رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
  • کد خبر : ۱۲۵۰۸۰
  • چاپ خبر : سخنی با ریاست محترم جمهوری
به قلم:محمدعباسی بافقی

سخنی با ریاست محترم جمهوری

آفتاب بافق؛ ۲۲ و ۲۳ دیماه ،دولت و هیات دولت به استان یزد ،و به احتمال قوی ،شهرستان بافق سفری خواهند داشت؛ ضمن عرض خیر مقدم، بر آن شدیم تا بر حسب رسالت خویش موارد و مشکلاتی را که مردم منطقه از آن رنج می برند، مطرح نماییم ؛به این امید که تیم ها و […]




آفتاب بافق؛ ۲۲ و ۲۳ دیماه ،دولت و هیات دولت به استان یزد ،و به احتمال قوی ،شهرستان بافق سفری خواهند داشت؛ ضمن عرض خیر مقدم، بر آن شدیم تا بر حسب رسالت خویش موارد و مشکلاتی را که مردم منطقه از آن رنج می برند، مطرح نماییم ؛به این امید که تیم ها و افراد مرتبط کاری، قبل از سفر دولت به منطقه، موارد را مورد بررسی قرار دهند تا چنان که درصدد بشارت به مردم منطقه یا درصددندکه کاری برای مردم منطقه انجام دهند، راهکارها ،مصوبات و اقدامات این گونه موارد را – که مطالبات مردمی و مشکلات جمعی تلقی می شوند- مورد مطالعه و تصویب قرار دهند.امیداست مورد مداقه و توجه تیم های مربوط قرار گیرد :
– با عنایت به اینکه یکی از شعارها و وعده های انتخاباتی دولت سیزدهم احداث ۴ میلیون واحد مسکن می باشد، باید گفت: در بافق ما نیز یکی از مسائل و مشکلات جدی جوانان و اهالی، سرسام آور بودن قیمت زمین و کمبود زمین مسکونی، به هر دلیلی، می باشد .
شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان با بیش از ۵۰۰ نفر عضو ،چند سالی است که گریبانگیر مشکلی در زمینه مسکن شده است ؛ این در حالی است که، خریداری زمین کاملاً با هماهنگی مسوولین وقت بوده است؛ ولی متاسفانه این قشر زحمتکش که به نوعی همگام با دولت وکمک کار وی، در زمینه تحقق این وعده دولت نیز می باشند، حدود سه سال است که بلاتکلیف مانده‌اند؛ در حالی که ازسال ۹۸ تا کنون، تورم زمین، بازار و…. به طور افسارگسیخته رها شده وافزایش یافته است و این عزیزان، متحمل ضرر و زیان واقعا عدیده ای شده اند؛ جای سوال دارد که: چرا استاندار و نمایندگان دولت، در چنین مواردی از شرکتهای تعاونی مسکن و این شرکت، حمایت نمی کنند؟!!
در هر صورت امید است به میمنت این سفر ریاست محترم جمهوری و هیئت همراه، این مشکل نیز به گوش تصمیم‌گیران برسد تا شاید حالا دیگر، به نوعی، گوشه‌ای از ضرر و زیان و ناامیدی این قشر زحمتکش جامعه، جبران و مرتفع گردد. و قدوم ریاست جمهوری برای این قشر نیز، بشارت و ره آوردی داشته باشد.

  • دیگر از مشکلات شهر و دغدغه های اصلی مردم شهر بهشت معادن، بافق، عدم توسعه جدی کارخانجات جوار معدنی است؛ خواسته‌ای که بارها و بارها در دولت ها مطرح شده ، هر کسی قولی داده و رفته و گاهی نیز ،به صورت “کج دار و مریز ” گوشه‌ای از وعده خود را عملی نموده تا به قول معروف ” مسکنی باشد.” خواه ناخواه، تمام امید اهالی این منطقه، فارغ از توجه به خطرات، آلودگی ها، تشعشعات و… به نوعی به معدن و فعالیت‌های معادن بستگی دارد؛ لذابجاست که دولت سیزدهم در خصوص توسعه جوار معدنی منطقه، یکی- دوقول درست و حسابی بدهدتا بتواندآنها را عملیاتی نماید- تا یادگاری از دولت سبزدهم نیز در اذهان مردم به یادگار ماند وصدقه ای جاریه برای آن قلمداد شود.
  • شهر بافق معدنی است؛پر از گرد و غبار ریزگردو… ،کویری است؛ طبیعتی گرم و خشک و خشن دارد؛کشاورزیش فدای معادن شده است؛ ومتاسفانه آب شربش، به هیچ وجه،موردرضایت مردم منطقه نیست؛ به طوری که با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب، هنوز مردمش ناچارند که اغلب، آب مطلوب شان را از شهرک اختصاصی آهن شهر- با وجود بعد مسافت- تهیه نمایند؛لذا دولت و تیم کارشناس دولت بایددر عملیات آب‌رسانی به استان،به جد تامین آب منطقه را در برنامه ریزیهای خود قرار دهند؛ که این خواست تک‌تک مردم سخت کوش این شهرستان است.
  • ریاست محترم جمهوری، از قرار گرفتن پنج راه ریلی در بافق، تا کنون این شهرستان،صرفاً کبوتری بوده که دلخوش است که نامش کبوترحرم است.

-آلودگی های صوتی راه آهن، ایجادمحدودیت در توسعه سمتی از شهر و… از فواید و ثمرات تاکنون راه آهن، برای بافق بوده است؛ متاسفانه توسعه کارخانجات جوارریلی شهرستان که موردانتظار به جای مردم منطقه است، بطور کلی، مغفول مانده است و تاکنون صرفاً، قول و وعده داده شده؛ ولی در عمل، با وجود همه محدودیت ها و آلودگی های صوتی، عملی نشده است.
متاسفانه، سهمیه بلیت قطار مردم بافق؛ به ویژه برای مشهد مقدس- که عادت و نذرهرساله تعداد قابل توجهی از اهالی منطقه می باشد- بسیار کم و ناچیز است؛ به طوری که، مردم مجبورند بهای مسافت های بیشتری را، به عنوان زور، پرداخت نمایند( از سهمیه دیگر مناطق استفاده نمایند.) این نیز ،از مشکلات مردم و منطقه است .

  • شهری که قطعاً کشور ، مجبور است روی منابع معدنیش حساب و کتاب باز کند، از یک بیمارستان مجهز و دارای پزشکان متخصص و حرفه‌ای محروم است؛بساافرادی که به خاطر همین محدودیت ها جان خود وعزیزان خود را از دست داده‌اند.
    توسعه و تجهیز بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق، منتظر عنایت ویژه دولت انقلابی و دولتمردان است.
  • امکانات فرهنگی ،دانشگاهی، تفریحی و…شهرستان، در قبال خدمات به کشور، نه تنها ناچیز است بلکه باید گفت در برخی جهات محروم است؛قطعاایجاد مراکز دانشگاهی معدنی، ریلی، دانشگاه دولتی، مراکز آموزشی و مدارس مجهز و درخور ،ونه اینچنین محروم، از انتظارات ودرخواست های بحق منطقه می باشد. – از مشکلات دیرینه ای که همواره مردم منطقه از آن رنج برده و می برند و نقل محافل و کوچه و بازار شهرستان شده است، بی عدالتی وزارت کشور و متصدیان امر در تقسیم مرزهای جغرافیایی شهرستان بافق می باشد که به یادگار مانده است؛ با نگاهی گذرا به تاریخ مرزبندی ها ،متوجه خواهید شد که به مرور زمان بافق کوچک و کوچکتر شده است؛ شهرهایی که رابطه ای داشته اند این سرزمین را به جهت فلان و فلان معدن، مطمع نظر قرار داده و آن را تصاحب نموده اند؛ این موضوع آنقدر گفته شده که حد و حصر ندارد؛ ای کاش یکی بیاید و ببیند مردم بافق چه می گویند؟ درست می‌گویند یا نادرست؟و ای کاش آن یکی شما باش
  • با وجود معدنی بودن منطقه و جوار معدنی های موجود و نیز به سبب لزوم ارتباطات و آمد وشدهای بسیار، متاسفانه هنوز بافق فرودگاه ندارد.
    صرفاً بانگاهی گذرا به پرونده فرودگاهی شهرستان از رژیم گذشته تاکنون، متوجه خواهید شد که این‌ امر،نیاز بایسته ای است که لازم است مورد توجه برنامه ریزان و دولت سیزدهم قرار گیرد. بامید خدا.
    البته با توجه باینکه دیدیم رسانه های موجود به انحای گوناگون در صددند که مشکلات را جمع بندی نمایند لذا متن موجود را نگاشتیم. هر چند که مشکلات و مسائل دیگری هم یافت می شود؛ ولی مخلص عمده، همین است که عرض شد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده