رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
  • کد خبر : ۱۰۷۷۸۶
  • چاپ خبر : خدمت به بنده های خدا سبب رشد انسان می شود / تجلیل امام جمعه بافق با رئیس و پرسنل کمیته امداد امام خمینی (ره ) / تجلیل از رؤسای مراکز خیریه شهرستان + تصاویر
امام جمعه بافق:

خدمت به بنده های خدا سبب رشد انسان می شود / تجلیل امام جمعه بافق با رئیس و پرسنل کمیته امداد امام خمینی (ره ) / تجلیل از رؤسای مراکز خیریه شهرستان + تصاویر

حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر خدمت به بنده های خدا را سبب رشد انسان دانست و تصریح کرد: فردی که برای گرفتن خدمات وارد کمیته امداد می شود اگر چه ظاهر فقر به تن دارد اما در پیشگاه خداوند آبرو دارد و فقر لباس عزتی بر تن آن است و باید نوکری آن فرد […]

حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر خدمت به بنده های خدا را سبب رشد انسان دانست و تصریح کرد: فردی که برای گرفتن خدمات وارد کمیته امداد می شود اگر چه ظاهر فقر به تن دارد اما در پیشگاه خداوند آبرو دارد و فقر لباس عزتی بر تن آن است و باید نوکری آن فرد را کرد. ما در قیامت به شفاعت این افراد نیازمندیم.

به گزارش آفتاب بافق؛ به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه بافق صبح امروز با حضور در کمیته امداد بافق با رئیس،پرسنل و رؤسای مراکز خیریه بافق دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه بافق در این دیدار با تبریک هفته احسان و نیکوکاری و روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه،با بیان اینکه فعالیت امداد از سال 57 آغاز نشد،افزود:  امام خمینی (ره) کار تشکیلاتی امداد را قبل از انقلاب با تشکیل گروه هایی برای حمایت خانواده های مبارزان با رژیم طاغوت که در زندان بودند برای رفع مشکل اقتصادی آنان انجام داد. اگر چه کار غیر تشکیلاتی آن به صدر اسلام و ائمه معصومین (ع) باز می گردد.

وی خطاب به پرسنل کمیته امداد گفت: کار شما خدمت به ولی نعمتان انقلاب است که این افراد زمینه ساز صبح ظهور هستند.

حجت الاسلام سعادت فر با اشاره به معرفی فرهنگ انفاق در قرآن کریم و نیز آسیب شناسی آن اظهار کرد: امداد رسانی و تزکیه مال ثمره انفاق است. وقتی درختی را هرس می کنیم شاخ و برگ آن کم می شود اما خود درخت ثمر پیدا می کند و انفاق اینگونه است و سبب برکت مال می شود.

وی پیرامون آسیب شناسی قرآن در خصوص صدقات بیان کرد: این امر باید بی منت و با اذیت همراه نشود. مجموعه کمیته امداد واسطه این امر خداپسندانه است و لطف خداوند بوده که توفیق چنین کاری را به افراد این مجموعه داده است.

امام جمعه بافق با اشاره به 10 ویژگی که در قرآن برای فرهنگ قرض الحسنه آمده است،گفت: پولی که داده می شود باید از مال حلال،سرعت داشته و بدون اذیت باشد.

وی خدمت به بنده های خدا را سبب رشد انسان دانست و تصریح کرد: فردی که برای گرفتن خدمات وارد کمیته امداد می شود اگر چه ظاهر فقر به تن دارد اما در پیشگاه خداوند آبرو دارد و فقر لباس عزتی بر تن آن است و باید نوکری آن فرد را کرد. ما در قیامت به شفاعت این افراد نیازمندیم.

سعادت فر رمز سرزندگی انسان در زندگی را انجام وظایف برای خدا همراه با عشق و علاقه عنوان کرد و یادآور شد: هرگز خود را با کسی مقایسه نکنید بلکه بیندیشید که آیا خداوند از شما در جایگاهی که در آن قرار دارید راضی هست؟ رضایت پروردگار خیر و برکت در زندگی بدنبال خواهد داشت.

وی در مسیر خدمت به جامعه و فقرزدایی مسئولیت را در برابر افرادی که مراجعه نمی کنند به مراتب بیشتر از کسانی است که مراجعه می کنند،دانست و اظهار کرد: برخی حیا می کنند،نمی توانند مراجعه کنند یا حتی ناشناس هستند که باید این افراد شناسایی شوند تا به آن نیز خدمات مورد نیاز ارائه شود.

گفتنی است در ابتدای این برنامه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گزارشی از عملکرد این نهاد ارائه کرد.

در پایان این مراسم از رؤسای مراکز خیریه شهرستان بافق تجلیل شد.

خبر: ن.ردامنش

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده