رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
  • کد خبر : ۱۱۲۹۰۹
  • چاپ خبر : پزشک مظهر اسم (( هو الشافی ))

پزشک مظهر اسم (( هو الشافی ))

آفتاب بافق؛ خداوند در سوره مائده  آیه ۳۲ می فرماید: هر کس شخصی را از مرگ برهاند و زنده بدارد گویی همه انسانها را زنده کرده است.  اینجا کمیت مطرح نیست، نفس کار مطرح است. نجات یک انسان حرمت نهادن به حیات آدمی است.  پیامبر اکرم(ص) فرمودند: علم دو گونه است، علم دین و علم […]

آفتاب بافق؛ خداوند در سوره مائده  آیه ۳۲ می فرماید: هر کس شخصی را از مرگ برهاند و زنده بدارد گویی همه انسانها را زنده کرده است.

 اینجا کمیت مطرح نیست، نفس کار مطرح است. نجات یک انسان حرمت نهادن به حیات آدمی است.

 پیامبر اکرم(ص) فرمودند: علم دو گونه است، علم دین و علم بدن (پزشکی).

 علم دین برای سلامتی و تهذیب نفس است و علم پزشکی برای سلامتی تن آدمی و رهایی از بیماری ها می باشد. در حدیثی دیگر آن حضرت به پزشکی فرمود: خداوند طبیب است و تو یاوری مهربان هستی. امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ شهری از پزشک بصیر و متخصص مورد اعتماد بی نیاز نیست. پیامبر(ص) فرمود: کسی که بدون تخصص و پیشینه ی پزشکی به درمان بیماران روی آورد، ضامن است. در کلامی دیگر آن حضرت فرمود: هیچ کس را درمان مکن مگر آن گاه که بیماری او را بشناسی.

 در زمان حال که جامعه بشری و هم وطنان عزیزمان گرفتار ویروس کرونا می باشند بهترین کار جهت تقدیر از زحمات پزشکان و کادر درمانی بیمارستان ها رعایت مبانی بهداشتی است، زیرا بهداشت مقدم بر درمان است و مردم تنها به نظرات متخصصین امر توجه نمایند. امروزه پزشک نماهایی که نسخه های درمان کرونا برای مردم عرضه می دارند، زیاد هستند و مردم مراقب باشند.

 علی علیه السلام فرمود: بر امام و دستگاه حکومت مسلمین لازم است عالمان تبهکار و پزشکان ناآگاه را به زندان افکند.( این دو گروه به اعتقادات مردم و جسم آنان ضرر می رسانند).  در ضرب المثل است: نیمه طبیب دشمن جان، نیمه فقیه دشمن دین.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده