رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
  • کد خبر : ۱۰۰۷۲۰
  • چاپ خبر : رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فراهم نمودن محیط ایمن برای معلمان و دانش آموزان الزامی است / مسئولیت و حساسیت عوامل اجرایی مدارس به آموزش اصول خود مراقبتی و پایش علائم بالینی دانش آموزان
مدیر آموزش و پرورش بافق:

رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فراهم نمودن محیط ایمن برای معلمان و دانش آموزان الزامی است / مسئولیت و حساسیت عوامل اجرایی مدارس به آموزش اصول خود مراقبتی و پایش علائم بالینی دانش آموزان

قاسم زاده رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی و فراهم نمودن محیط ایمن برای حضور معلمان و دانش آموزان را الزامی دانست و گفت: مسئولیت و حساسیت مدیران،معلمان،مربیان و عوامل اجرایی مدرسه در آموزش اصول خود مراقبتی و پایش علائم بالینی دانش آموزان و کنترل مستمر از تجمعات حفاظت شده آنان جزء وظایف همیشگی است. به […]

قاسم زاده رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی و فراهم نمودن محیط ایمن برای حضور معلمان و دانش آموزان را الزامی دانست و گفت: مسئولیت و حساسیت مدیران،معلمان،مربیان و عوامل اجرایی مدرسه در آموزش اصول خود مراقبتی و پایش علائم بالینی دانش آموزان و کنترل مستمر از تجمعات حفاظت شده آنان جزء وظایف همیشگی است.

به گزارش آفتاب بافق؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق در نشست خبری با خبرنگاران آغاز سال تحصیلی جدید را براساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش از 15 شهریور ماه بصورت حضوری اعلام کرد و گفت:  باز بودن مدارس و آموزش های حضوری دانش آموزان در کلیه پایه ها و دوره های تحصیلی اصل مهمی در تربیت تمام ساعتی است،بنابراین الویت با کلاس های حضوری است و رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی و فراهم نمودن محیط ایمن برای حضور معلمان و دانش آموزان الزامی است.

وی تاکید کرد: مدارس جز در مواردی که ستاد مدیریت و مقابله با کرونا حضور دانش آموزان را ممنوع کرده  یا شرایط را پرخطر تلقی و اعلام تعطیلی کرده، باز است.

قاسم زاده نکته دیگر این بخشنامه را شناور بودن ساعات ورود و خروج و زنگ  تفریح دانش آموزان به منظور ورود و خروج دسته جمعی آنان عنوان کرد که مورد توجه قرار گرفته است.

وی در خصوص استفاده از الگوهای مختلف برای مدیریت حضور دانش آموزان در کلاس ها از قبیل گروه بندی،زوج و فرد و چرخشی کردن در مدارس و کلاس های پرجمعیت،اظهار داشت: تراکم دانش آموزی در کلاس های سطح شهرستان بالا است و مدارس می توانند با تصویب شورای مدرسه تصمیم بر چگونگی حضور دانش آموزان بگیرند تا کمترین خطر متوجه دانش آموزان باشد.

مدیر آموزش و پرورش بافق با اشاره به مسئولیت و حساسیت مدیران،معلمان،مربیان و عوامل اجرایی مدرسه در آموزش اصول خود مراقبتی و پایش علائم بالینی دانش آموزان بیان کرد: کنترل مستمر و پایش علائم بالینی آنان و کنترل مستمر از تجمعات حفاظت شده آنان جزء وظایف همیشگی است.

وی در بحث آموزش و توجیه والدین به منظور رعایت موارد بهداشتی توسط فرزندان آنان که در الویت آموزش و پرورش است،به موارد ذیل اشاره کرد: تهیه روزانه ماسک و ملزومات بهداشتی برای فرزندان،آموزش مستمر نحوه شستن دست ها،آموزش مستمر نحوه مراقبت از خود در مسیر مدرسه، رصد وضعیت سلامت فرزندان از طریق درمانگاه محل سکونت،جلوگیری از حضور در مدرسه درصورت ابتلای یکی از اعضای خانواده به کرونا حداقل تا یک هفته پس از منفی شدن تست کرونا است.

خبر: ن.رادمنش

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده