رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
  • کد خبر : ۱۰۰۸۰۱
  • چاپ خبر : مشکل زیست محیطی در کشور و دنیا مسئله فرهنگی است / کتاب بزرگترین پدیده فرهنگی در جامعه / آیین رونمایی از کتاب حیات وحش بافق + تصاویر
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

مشکل زیست محیطی در کشور و دنیا مسئله فرهنگی است / کتاب بزرگترین پدیده فرهنگی در جامعه / آیین رونمایی از کتاب حیات وحش بافق + تصاویر

  جوادیان زاده در مراسم رونمایی از کتاب حیات وحش بافق نوشته عالیه نقیب الذاکرین، مشکل زیست محیطی در کشور و دنیا را مسئله فرهنگی عنوان کرد و گفت: معضل اول مسئله محیط زیست در دنیا فرهنگی است، نگاه صرف ابزاری به محیط اطراف سبب شده تا فجایع وحشتناکی رخ دهد اما اگر نگاه فرهنگی […]

 

جوادیان زاده در مراسم رونمایی از کتاب حیات وحش بافق نوشته عالیه نقیب الذاکرین، مشکل زیست محیطی در کشور و دنیا را مسئله فرهنگی عنوان کرد و گفت: معضل اول مسئله محیط زیست در دنیا فرهنگی است، نگاه صرف ابزاری به محیط اطراف سبب شده تا فجایع وحشتناکی رخ دهد اما اگر نگاه فرهنگی به این موضوع شود که طبیعت تنها منبع انرژی نبوده و زیبایی های آن را ببینیم و به دیگران نشان دهیم.

به گزارش آفتاب بافق؛ آیین رونمایی از کتاب حیات وحش بافق نوشته عالیه نقیب الذاکرین ظهر امروز با حضور جوادیان زاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و معاون وی،حبیبی پور معاون اداره کل محیط زیست استان و حدادیان مدیر روابط عمومی این اداره، مدیرعامل شرکت سنگ آهن،معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری بافق،بخشدار،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان و مدیران و معاونین شرکت سنگ آهن در هتل نیکان برگزار شد.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن در بحث مسئولیت های اجتماعی با بیان اینکه این مجموعه نگاه ویژه ای به محیط زیست،ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حوزه فرهنگ داشته و برای آن برنامه ریزی نموده است،گفت:  سال گذشته نمایشگاه بزرگ کتاب در شهرستان بافق برگزار شد و با حمایت های انجام گرفته حدود 650 میلیون تومان کتاب خریداری و مطالعه شد.

وی افزود: این رویکرد به مجموعه روابط عمومی و نیروی انسانی اعلام شده تا در تقویم کاری مجموعه سنگ آهن در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت گنجانده شود و هر ساله یک نمایشگاه بزرگ کتاب در خور شأن داشته باشیم و نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف نیز برطرف شود.

فلاح مبارکه با اشاره به تشکیل کمیته فرهنگی در جهت حمایت از نویسندگان و صاحبان اهل قلم در مجموعه شرکت سنگ آهن و شهرستان بیان کرد: در این زمینه برنامه ریزی و ارائه راهکار شد تا کتاب هایی که توسط پرسنل شرکت سنگ آهن برای این مجموعه به نگارش درآمده در الویت قرار گیرد اما با توجه به مسئولیت اجتماعی شرکت، نویسندگان و صاحبان اهل قلم در شهرستان یا استان اگر کتابی تحریر کردند از آنان نیز حمایت می شود.

وی در خصوص کتاب حیات وحش بافق که توسط عالیه نقیب الذاکرین از پرسنل شرکت سنگ آهن با هماهنگی محیط زیست و واحد  HSEتدوین شده است،گفت: علاقمندان به پژوهش در این زمینه می توانند با مراجعه به این کتاب به عنوان یک مرجع از آن استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن با اعلام آمادگی برای کمک به ارتقاء سطح محیط زیست شهرستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود،اظهار کرد: افتخار ما این است که حامی فضای سبز هستیم و در عمل نیز به منصه ظهور می رسانیم. امیدواریم این امر حرکتی به سمت جلو بوده و ادامه داشته باشد و شاهد چاپ کتاب های بیشتری از شهرستان با موضوعات مختلف باشیم.

سپس ارجمند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق با اشاره به امضاء تفاهم نامه سه جانبه بین انجمن اهل قلم شهرستان،اداره فرهنگ و ارشاد و شرکت سنگ آهن در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از نویسندگان در اردیبهشت ماه سال گذشته، بیان کرد: یکی دیگر از اتفاقات خوب در شهرستان برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب توسط شرکت سنگ آهن و برنامه های جانبی آن بود که در خور خود بی نظیر بود.

وی نقیب الذاکرین را فردی ارزشمند برای مجموعه سنگ آهن و شهرستان دانست که همکاری و هماهنگی خوبی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و تاکید کرد: باید از چنین ظرفیت ها و استعداد هایی در شهرستان استفاده کرد.

ارجمند آنچه در تاریخ جاودان هست را کتاب دانست و گفت: این نشان دهنده اثر گذاری کتاب و جاودانگی اندیشه انسان است که با سخن گفتن و نوشتن اتفاق میفتد و به نسل های دیگر منتقل می شود. این امر نیازمند تلاش و حمایت است.

در ادامه حبیبی پور معاون اداره کل محیط زیست استان با بیان اینکه استان یزد در بحث محیط زیست بسیار آسیب پذیر است و هر اقدامی باید با حساسیت و دقت نظر خاص انجام گیرد،تصریح کرد: معادنی چون سنگ آهن بافق اشتغال و اقتصاد قابل توجه و عملکرد مثبتی دارند اما سازمان محیط زیست با معادن خرد و غیر استراتژیک که آلودگی و تخریب بالایی دارند و در عین حال اشتغال کمی دارند و در اقتصاد به صرفه نبوده همواره مخالف است و امیدواریم رویکرد همه ما به سمتی باشد که برای حفظ محیط زیست گام برداریم.

وی در بحث محیط زیست بیان کرد: اگر ما به جایی برویم که حیات وحش یا گیاهان آن در حال نابودی باشد، این زنگ خطری برای ما است که بزودی جامعه انسانی درگیر آن خواهد شد و مطالعات نیز همین را نشان می دهد.

حبیبی پور با تاکید به نقش همه انسان ها در راستای حفظ محیط زیست، از مدیرعامل شرکت سنگ آهن که به خوبی در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی با کمک به حوزه محیط زیست عمل نموده،تشکر و قدردانی کرد.

همچنین تفکری معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری با بیان اینکه شهرستان بافق دارای تنوع محیط زیستی خوبی و دارای سه منطقه حفاظت شده کوه بافق،آریز و کلوت سرخ آبی با مساحتی بالغ بر 350 هزار هکتار است،افزود:  150 گونه جانوری در شهرستان داریم و امیدواریم بتوانیم آن را حفظ و افزایش دهیم.

وی ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت سنگ آهن و مجموعه معاونت های وی بیان کرد: فلاح مبارکه در پرداخت حق و حقوق شهرستان در تمامی حوزه ها اعم از درمان،آموزش و نگاه ویژه به بحث های اجتماعی و فرهنگی در قالب نمایشگاه کتاب،چاپ کتاب و برنامه های آموزشی در حوزه های مختلف و عمل به تعهدات در کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان نقش آفرینی کرده است.

تفکری ضمن تشکر از نقیب الذاکرین بانوی فعال و نخبه شهرستان که در زمینه فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی کرده است، یاد و خاطره پدر گرامی وی و مرحوم آیت اللهی را گرامی داشت.

سپس جوادیان زاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه در دنیا مفهوم توسعه با سه شرط حفظ مسائل اجتماعی و فرهنگی،زیست محیطی و میراثی مطرح می شود،اظهار داشت: اتفاق امروز در دو بعد فرهنگی اجتماعی و زیست محیطی است.

وی مشکل زیست محیطی در کشور و دنیا را مسئله فرهنگی عنوان کرد و گفت: معضل اول مسئله محیط زیست در دنیا فرهنگی است، نگاه صرف ابزاری به محیط اطراف سبب شده تا فجایع وحشتناکی رخ دهد اما اگر نگاه فرهنگی به این موضوع شود که طبیعت تنها منبع انرژی نبوده و زیبایی های آن را ببینیم و به دیگران نشان دهیم.

جوادیان زاده کتاب را بزرگترین پدیده فرهنگی در جامعه دانست و تصریح کرد: کتاب ها حافظه اقوام و ملت ها هستند تولید و آفرینش کتاب از چند جنبه قابل احترام است و امیدواریم این مسیر استمرار داشته باشد.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از کتاب حیات وحش بافق، از رضا فلاح با اهدای لوح تقدیر توسط مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و سه فعال محیط زیست تجلیل شد.

 

 

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده