رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
  • کد خبر : ۱۲۹۶۰۷
  • چاپ خبر : نخستین بزرگداشت شاعر فرخی یزدی برگزار شد +تصاویر

نخستین بزرگداشت شاعر فرخی یزدی برگزار شد +تصاویر

مراسم بزرگداشت فرخی یزدی به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بافق و موسسه فرهنگی اندیشه دوان با حضور شاعران بافقی برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق، در این نشست ادبی که با حضور ادبا، شعرا و اصحاب فرهنگ و هنر در محل سالن اجتماعات کتابخانه محمد مفیدی بافق برگزار شد، جمعي از شاعران پیشکسوت […]

مراسم بزرگداشت فرخی یزدی به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بافق و موسسه فرهنگی اندیشه دوان با حضور شاعران بافقی برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق، در این نشست ادبی که با حضور ادبا، شعرا و اصحاب فرهنگ و هنر در محل سالن اجتماعات کتابخانه محمد مفیدی بافق برگزار شد، جمعي از شاعران پیشکسوت و جوان بافقی آخرین سروده های خود را براي حاضران قرائت كردند.

 امیرحسین ملک زاده، مدیرعامل موسسه فرهنگی اندیشه دوان ضمن تقدیر از حضور شاعران و ادیبان در این محفل ادبی گفت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها ترویج اندیشه‌های شاعران بزرگ در بین خانواده ها و به خصوص نسل جوان و همچنین تکریم شعر و ادبیات است.

در ادامه محمد حسین تشکری دکترای زبان و ادبیات فارسی و موسس هفته نامه افق کویر بافق به بیان شرح و زندگینامه این شاعر آزادیخواه و مبارز دوران مشروطه پرداخت.

میزا محمد متخلص به فرخی فرزند محمد ابراهیم سمسار یزدی در سال ۱۲۶۷ – ۱۳۰۶ هجری – در یزد دیده به جهان گشود . پس از گذراندن دوران کودکی به آموختن فارسی و مقدمات عربی پرداخت دوره تحصیل او در مدرسه تا حدود سن شانزده سالگی ادامه یافت . سپس به کارگری در نانوایی و پارچه بافی مشغول شد .در آغازین روز های مشروطیت و پیدایش حزب دموکرات در ایران فرخی از دموکراتهای جدی و در شمار آزادی خواهان شهر یزد قرار گرفت.

فرخی سردبیر نشریات زیادی از جمله روزنامه طوفان بود. او همچنین نماینده مردم یزد در دوره هفتم مجلس شورای ملی بود و در شب ۲۵  مهر ماه ۱۳۱۸ در زندان قصر کشته شد. مدفن او نامعلوم است.

 در ادامه نشست شاعران سیدحسن میربافقی، سیدمهدی اشرفی، بهزاد صدیقی مقدم، امین آقایی، رقیه خوانین وکاظم توکلی بخشی از سروده‌های خود را برای حاضران قرائت کردند.

منبع: روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده