رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
  • کد خبر : ۱۰۰۷۳۳
  • چاپ خبر : توجه به سه نکته سلامت دانش آموز،نگرانی خانواده ها و امر آموزش در بازگشایی مدارس / توصیه ها و ایجاد شرایط لازم برای آموزش حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی
شادکام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد:

توجه به سه نکته سلامت دانش آموز،نگرانی خانواده ها و امر آموزش در بازگشایی مدارس / توصیه ها و ایجاد شرایط لازم برای آموزش حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی

نوری شادکام به سه نکته مهم سلامت دانش آموز،نگرانی خانواده ها و توجه به امر آموزش اشاره کرد و گفت: بحث آموزش دانش آموزان مهم و نمی توان آن را نادیده گرفت، آموزش مجازی و حضوری محاسنی دارد اما روش حضوری ارجعیت و فواید بیشتری دارد و هر کدام در شرایط خاص خود می تواند […]

نوری شادکام به سه نکته مهم سلامت دانش آموز،نگرانی خانواده ها و توجه به امر آموزش اشاره کرد و گفت: بحث آموزش دانش آموزان مهم و نمی توان آن را نادیده گرفت، آموزش مجازی و حضوری محاسنی دارد اما روش حضوری ارجعیت و فواید بیشتری دارد و هر کدام در شرایط خاص خود می تواند جایگزین شود اما نکته مهمی که نباید از آن غافل بود نگرانی و دغدغه خانواده ها است.

به گزارش آفتاب بافق؛ نوری شادکام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد طی گفتگوی تلفنی پیرامون بازگشایی مدارس از 15 شهریور ماه، به بیان آخرین تصمیمات و اقدامات انجام گرفته در این راستا جهت تحقق آموزش مطلوب به دانش آموزان و حفظ سلامت آنان پرداخت.

وی به سه نکته مهم سلامت دانش آموز،نگرانی خانواده ها و توجه به امر آموزش اشاره کرد و گفت: بحث آموزش دانش آموزان مهم و نمی توان آن را نادیده گرفت، آموزش مجازی و حضوری محاسنی دارد اما روش حضوری ارجعیت و فواید بیشتری دارد و هر کدام در شرایط خاص خود می تواند جایگزین شود.

نوری شادکام با بیان اینکه هنوز زیر ساخت های آموزش مجازی در تمام نقاط کشور فراهم نشده است،افزود: از سویی همه دانش آموزان به سخت افزار این امر مجهز نیستند و با مشکلاتی از قبیل هزینه آن مواجه هستند و از سوی دیگر آنچه در آموزش حضوری وجود دارد در مجازی اتفاق نمیفتد.

وی ادامه داد: در آموزش حضوری رفتار معلم،انضباط،همراهی و همدلی دانش آموزان و مشارکت آنان در توسعه مدرسه و کارهای گروهی را داریم که در مجازی خیلی امکان آن نیست.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تاکید به تلاش برای انجام بهترین آموزش در شرایط خاص ،تصریح کرد: در شرایط کنونی باید مواظب سلامت دانش آموزان بود و نکته مهمی که نباید از آن غافل بود نگرانی و دغدغه خانواده ها است.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ای در اسرع وقت با اداره کل آموزش و پرورش استان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی برای ایجاد شرایط مطلوب در بحث آموزش حضوری و حفظ سلامت دانش آموزان بیان کرد: اگر آموزش به روش حضوری انجام گیرد باید شرایط ها به لحاظ بحث های مراقبت های بهداشتی فراهم باشد. معلمان و دانش آموزان حتما از ماسک استفاده کنند و پد الکل به همراه داشته باشند، فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و تعداد دانش آموزان در کلاس ها محدود باشد و نظارت در بحث ضدعفونی کلاس ها و نیمکت ها انجام گیرد.

نوری شادکام ادامه داد: در صورتی که این شرایط فراهم شود آموزش بصورت حضوری خواهد بود در غیر این از آموزش مجازی استفاده می شود. آموزش و پرورش با مشارکت دانشگاه و سایر دستگاه ها این شرایط را فراهم خواهد کرد تا دغدغه خانواده ها رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: خروجی این جلسه به ستاد مقابله با کرونا استان ارسال می شود تا تصمیمات لازم اتخاذ شود و مشکلی برای آموزش  پرورش،دانش آموزان و خانواده های آنان پیش نیاید.

با توجه به آنکه برخی دانش آموزان با مشکلاتی مواجه هستند و امکان تامین وسایل اولیه را نیز ندارند و تهیه لوازم بهداشتی برای آنان نیز سخت خواهد بود، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این خصوص پاسخ داد: بخشی از این مسائل می تواند با کمک آموزش و پرورش و خیرین یا استانداری حل شود و نباید هیچ مسئله ای مانع از دسترسی دانش آموزش به آموزش باشد، باید این امر انجام گیرد تا عدالت آموزشی محقق شود.

نوری شادکام در خصوص معلمان یا دانش آموزان با بیماری زمینه ای توصیه کرد: اگر معلم یا دانش آموزشی به دلیل بیماری زمینه ای بنا به دستور پزشک نباید در فضاهای عمومی و پرجمعیت حضور یابد باید شرایط آموزش مجازی برای آنان فراهم شود.

وی با بیان اینکه حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه با آموزش مربیان بهداشت در خصوص نحوه ضدعفونی کردن مدارس در پایان حضور دانش آموزان مدرسه و نظارت بر این امر به کمک آمده است،گفت: همچنین آمادگی سازی بیمارستان ها،درمانگاه ها و کلینیک ها در صورت بروز مشکلی برای دانش آموزان و انجام اقدامات درمانی صورت گرفته است.

خبر: ن.رادمنش

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده