رفتن به بالا
  • شنبه - ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
  • کد خبر : ۱۰۳۶۲۲
  • چاپ خبر : آغاز عملیات کوددهی و تغذیه درختان فضای سبز
مدیر فضای سبز شرکت سنگ آهن مرکزی :

آغاز عملیات کوددهی و تغذیه درختان فضای سبز

رضایی پور از عملیات کوددهی و تغذیه درختان فضای سبز از اوایل آذر ماه و همزمان با شروع فصل سرما خبر داد. به گزارش آفتاب بافق؛ دکتر رضایی پور ، مدیر فضای سبز شرکت سنگ آهن مرکزی از عملیات کوددهی و تغذیه درختان فضای سبز از اوایل آذر ماه و همزمان با شروع فصل سرما […]

رضایی پور از عملیات کوددهی و تغذیه درختان فضای سبز از اوایل آذر ماه و همزمان با شروع فصل سرما خبر داد.

به گزارش آفتاب بافق؛ دکتر رضایی پور ، مدیر فضای سبز شرکت سنگ آهن مرکزی از عملیات کوددهی و تغذیه درختان فضای سبز از اوایل آذر ماه و همزمان با شروع فصل سرما در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خبرداد.

وی گفت:  از تغذیه مناسب و به موقع گیاهان فضای سبز، آهنگ رشد را تسریع بخشیده و موجب تقویت گیاه و افزایش توانایی آن در مقابل حمله آفات و بیماریهای احتمالی خواهد گردید.

رضایی پور یادآور شد: عملیات کوددهی و تغذیه درختان فضای سبز از اوایل آذر ماه و همزمان با شروع فصل سرما آغاز گردیده است. در این مرحله، درختان کاج و خرمای پارک آهنشهر با کود آلی غنی شده (پلیت) و همچنین کود سوپر فسفات تغذیه خواهند شد.

وی گفت: شایان ذکر است این کودها بر روی تشتک های ساخته شده و در سطح سایه انداز درخت ریخته شده و با بیل دستی برگردان خواهد شد تا در طول فصل سرما به صورت محلول در خاک درآمده و در فصل رشد توسط گیاه جذب شود.

مدیر فضای سبز شرکت اظهار داشت: با عنایت به تغییر سیستم آبیاری پارک آهنشهر از غرقابی به فارو (تشتکی)، حجم عملیات شخم (برگردان) خاک به سطح سایه انداز درختان محدود شده و میزان کود مصرفی نیز تحت کنترل خواهد بود. عملیات برگردان خاک، موجب تهویه بهتر و بهبود ساختمان خاک، هرس ریشه ها و تحریک ریشه گذاری درختان خواهد گردید.

رضایی پور گفت: ضمن اینکه به دلیل رفت و آمد عموم در پارک آهنشهر و احتمال بروز مشکلات بهداشتی، سعی گردیده که حتی الامکان در محل های پرتردد از کود حیوانی استفاده نشود و به جای آن کود آلی غنی شده به کار رود. این کودها ضمن اینکه با کمپوست غنی شده است، مراحل جذب توسط گیاه را زودتر طی نموده و عاری از بذر علف هرز می­باشد.

وی گفت: لازم به ذکر است کوددهی سایر سطوح فضای سبز از جمله شهرک آهنشهر و بلوار مهندس دهستانی به وسیله کود دامی و با روش چالکود در حال انجام می باشد تا ضمن انجام فرآیند پوسیدگی درون خاک، از رشد علفهای هرز جلوگیری به عمل آید.

رضایی پور ضمن سپاسگزاری مجدد از حمایتهای فلاح مدیرعامل محترم، معاون منابع انسانی و همچنین همراهی سایر معاونین و مدیران مجموعه، از زحمات و تلاش بی وقفه پرسنل سختکوش فضای سبز تقدیر و تشکر کرد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده