رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
  • کد خبر : ۱۳۱۰۳۳
  • چاپ خبر : نخستین بزرگداشت شاعر ملی عارف قزوینی برگزار شد

نخستین بزرگداشت شاعر ملی عارف قزوینی برگزار شد

به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بافق و موسسه فرهنگی اندیشه دوان،مراسم بزرگداشت شاعر ملی ابوالقاسم عارف قزوینی با خوانش شعر توسط شاعران بافقی برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق، در این نشست ادبی که با حضور ادبا، شعرا و اصحاب فرهنگ و هنر در  محل سالن اجتماعات کتابخانه محمد مفیدی بافق برگزار شد […]

به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بافق و موسسه فرهنگی اندیشه دوان،مراسم بزرگداشت شاعر ملی ابوالقاسم عارف قزوینی با خوانش شعر توسط شاعران بافقی برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق، در این نشست ادبی که با حضور ادبا، شعرا و اصحاب فرهنگ و هنر در  محل سالن اجتماعات کتابخانه محمد مفیدی بافق برگزار شد جمعی از شاعران بافقی به خواندن شعرهایی از عارف قزوینی و همچنین سروده های خود پرداختند.

محمدحسین ملک زاده، مدیر عامل موسسه فرهنگی اندیشه دوان ضمن تقدیر از حضور ادبا و هنرمندان در این محفل ادبی گفت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها ترویج اندیشه‌های شاعران بزرگ در بین خانواده ها و به خصوص نسل جوان و همچنین تکریم شعر و ادبیات است.

در ادامه محمدرضا فتاحی، استاد ادبیات بیان کرد: ابوالقاسم عارف قزوینی شاعر، موسیقی‌دان و تصنیف‌ساز ایرانی دوران قاجار و پهلوی بود که در قزوین زاده شد. او به‌خاطر سرودن تصنیف‌ها و غزل‌های سیاسی، میهنی و عاشقانه‌اش شناخته می‌شود. از مهم‌ترین شعرها و تصنیف‌هایی که همزمان با تحولات دوره ی مشروطه و جنگ جهانی اول سروده‌است، می‌توان به “از خون جوانان وطن لاله دمیده”اشاره کرد.

در ادامه مراسم سیدحسن میربافقی، نصرت جمالی، عقیل حسین زاده، بهزاد صدیقی مقدم، رقیه خوانین، جلیل زعیمیان، الهام رستگاری، هستی رنجبر و حسن زارع زاده به شعرخوانی پرداختند.

منبع: روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده