینکه بخشی از فیلم مستند ” در گرداب انقراض ” در بافق ساخته شده است،افزود:  بافق کویر بکر و زیبایی دارد و منطقه آریز،کوه بافق و بافت سنتی این شهر را بسیار دوست دارم و باید گفت مردم خونگرم و با فرهنگی دارد.

این مستند ساز برجسته کشور مهمترین دغدغه خود را یوزپلنگ و خطر انقراض این گونه عنوان کرد و گفت: هر کاری برای حفاظت و نجات یوزپلنگ انجام خواهم داد. در حال حاضر 25 یوزپلنگ در زیستگاه ما وجود دارد که اگر برای آنان کاری نشود منقرض خواهند شد.

امیری بافق را یکی از زیستگاه های مهم یوزپلنگ دانست و خاطر نشان کرد: داستان یوزپلنگ در حقیقت از بافق شروع شد و مورد توجه قرار گرفت و امیدوارم این گونه در استان یزد دوباره احیا شود.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده