رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
  • کد خبر : ۱۱۲۱۱۷
  • چاپ خبر : جهت پيشگيري از اعتياد، مهارت هاي فرزندان خود را افزايش دهيد

جهت پيشگيري از اعتياد، مهارت هاي فرزندان خود را افزايش دهيد

فرمانده انتظامي شهرستان بافق به شهروندان هشدار داد تا جهت پيشگيري از اعيتاد فرزندان، مهارتهاي آن ها را افزايش دهند . به گزارش آفتاب بافق، سرهنگ شهرام طولابي نژاد به خانواده ها هشدار داد و گفت: درباره مواد اعتيادآور اطلاعات کافي کسب کنيد و مهارت هاي فرزندان خود را افزايش دهيد و با توجه به […]

فرمانده انتظامي شهرستان بافق به شهروندان هشدار داد تا جهت پيشگيري از اعيتاد فرزندان، مهارتهاي آن ها را افزايش دهند .

به گزارش آفتاب بافق، سرهنگ شهرام طولابي نژاد به خانواده ها هشدار داد و گفت: درباره مواد اعتيادآور اطلاعات کافي کسب کنيد و مهارت هاي فرزندان خود را افزايش دهيد و با توجه به افزايش اوقات فراغت خانواده ها و فرزندان، جهت جلوگيري از اعتياد به فضاي مجازي و بازي هاي رايانه اي، استفاده از تجهيزات هوشمند را محدود کنيد.

وي افزود: فضايي ايجاد کنيد که فرزندان در آن احساس آرامش کنند و شرايطي ايجاد کنيد که فرزندان،  شمارا محرم اسرار خود بدانند.

فرمانده انتظامي بافق تصريح کرد: با تقويت قدرت اعتماد به نفس، تصميم گيري و از بين بردن افسردگي و کمرويي فرزندان، آنها را در برابر شرايط آسيب زا مقاوم سازيد و راه مقاومت و پايداري در برابر فشار همسالان براي مصرف موادمخدر را به فرزندانتان بياموزيد تا از نه گفتن به آنها نهراسند.

وي ادامه داد: موانع را برداريد و به فرزندانتان انگيزه داده و از آنها حمايت کنيد و عقايد خود را به زور به آنها تحميل نکنيد و سعي کنيد حتي الامکان صدايتان ملايم و دوستانه باشد.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: نظم و قانون مناسب و سازنده مشخصي در خانواده برقرار سازيد و براي سرپيچي از آنها تنبيهات مناسبي در نظر بگيريد و قاطعانه آنها را به مرحله اجرا در بياوريد.

طولابي نژاد گفت: فرزندان خود را قبل از رسيدن به سنين بحراني نسبت به مضرات و عواقب ويرانگر مصرف مواد مخدر آگاه سازيد و از چگونگي دوستيابي و معاشرت فرزندان خود با ديگران آگاه باشيد و با والدين دوستانشان ارتباط برقرار کنيد.

فرمانده انتظامي بافق به خانواده ها تأکيد کرد: براي اوقات فراغت آنها برنامه ريزي کنند و همواره آنان را براي مطالعه، ورزش و تفريحات سالم ترغيب نموده و زمينه اين امور را برايشان فراهم کنند.

وي با اشاره به اينکه ، فکر انتقادي از ويژگيهاي دوران بلوغ و نوجواني است و نبايد آن را در فرزندان سرکوب کرد، افزود: فرزندان را به رعايت اصول مذهبي و انجام فرايض ديني تشويق کنيد و در شرايط بحراني، فشارها و تنش هاي روحي، راهنما و همراه فرزندان باشيد و هرگز فضاي خانواده را متشنج ننموده و از مشاجره و بحث هاي بيهوده بپرهيزيد.

فرمانده انتظامي بافق در پايان خاطرنشان کرد: از تنها گذاشتن فرزندان خود در منزل به ويژه هنگامي که به مسافرت يا مهماني ميرويد به طور جد خودداري کنيد و همواره در نظر داشته باشيد که خانواده ها در زمينه پيشگيري از اعتياد نقش بسيار مؤثري در مقايسه با نيروي انتظامي و ساير سازمان هاي مسئول بر عهده دارند.

منبع: خبرنگار پايگاه خبري پليس

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده