رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
  • کد خبر : ۱۱۷۹۲۳
  • چاپ خبر : 70 درصد از بیکاران شهرستان را زنان تشکیل می دهند / باید زمینه ساز حضور فعال و موثرتر برای بانوان باشیم

70 درصد از بیکاران شهرستان را زنان تشکیل می دهند / باید زمینه ساز حضور فعال و موثرتر برای بانوان باشیم

حمیدیان خطاب به بانوان شاغل در شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: در رابطه با شرکت و شهرستان یک رسالت تاریخی هست که بتوانید زمینه ساز حضوری فعال، موثرترو در یک جایگاه واقعی برای بانوان باشید. به گزارش آفتاب بافق؛ جشن ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن با حضور بانوان شاغل در شرکت سنگ آهن مرکزی […]

حمیدیان خطاب به بانوان شاغل در شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: در رابطه با شرکت و شهرستان یک رسالت تاریخی هست که بتوانید زمینه ساز حضوری فعال، موثرترو در یک جایگاه واقعی برای بانوان باشید.

به گزارش آفتاب بافق؛ جشن ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن با حضور بانوان شاغل در شرکت سنگ آهن مرکزی و مدیرعامل شرکت در محل سالن همایش‌های آهن‌شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مجتبی حمیدیان سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) به بانوان شاغل درمجموعه شرکت گفت: در موضوع کسب وکار، اشتغال، کار و کارآفرینی در سراسر کشور همیشه بانوان را به عنوان یک رکن اساسی باید مورد توجه قرار داد و در بسیاری از کسب وکارهای بزرگ و تاثیرگذار کشور امروز بانوان نقش بسیار موثر و تعیین کننده ای دارند.

وی در ادامه افزود: در مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی امروز را شروع موضوعی می دانیم که رویکرد متفاوتی در مسیر استفاده از زنان شهرستان و منطقه داشته و بتوانیم گام متفاوتی را در نقش آفرینی این قشر مهم و موثر که نیمی از جامعه هستند داشته باشیم.

مشاور مدیرعامل صندوق حمایت وبازنشستگی کارکنان فولاد ایران با اشاره به جایگاه ویژه زنان در دین اسلام به نقش حضرت خدیجه(س) به عنوان یک رکن اقتصادی در صدر اسلام اشاره و تصریح کرد: در تاریخ اسلام نقش حضرت خدیجه(س) به عنوان یک رکن اقتصادی و تاثیر گذار که منشا و پایه گذار بسیاری از تحولات تاریخ اسلام بوده اند بسیار پررنگ جلوه می‌کند و ما را به این نتیجه می رساند که نقش بی بدیل آن حضرت در موضوع فعالیت های اقتصادی و راهبردی انکارناپذیر و الگوبخش است ، نقشی که در پشتیبانی جریان فرهنگی اسلام و توسعه آن داشتند یکی از موثرترین فرازهای تاریخ اسلام بوده است.

وی ادامه داد: اکنون اگر در آمار اشتغال در استان نگاه کنیم شهرستان بافق با 3/93 ، یزد با 3/92 و میبد 7/90 درصد اشتغال کل افراد را دارد ولی زمانی که به اشتغال زنان می رسیم بافق برعکس این رتبه بندی است افزون بر اینکه 70 درصد از بیکاران شهرستان را زنان تشکیل می دهند.

سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی خاطرنشان کرد: برای اینکه هدف و ماموریت محقق شود باید برنامه توانمندسازی بانوان و آموزش و پرورش عملیاتی را در حوزه بانوان پیگیری کنیم. در موضوع اقتصادی یک اقداماتی انجام شده ولی کافی نیست و بخشی از هدف ما این است که اشتغال برخی از بانوان در شرکت سنگ آهن مرکزی و اشتغال های خرد و مدیریت کسب و کارهای مستقل توسط بانوان را به عنوان یکی از راهبردهای مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی پیگیری کنیم.

حمیدیان خطاب به بانوان شاغل در شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: در رابطه با شرکت و شهرستان یک رسالت تاریخی هست که بتوانید زمینه ساز حضوری فعال، موثرترو در یک جایگاه واقعی برای بانوان باشید.

وی به موضوع بورسیه کردن دختران هم اشاره و بیان داشت: موضوع بورسیه کردن دختران را در چند حوزه تخصصی باید پیگیری کنیم تا این گردش نخبگانی در حوزه های پزشکی، ورزشی و علمی رخ دهد تا بتوانیم جریان ارتباطی توسعه را برای این قشر از جامعه شکل دهیم.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی

عکس: م.تقی زاده

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده